Cara memesan buku SURAT UNTUK ANAK

Cara memesan buku SURAT UNTUK ANAK
dapatkan!

Tuesday, March 31, 2009

kucing kurap pun baguih dari kite..

Mengeteh dengan Pak Rahman di kedai Nasir memang seronok. Orang tua bekas kelasi kapal ni memang cukup berpengalaman. Kisah-kisah mengembara di negara orang memang cukup teman suke mendengornye sejak kecik lagi. Tak silap teman, hampir 3 suku dunia ni dah dijejaknye..

"Aku baru balik dari Giant tadi. Beli sabun, ubat gigi, sempoo, pencuci pinggan tup-tup dah nak abih seratuih! Gile betui dibuatnye la ni!" rungut Pak Rahman.

" Dah lagu tu Pak Rahman, nak buat lagu mana lagi.." jawab teman yang teruih tukar slang utara celup bile belabun dengan Pak Rahman.

"Lup, kalu hang ada 4 kupang boleh ka hang makan roti canai ni?" tanya orang tua ni.

"Hisy! Roti ni lapan kupang Pak oii, mana boleh!" jawab teman.

"Itule nasib kite kat sini.. kalu kamu tak cukup sekupang je, mampuih Nasiaq nak bagi kamu roti canai.. hang tau masa aku di sebuah negara bekas blok komunis, aku dapat saksikan sendiri negara yang dikatakan haprak kominih ni masih menghargai kemuliaan insan tau dak?"

"camana tu?" tanya teman.

"Kat sana, kalu hang ade 4 kupang hang boleh order roti canai ni separuh dan pekedai tu takdak masalah bagi separuh kerana bagi depa, sebagai manusia hang layak makan mengikut berapa yang hang ade..kalu mampu suku- suku keping pun depa kasi. Kat sana, depa juai minyak masak pakai mesin macam mesin air mineral kat sini..hang nak beli minyak masak secawan pun buleh! ikut kemampuan hang!"

tambahnya lagi, "kat sini kucin dok melangut kat tepi meja pun buleh dapat secubit roti, tapi kalu hang takdak duit, ade dak oghang nak campak secubit untuk hang?"

"mana baguih, hang ka kucin kurap tu?"..

teman memandang kucing jantan yang sedang dok ngendeng2 kat kaki teman mintak secubit roti canai...syahdu!

jeran!

untuk apa
kau sorok lagi
sat sepit di celah kelangkangmu
sedang langit berdentum
dah nak roboh?

PANCING UNDI punye cerite!

Dengan diringi sekalian para juak-juak,

yang berhormat itu memasuki sebuah perkampungan orang-orang asli.

mereka menaiki jip pajero.


segala kemudahan telah kamu perolehi, air paip, api elektrik dan jalan bertar sudah diberi


“apa lagi yang kamu mahu?” tanya yang berhormat yang tengah syok berkempen.


“kami mahu jip!” jawab tok batin“kami mahu jip pajero, macam encik punya,”sahut anak-anak buah tok batin. Beramai-ramai.


“kamu mahu jip? untuk apa?” tanya yang berhormat.


Panik dan hairan“supaya kami senang membawa barang-barang kami keluar dari hutan. Kami pun senang untuk keluar mengundi nanti”. Jawab anak-anak buah tok batin beramai-ramai.


Adapun yang berhormat itu, yang kedatangannya adalah untuk memancing undi orang-orang asli di perkampungan itu terkejut dengan permintaan yang tak terduga


“tak boleh, tak boleh, saya tak dapat luluskan permintaan kamu itu,” beritahu yang berhormat sambil matanya melilau.


“kenapa pula?” asak tok batin . “kami sudah diberi jalan bertar, takkanlah awak tak boleh beri kami jip!”


“saya boleh beri kamu jip tetapi, kamu tak ada lesen,” jawab yang berhormat.


Tok batin dan anak-anak buahnya ketawa terbahak-bahak.


Yang berhormat bertambah-tambah hairan. Kalau awak boleh beri kami jip yang besarnya sebesar-besar bapak gajah itu takkanlah awak tak boleh beri rekomen kami sekeping lesen yang besarnya, alahai! boleh diselit dalam kotak tembakau kami,” seru tok batin ..


Yang berhormat itu hairan dan paniknya tak sudah


hasilnya: apabila keputusan pilihanraya diumumkan yang berhormat itu kalah


kerana orang-orang asli yang dipancingnya


tak keluar mengundi.


Oleh:PYAN HABIB

video

Sunday, March 29, 2009

..calon BN doakan kemenangan PR?

Maghrib tadi, Ir Nizar solat di Masjid Simpang. Pak Imam pun bagile Ir Nizar mengimamkan solat maghrib. Kebetulan antara makmumnya ialah Dr Zambry Kadir, Timbalan Presiden Pekembar Muhyiddin Yassin dan calon Pekembar Ismail Saffian.
Tak tahule apa yang didoakan Ir Nizar tapi ketiga-tiga Pekembar tu pun kemain lagi mengaminkannya..
thee hee hee...


pi mampuslah depa !..(part 2)

(part 2)

..mungkin Atan ada dendam peribadi lamanya maka dia benci dengan orang politik..personal vendetta!

"kamu Kulup, kamu kene tulih pasai orang2 macam kite, macam orang2 bawah ni, bagaimana kite membanting tulang 4 kerat untuk anak bini, kita dikelepet sana-sini oleh kapitalis, kita dirantai dengan sistem yang berunsur 'paksaan'..itu yang kamu patut tulih!"

"buat penama tulih pasai depa! orang politik ni semuanya sama..macam Amerika! untuk hidup depa kene berperang! Menang deme berkuase, kekalahan dilontarkan kepada rakyat untuk menanggungnya! Kebajikan jadah apa namanya kalau bebanan kite makin bertambah? "

teman menyungkit," barangkali kamu tertekan pasei berbini dua dak?"

"hisy! teman bahagia Lup! Ape salahnye bebini 2? Apa jahatnye? ce kamu khabor?oo..kawin 2 tu jahat, yang merampaih bini orang, yang tua rogol bebudak tu pasaipa? yang pi cari betina sundal tu pasaipa? pasai kawin 2 tu dianggap jenayah..tu sebab ustaz rock tu tak mengaku2 lagi nikah ke dak dengan penyanyi comel tu..kite kene ajar masyarakat kite terime bende ni..ajar lelaki jadi muslim yang bertanggungjawab dan memimpin rumahtangga ikut Nabi dan agama! Bukan ikut nafsu..kita ni khalifah dan..bla bla..

teman tak tumpu sangat apa yang digeromalnye lepas tu sebab sebok berangan indah ke dak berbini 2..cuma angan2 teman berkecai bila Atan bertanya," kamu ade nombor Salleh Yaacob, Lup?"

Saturday, March 28, 2009

pi mampuslah depa!

Atan bukan calang-calang orang. Tua setahun dari teman dan lulusan agama luar negara. Pernah aktif dalam pekembar pada zaman gemilangnya sekitar 80an. Atan pernah menggelarkan PAS "Pertubuhan Angan2 Saja" dulu. Kini mempunyai 2 isteri dan 7 orang anak dan dia seorang pengusaha air soya yang cukup sibuk dengan urusan sehariannya.

"Najib tinggal sebelah kaki saja lagi nak jadi Piem!" jolok teman.

"Pi mampuihlah deme.. adeke deme bersidang soal rakyat kemaren? soal beraih, susu, minyak, gula dan tepung yang mahei dan menekan rakyat? ade? Ade Najib heran ni semua? Dia sebok nak naik jadi Piem jee..!". Entah baran apa Atan hari ini teman pun tak tahu, mungkin perit disabotaj 10 tahun lebih dulu dalam pemilihan ketua pemuda bahagian masih terasa, maklumlah dia kempen takde duit, alih2 mamak yang mencabar dia menang sebab keluar beribu2 RM.

baru teman nak ngangkat lidah, Atan terus ngomel," Ni semua katun! Pakatan Rakyat ke, BN ke kalau naik semuanye hanye memikiorkan perot deme je.. cube tengok suratkhabor hari ni..Mahadey pulak nak masuk balik, pasaipa?"

"dia yakin sebab Muhyiddin jadi Timbalan, maknanya perubahan yang dicita2kan akan berlaku!" jawab teman yang masih terbayang2 lenggok puteri pink semalam.

"Perubahan taik kucing kamu! Bukan pasai Muhyiddin, tapi asbabunNajib! Inilah katun dan orang Melayu masih bodoh lagi! Dulu depa sanjung Madey sebagai wira dunia ke3, bila madey jatuh, kura2 pun hentam dan tuduh rasuah dalam parti dimolekan oleh madey, alih2 bila madey nak masuk balik, semua pakat seghonok dan madey kembali jadi sucimacam dewa!"

HAHAHAAH!!

"teman rase, kalau Anwar diterima masuk semula, terus Anwar jadi suci murni dan dijilat oleh anjin2 tu..yang mane kate Anwar main bontot semuenye kate Anwar khalifah! udah le Kulup! Rentikanle sebok2 pase politik ni..getek! Katun dan kamu akan jadi bodoh!"

"ape yang penting harini bagi teman, kamu tau?.. Teman kene sara 2 bini teman dan didik anak2 teman supaya anak bini teman selamat dunia akhirat!"

Aku isytihar perang kepada penyokong Pakatan Rakyat!

Ekoran digantungnya HARAKAH dan SUARA KEADILAN,
aku isytihar PERANG kepada ahli dan penyokong PAKATAN RAKYAT yang berjuta tu
kerana BAHALOL, BANGANG, BODOH dan BARUA
jika masih lagi membeli utusan meloya dan berita hairan
yang diarahkan boikot oleh ketua kamu
..sesungguhnya kamu lebih BANGSAT dari bebudak pekembar!


- yang masih lagi sihat otak walaupun dah 11 tahun tak beli
KULUP SAKAH

kalau dan mujur dalam hidup

hidup kita ini penuh dengan kalau dan mujur. Apa yang kita lalui dan di mana kedudukan kita sekarang adalah kerana kalau dan mujur. Kita hampir 90% tak mencapai kedudukan kita sekarang. Mujurlah itu dan mujurlah ini- kita sampai. Kalau begitu dan kalau begini kita takkan sampai.

Mujur aku kahwin dengan dia, kalau tak.... atau kalaulah aku kahwin dengan dia, mungkin....dan berbagai2 mungkin dan mujur lagi..
dalam hidup, sementara nafas dimujurkan..

Thursday, March 26, 2009

...PWTC 1 pm!

sahabat teman yang ada member bekerja di hotel tempat gerombolan pekembar menginap bagitahu..
ketika segelintir mamat pekembar pergi berjumaat, ada bilik2 yang senyap-sunyi bertulis "do not disturb" dan ada juga yang riuh rendah kat dalam, bukak kitab 52.

Ada juga kelihatan tersengih2 di choket dan ada juga coba2 berselendang mengeskot tudung merah berjambul dan pinky bershopping..

teman tak suka persoalkan ibadah orang lain..kita wajib berbaik sangka..
mungkin pembela agama hadhari dan ketuanan melayu ini sedang datang bulan kot!

bapak andakah ini?

+: sedap tul urut kaki kat Bukit Bintang malam tadi ekk? huyoo..amoi tukang urut China
seksi gak ekk? zzzzzzzzzzzzz....

-: pondan choket tu pun boleh tahan, ada cam sheila majid, sharifah aini, rosmah..zzzz!!


bila puteri pink banjiri KL


"Pehh! cun betul bebudak puteri Lup..meriah KL! Ada tu tah dari kampung mana tah, naik eskalator pun gayat..kah kah! tapi cun oo!" kata Bang Di, caterer yang selalu dapat job catering untuk pekembar. Vannya ada sticker pekembar. "tapi mengundi belum tentu Lup! Teman cari makan!".katanya dulu.

"huh! lawa penama?"cemuh Jah, bini Bang Di yang memang penyokong pekembar tapi meluat dengan perangai datin2 berjambul."baik tak payah berbaju Lup oii! Dahla baju putih tu jarang, ada yang ngade2 pakai coli itam, terjojol mata datuk2"."dengan kebaya singkat ketat nampak kesan spendanya,hii..getek nengoknya!"Jah menggelengkan kepala.

Tapi Jah seronok sebab dapat 2-3 keping envelop berisi 'sesuatu'.

"Tapi memang lawa Lup!" ulang Bang Di dengan lebih menekan lagi..

Teman termenung jauh..harap2 Jah ada simpan borang kosong dalam van

ORANG 'JAHAT' SAJA YANG KEKAL!

"Kata orang, orang jahat menggerakkan dunia, takde orang jahat dunia jadi lembik! Polis pun tak wujud," .
"mahu jadi wira mesti ganas! Baru dunia respek.. Hitler, Lenin malah Saddam Hussein sendiri sanggup mati di tali gantung dari tunduk. Dia mahu jadi ikon, wira zaman! Kalau harap gagah mengangkat keris macam dia ni:-

lepas tu teghoyok (menangis) menangis je kerojenye macam gambor di bawah..usah mimpile nak jadi hiro..Pak Lah lembik..tengok Anwar, Mahathir- ganas dah terlokeh di rope deme!"



"Che Guavara, Jalaluddin Al Afghani, Jose Rizal- ada eye of the tiger! RASCAL! Ini ciri seorang wira..kalau wira mengaku hebat tapi TAKUT BINI, TAKUT HANTU KOPEK.. tumpooo!! "
pelik juge teman sejak bile Mat Nasior tukang repair basikal ni jadi penganalisis dan pengomen.
"kamu tengok ngape P.Ramlee popular sampai sekaghang..sebab P.Ramlee hero yang nakal, Zaiton, Normadiah, Siput, Neng Yatimah dengan Roseyatimah anak beranak, Sarimah habih dipeluknye..dia selalu menang- dia kasi chance watak2 sampingan macam Sudin dan Aziz bikin lawak gile2 tapi dia maintain macho. P.Ramlee jadi ikon!'
"hebat2 P.Ramlee takkan berjaya kalau takde samseng kg. Dusun Sarip Dol atau A.Rahim atau Salleh Kamil, ShahrukKhan (Datuk bakal TYT Melaka) pun belum tentu femes tanpa Pran!"
akhirnya Mat Nasior berfalsafah," Jangan jadi wira yang malang dan sedih mengharap simpati, wira ini akan tewas ditelan zaman macam Noordin Ahmad dalam Laila Majnun, Sri Mersing" tapi jadilah Noordin Ahmad dalam "Hang Jebat"!
..apakah Pak Lah Damak dalam Sri Mersing ?

Wednesday, March 25, 2009

..dah bodoh! nak buat lagu mana?

foto ketua umno cawangan bukit aman

'Umno silap bebaskan Anwar'
Jimadie Shah Othman Mar 25, 09 6:51pm
Beberapa pemimpin utama Pakatan Rakyat - termasuk tokoh utamanya Datuk Seri Anwar Ibrahim - menjadi sasaran lepas geram pembahas dalam persidangan Pemuda Umno hari ini.Pembahas dari Pulau Pinang, Mohd Zaidi Mohd Said berkata, Umno melakukan kesilapan "kerana membebaskan Anwar" dari penjara."Anwar ini boleh janjikan bulan dan bintang... Cukuplah sandiwara Anwar Ibrahim ini."Kesilapan kita kerana membebaskan Anwar Ibrahim, inilah akibat yang kita tanggung hari ini," katanya ketika membahaskan usul, menyentuh isu-isu ketuanan Melayu dan Pakatan Rakyat.- dari Malaysiakini

kepada mak Loyah kg.Lebu, Pak Ya Kota Lama Kiri atau Sally kilang SMK ketahuilah Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 1998 ditangkap oleh Ketua UMNO Cawangan Bukit Aman dan dibebaskan oleh Ketua UMNO Putrajaya pada 2004.

SHIT juga (versi certot)


persidangan tahi2 sedang berlangsung. Usus tahi sudah penuh sendat dengan tahi2 yang membuak2, tahi cirit, sembelit, tahi kering dan lembab hingga menyenakkan lagi membusukkan sekitaran.
Tahi2 sedang panas membuak membincangkan bagaimana hendak membuang kepala tahi yang dilihat lembik dan berbuih. Kepala tahi mestilah keras, kering dan tak tumbang walaupun dipam 2-3 kali. Ini bukan zaman jamban curah, ini zaman flush, tahi mesti keras. Dibom si empat pun tak terjun lobang.
gerombolan tahi nekad menyingkirkan kepala tahi cair bersama2 menantunya yang lendir berbuih. Seperti selalunya, cirit birit akan disingkir keluar dulu dari usus, ditendang awal2.
Gerombolan tahi sudah ada calon pilihan. Kepala tahi yang baru lebih keras, berwarna merah bercili dan berkangkung. Paling penting kepala tahi yang baru boleh memimpin tahi2 ke lobang yang lurus, lobang yang diredhai.
Masalahnya calon kepala tahi yang baru takut hantu kopek..itu yang memeningkan saki-baki tahi2 kecil bulat2 yang terpinggir di dinding2 tangki. Mereka tak suka ketua takut hantu kerana tahi2 ini pun takut hantu.
Tapi calon kepala tahi ini tak dapat disekat lagi. Usus tahi semakin membuak2, panasnya berwap makin membusukbacinkan seputaran.
calon kepala tahi baru makin pasti menjadi kepala tahi yang baru!
gerombolan tahi2 tak kisah, mereka gembira berada di situ kerana mereka tetap bersatu walaupun terpinggir di hujung ropol-ropol lobang.
Bersatu tahi bersatu!

Tuesday, March 24, 2009

beruk dan bapaknya..

aku lihat dua ekor beruk
bergaduh berebut sebiji pisang.;
bertumbuk2 sambil menjerit2 memaki
"ini pisang bapak aku! Jadi ini aku punya!"
kata seekor lagi, "ini bapak aku punyalah!"
bapak beruk datang menyergah "woi itu pisang aku!!"
dua anak beruk itu lintang pukang
..kedua-duanya adalah anak kandung bapak beruk itu
cuma berlainan ibu!
...bapak beruk itu menelan pisang hingga habis supaya anak2nya tidak
berebut lagi

di balik semak dua anak beruk itu menunggu
untuk berebutkan tahi bapaknya selepas ini

Monday, March 23, 2009

MALAYSIA BO**H!..<-(boleh atau bodoh?)


teman :HARAKAH dan SUARA KEADILAN kena gantung sepanjang tempoh Pemilihan Umno dan kempen PRK!

Jamal Kg Jambu : Itu sebab orang Malaysia terutama orang Pakatan Rakyat yang bahalol masih beli suratkhabar pengampu yang menyokong apa yang depa kata kezaliman! Dah tahu bohong pi beli, bodoh!

teman : Ir Nizar calon Bukit Gantang!

Jamal Kg Jambu : itu tak membantu kemelut di Perak!

teman : Apa nak jadi dengan Perak?

Jamal Kg Jambu : pergaduhan dua biawak tu tak membantu aku pun! Mereka hanya cerita pasal nak mempertahankan kuasa masing2 sedangkan anak-anak aku nak minum susu yang semakin mahal!

teman : (terkentut)

Jamal Kg Jambu, suami dan ayah kepada 6 orang anak, seorang juruteknik kilang yang telah diberhentikan walaupun lebih 15 tahun bekerja di situ. Kegawatan ekonomi menyebabkan kilang tempat dia bekerja mengecilkan jabatan dan mengurangkan operasi. Jamal terbuang bersama 100 orang lebih pekerja am.

Sunday, March 22, 2009

Pusat Islam oh pusat Islam

..aktiviti hari minggu, sembang dengan kekawan sambil mengeteh, sembang bagai nak ubah dunia mengikut kepala kami. kata Meor Pesta Jiwa kita ni orang jahat, aku kata orang jahatlah menggerakkan dunia, haha!
Sembang dengan kawan2 soal kehidupan dan amalan, bagaimana kadang2 kita rasa diancam dan kadang2 kita rasa diselamatkan..macam wayang, macam gusti! Mat Comot mahu tengok dunia berhenti berperang walau katanya perang itu pekerjaan..
teringat kata Pak Samad Ismail Allahyarham - Orang baik menjadi nabi, yang jahat jadi Hitler dan Lenin, kita di tengah2..
ahh! Lebih layan dan syok menonton pusat islam..ya! pusat islam yang di bawah ni:-



ehsan: oh bulan!

Saturday, March 21, 2009

aku di penjara..

"kau tak takut dipenjarakan ke sebab kuat sangat ngutuk ni?" tanya seorang kawan.

"aku sekarang sudah berada di dalam penjara terbesar bernama Malaysia, penjara ni benarkan kau merayap di dalamnya tetapi otak kau dicengkam kawat berduri. Akal kau tak boleh merempuh kawat tu atau kau mampus!" kataku.

Jamal terdiam, matanya melilau sambil menghembus asap rokoknya takut-takut..
merokok di dalam penjara begitulah...

"Abang takkan sembah ameno, biarlah merempat gini!" bekas askar dalam peristiwa memali

dah lama teman tak jumpa abang ni, nombornya pun dah hilang bersama2 handphone yang dirembat orang. Dia adalah antara askar yang terlibat dalam peristiwa Memali. Dia cukup kesal dengan PPH yang telah menggila sehingga terbunuhnya as-syahid Ibrahim Libya. Dia berhenti tak lama lepas itu dan buat kerja2 kampung, berniaga kecil2an dan macam-macam.

Dia pernah memohon permit teksi sejak 90an lagi dan ada panel temuduga yang menemuduganya dah jadi menteri dah pun, tapi dia tak dapat sebab takde rekomendasi dari pemimpin pekembar dan dia tak ngulor duit kopi.

Dia pernah dipanggil oleh SB dan diminta beri kerjasama tetapi dia menentang. "Korang SB asalnya dari PPH kan? ingat peristiwa Memali? Bayangkan kalau askar turut sama menyerang orang kampung seperti PPH apa akan jadi? Sudah tentu ramai lagi yang akan mati!! Askar, PPH dan orang kampung akan terkorban, tapi kami tak ikut arahan membuta tuli, kenapa? sebab kami dilatih dengan agama!!"...

petang tadi tak disangka teman terserempak dengan dia di sebuah kampung, dia sedang mengemas gerai goreng pisang kepunyaan adiknya. "ada kawan abang suroh abang buat pinjaman TEKUN, abang pun pegila pejabat TEKUN..depa ajar isi borang, lepas tu depa suruh minta sain Ketua Bahagian UMNO kawasan ni, walaupun dalam borang tu mengarahkan meminta tandatangan ADUN ke, ahli Parlimen ka tak dikhabor le pulak parti mana, tapi depa conten dengan pensil kat borang tu suruh K.Bahagian sain!"

"abih tu, sain jelah..!" kata teman.

"tak cukup dengan tu kamu tau, depa suroh abang lakarkan dalam borang tu pelan anggaran jarak gerai abang dengan pejabat cawangan UMNO yang berhampiran..gile punye keroje! kita nak berniaga bebenor disuroh buat keroje yang bukan2..puak deme senang je perabih duit, niaga ke mana hapa ke mana!"

"abang menyamor jelah jadi ahli UMNO, dapat duit nanti abang masuk paper isytihar keluar UMNo, kahkahkah!" teman berlawak.

"hisy!! Kamu tahu apa abang cakap pada budak kerani tu?" abang ni membuntangkan matanye..

"manale teman tahuu!"

"abang cakap hey! budak beringus, aku dulu masuk askar 10 jari aku cop dengan nawaitu untuk menjaga keamanan negara Malaysia dari serangan musuh demi Allah Taala! Rakyat Malaysia yang aku jaga keselamatan tu tak kira ahli UMNo ke, PAS ke, DAP ke, Islam, Hindu, cina ke..kamu kalau kamu pikior duit ni duit umno kamu simpanle..bior aku merempat, nama nak menyembah umno jangan harap le..rezeki Allah banyak bertaburan di tepi2 jalan, usahakan aje!'

"kahkahkah! Budak tu cakap ape?" tanya teman

"Dia diam je le..tapi dia keluorkan tisu lap muke dia, gamaknye terkena tempieh ayor lior abang!'

kami ketawa berdekah-dekah!

Friday, March 20, 2009

pedulikah anda?

hari ni sabtu hari cuti..hari keluarga, dalam sibuk begini tahukah anda di mana anak anda sekarang?



dimanakah isteri atau suami anda sekarang?




atau anda sekadar tidak peduli?

TIPU HELAH LANUN

BANYAK TIPU HELAH DALAM DUNIA NI. Tipu helah paling besar ialah tipu helah orang2 yang rasa berkuasa untuk melindungi kebejatannya atau ingin terus menghisap darah yang lemah.
Perkara yang nampak kecil tapi dah jadi 'lauk' kehidupan kita hari ini ialah tipu helah 'penampilan imej'.
Puak-puak atasan cuba mensucikan imej mereka dengan mencipta 'etika berpakaian' dan menghadkannya di tempat2 yang digazetkan spesel dan elit. Ini mencipta kasta. Mereka mencipta watak hebat apabila berpakaian tuxedo, duduk di tempat eksklusif dan elit dengan protokol2 yang merimaskan walhal mainan harian mereka adalah kuasa, wang, wanita, duit kopi dan sebagainya.
Berambut panjang, rugged dan sempoi adalah imej kelas kambing yang tak sesuai berada di kelab mereka. Ia digambarkan ganas, jahat dan liar. Dadah, seks bebas dan kegiatan tak bermoral mereka dihumbankan kepada golongan ini. Bukan itu saja,sifat rendah pemikiran dan kolot ditransformasikan kepada golongan kopiah, purdah dan berserban agar mereka lebih dilihat mulia. Tak hairanlah nasihat ulama selalu dibakulsampahkan.
Aku kadang2 tertanya2 siapa yang mula mereka2 berkot dan bertalileher itu pakaian rasmi walaupun di tengah panas terik sedangkan ada pemimpin dari luar negara seperti dari Afrika Selatan selesa dengan pakaian kebangsaan mereka.
Aku teringin berambut panjang tapi terhalang. Paling panjang rambut aku adalah seperti gambar di kepala blog ni. itu pun ketua aku dah jeling. Suatu hari nanti aku akan berambut panjang walaupun sudah putih.
"SEBAB TU AKU TAK NAK GUNTING RAMBUT, TAK MAHU ORANG 'PEGANG' KEPALA AKU!"- rozana cinta 87

Thursday, March 19, 2009

serah kuasa 2 April: PakLah terpaksa mengalah...


Najis, isteri Rosmah Mansor dan anak Razak juga kawan Razak Baginda dijangka akan mengangkat sAmpah (walaupun disumpah ataupun pernah bersumpah tak kenal amoi mongol) sebagai Piem 4 April apabila pada 2 April Pak Lah menyerahkan kunci bilik ketua lanun pekembar sekaligus melayakkan dia menjadi Piem MALAYSIA- sebuah syarikat sendirian berhad yang hanya dimiliki oleh sekerat dua mamat yang mengaku Melayu.


Mengikut sejarah, Pak Lah merupakan ketua lanun yang paling malang kerana terpaksa mengemudi syarikat yang ditinggalkan mamak kerala dalam keadaan penuh najib..er..najis!

Lebih malang lagi dia hanya tidur dan langsung tidak mahu membersihkan najib..er.. najis dari punggung kerinting mamak tersebut. Lama kelamaan, najib(s) sembelit berinti dal yang panas berwap menjadi kering menghasilkan bau haprak sehingga ahli kapal cap tengkorak memegang keris itu khayal, mabuk, gila dan mudah lupa (sehingga mamak kerala menghasilkan sebuah karya ayat2 kontot bertajuk "malaon mudah lupa".


Kapal semakin karam akibat bau busuk lalu mereka menyalahkan Pak Lah yang gagal mengemudi dengan betul apatah lagi kapal sudah mula berlobang akibat dibelasah dalam peperangan Mac 2008. Pak Lah yang asyik mendengar bisikan dan nasihat beruk peliharaannya tidak dapat menahan desakan bertalu2 dari malaon dalam kapal lanun yang mahu menghumbannya ke laut bersama beruk penasihat yang selalu bertenggek di bahunya itu. Sebelum dihumban, dia terpaksa mengalah dan rela terjun ke laut sebelum seluruh keturunan malaon mencatatkan dalam buku Sejarah bahawa dialah penyebab kapal lanun karam.


Najis dilihat oleh malaon2 sebagai pengganti yang sesuai walaupun Najis banyak najibnya..er..taiknya.. (terpaksa guna perkataan taik sebab najis dan najib susah nak dibezakan pembaca).. Najis yang terpalit dengan taik dari Mongol memang sudah lama kepingin menjadi ketua malaon dan menjadi Piem kepada syarikat Malaysia sdn bhd. Galakan dari suaminya, Rosmah menguatkan lagi azamnya.


Malaon2 percaya Najis akan menjadi ketua yang akan mengembalikan semula zaman kegemilangan lanun seperti pada zaman mamak kerala dahulu. Najis yang sekali-sekala dilihat merah telinga kirinya akibat kerap dipulas suaminya amat disanjung malaon2 kerana darah kelanunan yang mengalir dalam tubuhnya adalah darah lanun sejati.


Yang mereka tak sedar bahtera mereka makin besar bocornya dan makin tenggelam dan mereka juga tidak sedar Pak Lah yang sedang berenang ke Pulau Agung mungkin menasihatkan Agung agar tak rekomen Najis..mungkin ya mungkin tak..


sekian adanya.
RALAT- gambar hiasan di atas gambar lori baby terbalik bukan gambar kapal tenggelam atau trak water canon terbalik semalam. Kesilapan amat dikesali..huwaa!

pengacau hari Jumaat

kisah Jumaat lepas..

Sewaktu membelek2 handphone di seberang jalan berhadapan restoran Nasir, ada seorang lelaki berdiri di sebelah keretanya tak jauh dariku memandang dalam keadaan gelisah. Sesekali tersengih, sesekali menggaru kepala..
kerana tak mengenalinya, aku buat tak peduli lalu menyeberangi jalan dan memesan teh tawar hebeor di restoran Nasir.
2-3 minit kemudian aku terpandang lelaki tadi keluar dari kedai nombor dan masuk ke dalam keretanya..

baru aku sedar, lelaki tadi segan nak masuk beli nombor sebab nampak aku yang berpakaian masjid lepas berjumaat tercogok depan dia.. mungkin dia tak segan dengan Dia atau mungkin Allah takde kat depan kedai tu kot..

sori brader, gua mengacau lu punya pekerjaan!

PANAS GILE DI PERAK SEKARANG!!!

Ceramah DSAI dan Ir Nizar malam ni di Markas PAS tiada permit. Rayuan dibuat sehinga kepada Ketua Polis Perak tapi tiada jawapan. Keselamatan majlis dipertanggungjawabkan kepada pihak penganjur

TRAK TERBALIK

kerana tiada permit, ia adalah perhimpunan haram maka trak FRU dan water canon dikejarkan ke Taiping. Dikhabarkan sebuah trak watercanon terbalik selepas terowong Menora.

kah kah kah..er..sori!

TIADA PEMBANGUNAN MEE SEGERA

memang tiada pembangunan mee segera tapi pembangunan mee goreng zambry giat dijalankan dengan pesat terutama dari tol Changkat Jering ke terong hingga ke petai dan kerdas..Pelancong2 politik yang datang dengan tekad membenam BN disarankan agar mengelak dari melalui jalan ini jika tidak mahu terperangkap dalam kesesakan seperti msk, perisik rakyat dan sya.

YaPEIM LUMPUH DI KUALA LUMPUR

Aku ke bangunan Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia jalan kg Attap tadi untuk berurusan dengan mereka tetapi penyambut tetamu kata semua orang besar2 dari MT Hj Tarmizi hingga ke bawah sudah berkampung di Bukit Gantang.

laa...operasi di KL lumpuh dan barangsiapa nak berurusan dengan mereka, sila ke Bukit Gantang kerana mungkin cawangan baru ditubuhkan di sana..sama ada cawangan YaPEIM atau cawangan Umno...

Wednesday, March 18, 2009

ada yang cibai dalam PR

Tok Guru Nik Aziz tetap berpegang dengan keputusan jemaah- TIADA PAKATAN DENGAN rasuah/baBN.

apa ke he boleh wujudnya kerajaan perpaduan PAS- Rasuah? ingat dah takde dah lepas isu Muqabalah dulu..
ada sesetengah orang PAS mendabik dada kerana tiada orang PAS lompat katak macam PKR dan DAP..tapi 'kow tim' ada..

Perak pun pekembar rampas dari kamu, kamu nak kowtim dengan depa lagi.
HAMPUGHAIH!

- sebenarnya isu kowtim ni bukan baru terutamanya dalam kerjasama puak2 yang mengaku berjuang dengan Islam ni dengan pejuang melayu ni..
dalam kerja2 kontrak sampah- longkang dan rumput mereka boleh bekerjasama . You scretch my back, i scretch your back..
belasah projek tolong kroni..jangan kata tak ada!

tulisan ni nak menegur Pakatan Rakyat tak kira Pas, PKR atau DAP..jangan perasan kita dah menang satu Malaya! Kerja belum habis jangan sebok kejar projek..bagitahu kawan2 yang ngimpit mintak projek tu sabar dan tolong buat kerja untuk rakyat juga!
TAWAN MALAYSIA DULU sebelum mampus ditimbus sampah!

Utusan Meloya pulak nak berdemonstrasi!

dari Malaysiakini-
Wartawan Utusan ugut piket di sidang Umno
Mar 18, 09 11:53am
Kesatuan Kebangsaan Wartawan (NUJ) cawangan Utusan Melayu memberi kata kedua kepada majikannya: meteraikan perjanjian bersama (CA) penggal 2008 hingga 2011 menjelang jam 6 petang Isnin depan atau menghadapi piket semasa perhimpunan agung Umno yang bermula keesokannya.Pengerusi NUJ Utusan, Amran Ahmad berkata keputusan berpiket itu dibuat oleh majoriti ahli exco kesatuan dalam mesyuarat pada 11 Mac lalu bagi memberitahu Umno, sebagai pemilik syarikat, mengenai masalah wartawan akhbarnya."Kesatuan merasakan rundingan antara majikan Utusan dengan kesatuan tidak akan membolehkan kakitangan menikmati hak dan kebajikan yang setaraf dengan industri, justeru campur tangan pemilik Umno perlu bagi membantu kesatuan," katanya.


ehh jangan berdemo! haraammmm! ini bukan budaya kita! Berdemo adalah seperti beruk jalanan. bukankah akhbar beruk ni dulu suka belit2..apasal nak demo?ohh gaji tak naik..tahu pun korang tu barua yang dihinjak2 tengkuk untuk memastikan depa terus berkuasa. Apa ingat depa nak pikir pasal gaji kamu? kami dah bagitahu awal2 lagi mengapa korang sebagai PENYEBAR FIKIRAN RAKYAT lembab lagi bahalol?

selalunya kalau demo rakyat, kalau 30 ribu yang datang korang tulis 300..nanti korang tulislah demo utusan 100 ribu yang datang..
aku cabar korang jangan hangat2 tahi Ali Rustam! LAWAN TERUS LAWAN!


lks- cuba baca ayat terakhir kenyataan mamat tu..Umno sebagai pemilik..ha! pada yang bodoh tak tahu lagi ke Utusan tu Umno punya surat khabar..yang pi beli lagi tu pasaipa? bertakbir macam nak pecah gegendang , hapuskan kezalimanlah, tapi korang jugak beli lagi dok bantu meneruskan kezaliman ditulis..orang PR ni pun bahalol jugak! nak tengok nombor kot?

18SX- AKU dan budaya HOMOSEKS...


Aku angkut kain baju ke KL selepas dua minggu tamat SPM pada Disember 1990 dengan harapan kota bertuah ini punyai sakti mengubah impianku menjadi emas seperti sentuhan jari King Midas. Ya ,kota ini juga adakalanya seperti Sang Kelembai yang bisa menukarkan cita2 menjadi batu.

Aku mahu jadi seniman, mahu jadi pelukis dan kartunis sepopular Ujang, Don, Kerengge atau seperti M.Nasir. Mentelah pula Imuda- kartunis, pelukis semakin popular sebagai pelakon ketika itu. Central Market dah macam Mekah bagiku, menonton Adi Jagat dan Sidek busking cukup melekakan, ralit melihat Aris Aziz, Dino, Hadi ataupun Azman mencalit warna2 di kanvas.

Aku mahu jadi seperti mereka, cuma kelemahan aku, aku terlalu pemalu dan tak berani melawan arus. Didikan bercorak autokratik orang tua membataskan pergerakanku untuk melakukan perkara 'tak serupa orang'. Serasa orang tua aku ada di mana-mana mengekoriku di hutan batu ini.

bersama guru kartun- Allahyarham Rejabhad


Justeru apabila Bob, lelaki berbadan gemuk berkulit hitam yang selalu duduk bersama Dino si pelukis di CM menegurku untuk berbual-bual aku teruja. Kesempatan mengenali Bob memungkinkan aku mendampingi pelukis2 tersebut. Bob belanja aku makan dan rokok, bercerita tentang kota dan cabaran, pasal kehidupan. Aku semakin ghairah lalu bersetuju mengikutnya ke bilik sewaannya di atas sebuah restoran berhampiran Masjid India atau Jalan Melaka. (aku dah tak ingat kat mana). Di bilik hapaknyalah aku dapat lihat demo tape kumpulan Rastari menampilkan vokalisnya Loloq (Allahyarham) dengan lagu Wak Jono, Senandung Suralaya . "Loloq budak Singapore" kata Bob. "saya tahu!" kataku.


Tapi kali ni Bob sudah lain. Dia hanya bertuala tanpa memakai baju dan duduk bersebelahan denganku. Cukup rapat sementara tangannya di atas pehaku. Budak kampung berumur 18 tahun seperti aku agak pelik dan sedikit berdebar, tak tahu apa akan berlaku dan tiada idea apa sebenarnya situasi itu. Aku hanya mencapai sebuah gitar yang tersandar di dinding untuk dijadikan senjata kalau2 keadaan memaksa. Tubuh besarnya menakutkan cicak seperti aku.


Bob meminta secara lembut memegang 'itu' untuk sekadar nak tahu berapa panjang saiznya. "tapi sebagai sahabat abang hormati kau kalau kau tak kasi!".

"Tak boleh bang!..er...maaf bang! Kawan saya janji nak jumpa kejap lagi, saya minta diri bang!"

..entah kuasa apa, mungkin agaknya berkat doa orang tuaku di kampung yang risaukan keselamatan aku, si Bob seakan lemah dan hanya membiarkan aku belah dari situ. Tersesat juga aku nak cari pintu keluar.


Di luar aku ditahan seorang pemuda agak kacak yang memberitahuku Bob memang dah lama diperhatikannya berkelakuan begitu, membawa anak-anak ikan ke biliknya. "satu hari nanti aku akan belasah dia, tapi aku percaya kau tak bagi kat dia apa2!" kata lelaki ni.


"tak!" aku pun terus belah. Beberapa ketika selepas itu aku pernah lihat lelaki kacak ini menjadi model klip video karaoke. Sejak itu juga aku - budak kampung sudah mula tahu apa itu homoseks, gay dan AIDS.


Dua tiga tahun lepas aku pernah terserempak dengan Bob yang dah semestinya tidak mengecamkan aku lagi. Bob sudah susut dan kecut tubuhnya.

Homoseks dan gay pula sudah jadi BUDAYA hari ini.

bilalah si bodoh nak mampus!

<- klik gambar kartun ni


kakak cashier restoran Nasir panggil teman lalu bertanya," Kulup! tolonglah bagitahu, kakak peninglah! Kakak konpius apakah kakak ni bodoh atau dunia ni dah pandir!".

"apahal kak? haid tak lancar ke? (soalan kedua tu aku tanya dalam hati).

"idakle!" kakak cashier menggaru kepala er..tudungnya."Norza ada kes kat mahkamah tapi tak kena tindakan disiplin, Ali Rustam kantoi lalu kene hukum, Khairy pulak bersalah tapi kena woning, Khir Toyo lepas, ape ke henye?".

"teman lagi mabuk, dah ada kes SPeRMa tak kejar, GERAK teruih bERAK..Ketua AMK pi repot, bebudak RASUAH keroyok dia.. memang puak RASUAH ni dah ketagih makan umno!"

penyokong RASUAH yang setia dengan Ali Ketam membantah Shamsul Iskandar merepotkan amalan umnonya di SPeRMa Melaka




Tuesday, March 17, 2009

4 soalan 1 jawapan..

gambar hiasan- takde kena mengena dengan cerita hihi!

Seorang Raja dari kerajaan Pasir Berdengung ingin menguji kepintaran Bendaharanya yang memang pintar. Baginda mengajukan 4 soalan yang mana Memanda Menteri wajib menjawab dengan hanya 1 jawapan saja, lagi hebat kalau 1 perkataan.

"Duhai Memanda beta!:-

1- Padi sudah masak menguning di kampung jajahan beta. Apakah arahan memanda kepada kaum pesawah untuk tindakan selanjutnya?


2- Papan-papan untuk membina istana baru telah tiba dari India petang kelmarin. Apakah yang patut memanda arahkan kepada tukang2 kayu beta?


3- Beta teringin hendak makan gulai masak lemak cili padi tengahari ini. Beritahu tukang masak beta masak lemak cili api apa yang paling sedap sekali?


4- Pegawai istana ramai yang bernama Ali. Ali yang mana beta akan pecat kerana makan suap?



Memanda bendahara mengangkat sembah lalu menjawab, "KETAM Tuanku!"


kah kah kah!

BENG! BENG!

SAYEMBARA PUISI, CERTOT DAN NOVEL Pekembar!

anda sudah tentu pernah mendengar cerita2 dongeng rakyat seperti sang kancil, hero2 bodoh seperti pak kadok, lebai malang dan sebagainya.

ANDA DIPELAWA MENYERTAI SAYEMBARA MENCIPTA PUISI, NOVEL DAN CERITA KONTOT PERIHAL WATAK2 INI-

1. HIKAYAT SANG KAMBING HITAM DARI MELAKA (nama kambing mestilah Alley Rosethumb)

2. HIKAYAT PENGEMBARAAN MAMAK MADEY 1001 SIANG- (setebal 23 tahun tak abis baca)

3. novel berunsur seram dan misteri seperti HANTU KOPEK dan TOYO ke Mekah menaiki penyapu terbang beli apartment

4. novel penyiasatan ala NANCY DREW -Enid Blyton bertajuk "C4 Mongolia"

5. sajak2 mengampu pekembar

HADIAH PERTAMA: RM50 JUTA beserta komisyen kapal selam
HADIAH KEDUA : seunit saham GAMUDO
HADIAH KETIGA : bermalam di apartment Mekah 5 tahun

SAGUHATI : sebatang Penyapu beserta autograf penyanyi
Bollywood M.Rosmah setiap peserta


SYARAT2

- TAK BANYAK CUMA TULIS DALAM BAHASA iNGGERIS

TARIKH TUTUP
sebelum PERHIMPUNAN AGUNG Pekembar atau sebelum cawangan ditutup.

alamatkan kepada:-

tingkat 4,
PWTC,Blok C4,
jln pokok ipoh,
sek.46 Pekan,
MONGOLIA

Pertubuhan Golongan Sasau

Ali Rustam tersingkir dari pertandingan, KJ kena warning dan anak Toyo tidak bersalah..

Sah! PEKEMBAR dah sasau! mamat penyapu pun kelihatan bersih..hahaha


* PEKEMBAR - PErsetubuhan KEpala Malaon dan BARua

Monday, March 16, 2009

umno, plis kempen in inglis!- A.Samad Said

Sasterawan Negara A.Samad Said mencabar gerombolan berbahasa Inggeris ketika berkempen dalam PRK nanti atau mengadakan perhimpunan agung hujung bulan ni (macam takde je) dalam bahasa Inggeris.. A. Samad Said juga menyeru rakyat agar jangan undi Umno lagi sebab parti yang mendakwa membela Melayu itu sudah tak boleh diharap lagi..

Alah Pak Samad, depa cakap omputeh takde hal punye walaupun tunggang-langgang, jangan kata omputeh, bahasa urdu, siam, tamil pun depa tau ..kecuali BM je depa lemah sebab Melayu jadi2an ramai kat dalam tu..kah kah kah!

woi!! Apa dah jadi ni.. dulu sasterawan negara Shahnon Ahmad mempukimakkan piem dalam novel SHIT, kali ni sorang lagi sasterawan negara kutuk kamu..tak maluke? takkan nak kata depa diperalatkan pembangkang?kah kah.. ala apa? alat kelamin ke alat sulit? kah kah..

sebelum ni dah ramai seniman belasah gerombolan, Allahyarham Usman Awang, Azizi Abdullah, Dinsman, Faisal Tehrani, Pyanhabib..
Wak Khalid Salleh pun cakap Umno dah tak boleh pakai! kah kah!

jangan sampai seniMAUN lepasan universiti Akademi Fantasia pun bedal mike udohle...alamat nak kiamatle kamu!! kah kah kah

lks- apasal tulisan teman macam tukar tiub lak kali ni? kah kah kah

BAPAK TEMAN KELUAR UMNO! Yahoooo!!

Hari ni teman balik kampung jumpa mak dan apak teman. Mak dan apak teman orang gerombolan sejak dulu lagi tak pernah derhaka. Biarpun belenjo ayor lior teman ngempen sejak 10 tahun dulu, menceritakan tentang penyelewengan pemimpin2 Gerombolan, depa tetap pangkah dacing walaupun depa tak peronah sangkal ape yang teman khabor..

"Ape yang kamu katekan tu benor belake Kulup, tapi ape nak buat..kite mentimun..." gitulah kate depa.

Tadi teman benor2 terkejut, nyaris nak demam cempere...bile apak teman kate, "Kalu panjang umor dan sehat tuboh badan, tobat apak tak mahu pangkah dacing lagi! tak hormat dan hargai rakyat langsung!" ..itulah pengakuannya setelah apa yang berlaku hari ini..

Teman berlari dan memanjat puncak bukit belakang romah apak teman lalu melepaskan 2 das tembakan kemenangan. Satu kejayaan yang cukop manis sepanjang hidup teman! Mampuih kamu BN! Kamu hilang 2 penyokong hari ni!!

BENG! BENG!

(sila lepaskan dua das tembakan ke udara sebagai meraikan keluornye mak dan apak teman dari pekembar@rasuah!)

Sunday, March 15, 2009

buduh lagi membahalolkan

"aku suka panjat pokok, kamu nak tebang buat penama? bodohh!" kata si lembu kepada LEMBU"

memecah plak dan menebang pokok di ipoh adalah tindakan bahalol abad ini,
setanding dengan kebangangan mendatukkan shahrukh khan..

Saturday, March 14, 2009

seks bebudak laagi

walaupun teh tarik Nasir tawar hebeor, tapi teman gemor melepak situ sebab viewnya cantik. Teman suka sudut menghadap luar sebab kat depan tu kedai nombor. Penuh dengan manusia2 yg sekulit dengan teman walau di depan kedai ada tertulis JUDI ADALAH HARAM DI SISI AGAMA ISLAM..mungkin mereka nak mempertahankan kuota bumiputera di sana atau mungkin judi tak salah sebab ia hanya "DI SISI AGAMA ISLAM" bukan "DI DALAM AGAMA ISLAM"...

tak jauh dari meja aku sekumpulan bebudak sekolah menengah duduk minum bercampur lelaki dan perempuan. Maksud aku mereka ni sebangsa dan seagama denganku..(kadang2 aku tertanya2 di kala mereka melepak tu, bebudak cina sebaya depa pi mana agaknye).
Bebudak ni berlabun sampai tak nampak aku, selamba je mencarut2. Kalau kami dulu mencarut depan org tua, mampuih kena pelangkung.

Aku pernah bertanya seorang budak perempuan tingkatan 4 dulu apakah ada kamu terdengar cerita bebudak buat tak senonoh di sekolah seperti tengok filem lucah ke, hapa ke..

"alah biasalah pak cik.. blue film ada apa..main pun takde hal..kawan2 saya ada yg dah berapa kali main!"

"ah! zaman saya dulu pun ada jugak sorang dua yang hanyut!" kataku.

"bukan sorang dua pakcik, ramai! setakat cium, raba2 tu dah takde hal!" minah ni berkata2 selamba.

"tak takut dosa?" tebakku.

"alaah! tak coollah nak ceramah agama ni... dah tua nanti kami tobatlah! mak bapak kami pun tak sembahyang, depa tak kisah langsung!"

"kamu dah pernah 'anu'?

"belum..tak boleh! usik 'yang atas-atas' je bolehlah, tapi pakwe saya je boleh. Orang lain tak boleh. Saya bukan bohsia pak cik!" budak ni bangun sambil menggigit straw.

aku melihat budak kurus tu pergi dengan dada berkocak. Ya, budak ni bisa menggoncang nafsu tapi bila dia panggil aku 'pak cik' aku rasa macam anak buah aku..
aku lemah..

hampeh!

AWAS! JANGAN KUTUK AMNU SEBULAN!

sms:-

DIHARAP MULAI HARI NI HINGGA 8 APRIL TIDAK MENGHENTAM KERAJAAN DALAM BLOG MASING2- sumber kementerian penerangan

hahahaha!woiii!!! ape ke henye? lawak cap apa?

nak suruh kami puji pulak ke? boleehhhhhh..
tapi suruh utusan, rtm, berita heran dan tv3 puji PR sebulan..baru ok?

Friday, March 13, 2009

bebudak sekolah dan seks!

geram dengan peristiwa yang aku tulis di entry sebelumya, aku perturunkan KISAH BENAR yang terjadi di sekolah berdasarkan pengalaman kawan2 aku yg jadi cikgu..

kes 1-

seorang pelajar lelaki ditangkap kerana membawa vcd lucah, setelah puas disiasat akhirnya dia mengaku. Bapanya datang untuk membincangkan kes ini dan tindakan disiplin yang diambil. Setelah melihat bahan bukti iaitu vcd itu bapa pelajar ini setuju anaknya digantung seminggu. sewaktu keluar dari bilik kawan aku si guru disiplin, kawan aku terdengar bapa ini memarahi anaknya,"yang kau curi vcd aku buat apa?"


kes 2-

sepasang pelajar ditangkap berkhalwat oleh guru2 di mana bebudak ni dah terlanjur pun..ibu bapa mereka dipanggil, kerana khuatir dengan tindakan pihak sekolah ibu si budak perempuan berkata kepada guru disiplin,"apa yang nak dikatakan salah cikgu? bukankah mereka suka sama suka?"

si guru ni cukup bengang...dan terpaksa berkurang hajar menjawab,"ye ke? kalau puan cakap begitu dari dulu lagi, sayalah orang pertama yang tebuk anak puan!"

..si ibu terdiam..tu dia!!

Thursday, March 12, 2009

TOLONG HALALKAN INI!

7.30 pagi- terlihat sekumpulan pelajar sekolah menengah melayu terkemut2 menghabiskan rokok di tepi pagar sekolah sebelum tergesa2 masuk apabila loceng berbunyi.

12.30tgh- pesta merokok di 7E, kedai runcit dan restoran mamak di kawasan berhampiran sekolah waktu balik. Kelihatan pelajar2 seperti baru lepas diseksa berpuasa di sekolah. Bebudak merokok macam esok tiada lagi..

WAHAI KEMENTERIAN KESIHATAN!
Sila mansuhkan undang2 menghalang bebudak bawah 18 tahun membeli rokok kerana takde sapa nak halang mereka. Tokey kedai pun jual, pegawai kesihatan pun tak kisah, polis tak peduli..MANSUHKAN!

WAHAI KEMENTERIAN PELAJARAN!
legakan sakit hati cikgu2 dengan menguatkuasakan peraturan membenarkan kawasan kantin sekolah kawasan bebas merokok agar pelajar2 ni boleh melepaskan gian. Cikgu2 dah penat tangkap, silap cekup mak bapak bawak pi court!

SILA HALALKAN demi anak bangsa kita! eleh! RASUAH pun boleh halal inikan rokok ye tak?

ibnu Toyo panas jubur!

yeah! Yeah anak Toyo panas jubur!
apa nak buat?
larilah ke Mekah
yeah! yeah anak Toyo panas jubur
apa nak buat?
rehatlah kat apartment tu

yeah yeah anak toyo panas jubur
apa nak buat?
sapulah sampah seluruh Selangor dengan penyapu
yeah yeah anak Toyo panas jubur
apa nak buat?
hilangkan tension pandulah Range Rover bini

yeah yeah anak Toyo panas jubur
apa nak buat?
janganlah tarik-tarik janggut orang
yeah yeah anak Toyo panas jubur
apa nak buat?
makanlah tempe jangan cucuk botox

yeah yeah anak Toyo panas jubur
apa nak buat?
ukurlah Jalan kat Sekinchan jang juta2 tu
yeah yeah anak Toyo panas jubur
apa nak buat
tuan rumah yang disewanya dulu boleh bantu

..anak toyo panas jubur
anak menantu piem gelak besar
anak bekas piem gelak semput

(sila nyanyi puisi ni ikut rentak Master of Puppet- Metallica ka kaka)

BARUA dicari!!

Syarikat kami GEROMBOLAN SENDIRIAN TANPAHAD yang sudah bertapak lebih 50 tahun menawarkan jawatan BARUA kepada pemohon yang layak.

JAWATAN : BARUA
GRED : C (otak dan perangai)

SYARAT KELAYAKAN

1. lulus Bahasa Melayu tapi tak reti bahasa

2. boleh mengira duit dalam Bahasa Inggeris

3. kulit muka tebal (kegemaran bersongkok tinggi diutamakan)

4. sanggup mempertahankan boss bermati-matian walaupun terpaksa mengebom

5. bijak mencari tanah-tanah untuk dijual kepada pemaju

6. kaki karaoke dan kaki tonggang

7. petah mencarut dan suka bersumpah

kuota 90% Bumiputera dikekalkan dan selebihnya untuk kroni saja. Kalau darah Melayu takde tapi nak mengaku Melayu boleh asalkan disertakan dengan duit kopi dalam briefcase. Hantarkan borang ke cawangan syarikat Gerombolan yang berhampiran. CEPAT sebelum cawangan tutup!

Ketua Pemuda: Peluang Mukhriz tipis!



sedang aku minum teh tarik di kedai Nasir, seekor langau gemuk dan seekor kutu agak kurus sedikit minta izin tumpang duduk semeja kerana meja lain penuh. Aku mengangguk dan terus minum, buat tak tahu dengan mereka sambil memikirkan apa nak tulis entry hari ni. Jadi blogger ni kadang2 dah macam satu profesyen, kalau tak tulis sehari rasa bersalah pulak. Macam kuli syarikat pulak. Lagipun kalau tak tulis, susah pulak hati jejaka kacak rongak tempohari..

"campaign manager kita nampaknya dah give up! Riz tak boleh gi!" kata sang langau. Aha! Puak gerombolan mereka berdua ni. "Mukhriz tak main duit! Masalah tu! Macamana dia nak beat KJ dengan Dr.Khir?"..


" Peluang Khir Toyo jadi Ketua Pemuda cerah! Sama macam Ali Rustam dengan Mat Taib !" kutu tersengih-sengih sambil mengelap peluh di dahi. Macam bangga pulak dia berkata-kata sambil terangguk-angguk memandang aku.


Langau berkata," tulah pasai...heisyy!! Susahlah macam ni.."


"Mat Taib ada chance? Macam tu punya haprak pun boleh sangkut lagi?" tanya aku sambil menghirup air yang entah apa-apa rasa. Teh kedai Melayu memang hancus. Barangkali gerombolan harus memperjuangkan 90% kuota bumiputera dalam membancuh teh tarik.


"Isy! Dia kuat lagi bang! Tulah silapnya boss kami, Mukhriz- konon tak mau politik wang, tapi nak buat camana, UMNO dah berkiblatkan duit!"..kata si langau. Yang ni aku setuju 300%. Pengakuan ikhlas lagi tulus dari ahli gerombolan.


"KJ punya peluang macamana?" pancing aku.


"Susah nak cakap, bintang dia malap macam pak mertua dia! Tapi masa ikut kawan saya punya catering kat majlis open house raya dulu di Putrajaya, Khir Toyo ada dok semeja dengan KJ, kawan saya curi2 dengar diorang sembang camana nak kalahkan Mukhriz!" kutu bercerita. Memang dia ni kalau bercerita macam bangga yang dia tahu semua.


"jadi ke Pak Lah turun?" tanya aku. Langau jawab,"Kami takde hal punya bang. Dalam politik ni yang mana kuat kat situlah kita condong. Nak hiduup! hahaha!"..


Kutu pun menyambut ketawa sebelum bertanya, "Abang Umno cawangan mana?"


ek elehh...!

Wednesday, March 11, 2009

LANUN AIR pemeras Rakyat!


Anwar membongkar di parlimen pendapatan setahun pengerusi Syabas sebanyak RM5.1 juta. Peguam Zulkifli Nordin MP Kulim-Bandar Baharu membuat congak bodoh pendapatan sebulannya tak kurang RM450,000 di sini ..waw!



patutlah mati2 tak benarkan kerajaan negeri Selangor ambil alih air agar rakyat mendapat harga yang lebih murah. Demi porut peribadi- rakyat lantak pi mampuihlaahh!!



apakah perkataan yang lebih sesuai dari CIBAI?

Tuesday, March 10, 2009

Melayu dan perpaduan Malaysia!

Rakyat Malaysia kalau tidak diganggu oleh ahli politik dan media kawalan mereka sudah lama bersatu padu. Kerana mempertahankan kuasa dan status quo, spin dijalankan oleh media untuk menggelisahkan rakyat dengan kacau bilau yang dimomok-momokkan. Hakikatnya solidariti sudah lama terjalin. Peristiwa 13 Mei wujud kerana mainan politik. Prasangka wujud kerana adu domba politik. Hari ini orang Melayu sekali lagi dihambat dengan 'racun' kacau bilau. Tidak duduk dalam parti orang Melayu dianggap pencetus kekacauan dan tidak sayangkan tanah Melayu.

Orang Melayu tunjang perpaduan. Orang Melayu terkenal dengan semangat setiakawan, mesra dan mudah menerima. Di kampung Melayu orang Cina boleh membuka kedai runcit, Lebai dan pak cik tidak canggung minum kopi di warung Ah Seng atau gunting rambut dengan Muniandy. Menjual botol kosong dengan "india jual botol" dan berhutang kain dengan Pakistan mahupun membeli roti dengan Benggali sudah menjadi budaya. Budaya memberi ang pau pada hari raya adalah saduran dari budaya Cina. Istilah "kow tim", "ong", ngam" dah jadi istilah Malaysia, panggilan "macha" sudah jadi panggilan kepada kawan2 walaupun ia bermakna "ipar". Aku pernah mendengar nyonya tua dan aci menimang anak kecil mereka dan memanggil mereka "sayang". Ini realiti. Seperti teh tarik, roti canai, nasi lemak dan yong tau fu.

Pasukan bolasepak yang gemilang di era 70an adalah benchmark kepada simbol perpaduan. Mokhtar Dahari, Soh Chin Aun, Santokh Singh dan Arumugam sama2 berganding bahu mengangkat nama Malaysia yang tercinta. Kalau wujud istilah "orang asing" maka hampir separuh ahli pasukan akan hilang. Nicol David bukankah mewakili Malaysia?

80an sebenarnya lebih terbuka perpaduan dan muhibbah itu dalam industri muzik tanahair apabila Alleycats, Ben Nathan, Moses dan Chris Vadham, Roy dan Francisca, Kenny Remy dan Martin diangkat oleh orang Melayu sebagai artis kesayangan mereka sebagaimana DJ Dave menempa nama pada 70an.

Pemimpin politik dan penguasa seharusnya mengubah sikap. Anda pemimpin dan andalah bertanggungjawab mempertahankan kedamaian ini, bukan menggadaikannya demi mempertahankan kuasa. Pemimpin gelojoh seperti Sultan Mahmud yang membunuh isteri Laksamana Bentan, tali barut seperti Mendeliarlah yang merosakkan negara sehingga tergadai semuanya. Merekalah yang membunuh potensi negara dan menghapuskan insan-insan genius seperti Hang Tuah, Hang Nadim, Hang Jebat akibat diperdaya oleh gunting dalam lipatan yang menyedari kebodohan pemimpin.

Mari kita bermimpi kalaupun tak berdoa agar Mahathir dan Anwar berdamai, Pak Lah tak tidur dan Sultan memegang amanah Allah dalam menegakkan kebenaran dan keadilan langsung membawa Malaysia menjadi sebuah negara yang diberkati Malikul Mulk!

siapa nak contohi mereka?

saudara Arulchelvan, setiausaha agung PARTI SOSIALIS MALAYSIA menjemput orang ramai menghdiri program pengisytiharan harta ahli Parlimen, ADUN dan Ahli Majlis PSM setelah setahun PR memerintah pada KHAMIS, 12 MAC di DEWAN PERHIMPUNAN CINA, jln Maharajalela KL 10pg.
HAH!! Siapa berani buat macam mereka? Dr Jeyakumar menewaskan living legend- Samy Vellu di parlimen Sg Siput..


sdr Arulchelvan

Arulchelvan tewas di Dun Semenyih, walaupun bertanding atas tiket PKR tetapi kurang sokongan dari ahli PKR di situ (berbeza dengan PAS yang taat dengan amanat pemimpin mereka agar memberikan kerjasama kepada Arul)..
dengan motosikal cupnya dia meronda dan membantu rakyat marhaen..Berembang, Chubadak, menghalang surau dan kuil dari dirobohkan- ke lokap entah berapa kali. Berbasikal dengan bebudak JERIT memprotes ISA..

ketika kawan2 lain sibuk dengan urusan tender dan kontrak, Ahli Majlis Perbandaran Kajang ini tetap selamba dan tak ambil pusing, sukar dibeli dan konsisten dengan kebajikan rakyat





dr nasir hashim

Dr Nasir Hashim, orang no 1 PSM tetap berkemeja T round neck, bercapal dan sederhana walaupun dah jadi Adun Kota Damansara. Lokap dan penjara bukan asing baginya. Terkurung di Kemunting akibat mangsa Operasi Lalang dimanfaatkannya dengan baik apabila mempelajari "akupunktur" dengan seorang tahanan berbangsa cina di sana dan bertukar ilmu di mana mangsa tahanan itu menuntut Bahasa Inggeris dengannya pula.

Secara peribadi aku berhutang budi dengan beliau yang sudi membuat rawatan akupunktur untuk anak-anak aku. Selepas bebas, beliau melanjutkan ilmu akupunktur dengan lebih dalam lagi dan hari ini dia menjadi singseh yang mempunyai ramai anak murid berbilang bangsa.

dr Nasir gemar juga bersajak dan jika ke klinik/rumahnya, kita akan dapat melihat lukisan-lukisannya yang berunsur spiritual dan abstrak tertampal molek di dinding..

"you rock Aru! Teruskan perjuangan Dr!"

Anwar masuk Umno atau Pak Lah join PR?

di Hulu Langat, spy teman pecah lobang..Anwar masuk Umno atau Pak Lah join PR?

khairy, ezam macamana?

tungguu!!

Monday, March 9, 2009

Kau memalukan Melayu!

aku perasan mereka mengekori aku sejak 2 minggu lepas. Ke mana aku pergi mereka ada- di Giant, ngeteh di warung mamak, di petrol pump 2 lelaki ini akan berada tidak kurang 30 meter dari aku. Seorang bertubuh gempal, kulit hitam dan bermisai jarang manakala seorang lagi agak pendek tetapi kacak. Machonya persis pelakon Spa Q yang hot di internet baru-baru ini dengan gambar enjoynya. Saling tak tumpah wajahnya, maksudku dengan pelakon wanita itu..kadang2 aku hendak saja mendapatkan 2 mamat ni bertanya mengapa ikut aku tetapi akalku menghalang. Takut2 salah kerop!

"Engkau Kulup Sakah kan?" sapa lelaki tinggi itu sewaktu aku sedang minum seorang diri di kedai Nasir. Tanpa bersalam kedua2 mereka terus duduk. Aku tak jawab pertanyaan itu. Aku seratus-peratus yakin mereka bukan SB atau Siput Sedut, bukan juga PEKIDA atau 18 line..

"Aku selalu baca blog kau! Sarcastic!" lelaki tinggi itu terus berkata tanpa bunga2 intro..si kacak seorang lagi hanya berdiam merenung gelang magnetnya.

"sarkas yang jinak!" lawakku tak de sambutan dari kedua mereka.

"Beginilah Kulup, aku takde masalah dengan tulisan kau cuma aku harap kau tukarkan nama kau yang menampakkan ciri kemelayuan sejati itu kalau kau mahu terus membelasah sebab orang Melayu tidak biadab sebaliknya bersopan-santun dan penuh kiasan jika ingin menegur. Kulup Sakah nama Melayu dan kekasaran tulisan kau memalukan imej Melayu!" lelaki tinggi yang tak mahu memperkenalkan nama itu terus membebel.

"Kenapa? itu nama dalam i.c teman tak boleh ubah!" protes ku.

" Ya! kau boleh terus menulis pedas dan panas! Cuma aku tak mahu nama itu! Kau tukarkan blog kau nama lain!" si tinggi menggerak2an bekas abu rokok di atas meja. Aku cemas mana tahu dihempuknya kepala aku dengan ashtray tu, naya...

"nama apa?" aku meminta idea..

"emm..ya! kau guna nama Nostradamus kan? ha! Kau pakai Nostradamus Melayu!" si tinggi memerintah aku.

"isy! tak boleh guna perkataan Melayu!" tiba-tiba lelaki kacak yang asyik berdiam di sebelahnya itu menyampuk, sampukan yang sekaligus memecahkan rahsia mengapa dia lebih banyak berdiam sejak tadi. Rupanya wajah hensemnya dicemari dengan kegagalan mempertahankan giginya. Dia mungkin rendah diri kerana wajah kacaknya tidak membantu apabila gigi atas dan bawahnya tinggal sebatang dan bertentangan kedudukannya. Nampak macam mondok. Tak jambu!

"tukar nama takde makna kerana isi penulisan aku dan identiti tetap tak berubah. Lanyak tetap lanyak!" kata aku.

"Ya! Tak mengapa! Asalkan kesucian nama Melayu terbela! Kau perlu ubah nama blog kau walaupun perangai tetap sama!" lelaki rongak tadi bersuara tinggi dan menghentak meja. Ada beberapa kepala menoleh ke arah kami. Tolehan tu lebih dari sekali. Mungkin kerana terkejut dengan suara itu atau mungkin terpesona dengan lelaki kacak rongak tersebut.

" Aku mahu kau tukar nama! Perangai belakang kira!!" si tinggi mengulang keras juga.

" sama perangai macam BPR walaupun dah ditukarkan namanya jadi SPeRMa atau sama macam rasuah yang dimodifikasi jadi POLITIK WANG?" tanyaku..

si tinggi menghembus rokok SAATnya ke muka si rongak lalu bangun. Si Rongak berlari terkedek-kedek membuntuti...

Hishamuddin! anda sedang diperhatikan!

Krisis di Perak dan pembongkaran terbaru kes Altantuya burukkan imej Najib,
PPSMI busukkan Hishamuddin..
aik? apa ceghite ni atau ada komplot di belakangnya? bak kata Hisham ada 'dalang' nak jatuhkannya..jaga-jaga!

teruskan togoookkk!!



Sunday, March 8, 2009

filem sirah Nabi- the message


sempena maulidurrasul, pi cari dvd di kedai cerita The Message lakonan Anthony Quinn. Filem keluaran 70an mengisahkan jerih-perih Rasulullah SAW berjuang. Anthony Quinn yang pernah membintangi Lion Of The Desert memegang watak Sayiddina Hamzah dalam filem ni..


ceh! teghoyak teman waktu babak penduduk Madinah menyanyi Talaal Badru Alaina sewaktu meraikan ketibaan Rasulullah yang berhijrah ke sana akibat ditekan di Mekah..

ayor mate terus mengalior waktu khutbah wida' dibacakan pada babak akhir!

SAINS dan MATH dalam BAHASA ARAB

Tanya puak2 yg pertahankan PPSMI setujukah Sains dan Math diajar dalam Bahasa Arab?

Bahasa Arab bahasa Al Quran yang penuh ilmu dan bahasa rasmi Hari Qiamat..
tokoh Sains dan Matematik siapa? Al Khawarizmi, Al Biruni, ibn Sina, Al Kimiai, Al Jabar..
ANGKA2 1,2,3 yang diangkat dari India melalui 'huruf debu' asalnya huruf Arab..
Barat kuasai ilmu tersebut kerana mereka bayar MAHAL kepada penterjemah mereka.Mereka kuasai sebab mereka TERJEMAH ke dalam bahasa ibunda mereka.. mereka terjemah ilmu2 dari tamadun Islam, Greek, Rom Yunani dan Parsi..

kita?hehe!
harap baca Quran dari kecik sampai tua, tengok Hindustan sampai nangis2, sekeliling ada orang cina dan india, hafal lagu inggeris, tengok drama latin, korea, siam dan filipina..

..satu bahasa pun tak dikuasai..
HAMPUGHAIHH!!

SELAMAT HARI LAHIR RASULULLAH SAW!

atas bukit tempat tentera pemanah di medan Uhud bersama Ali- budak Arab penjual air mineral

aku selalu berangan ngeteh denganmu di bawah pokok kurma
sambil menunggu asar
aku pernah impikan menggali parit di medan Khandak denganmu
aku selalu terbayang kalau kau sering beri jawapan segala keraguanku ini
menyempit di mihrab
bersesak di Raudhah
menangis mengintai maqammu di celah lubang pagar
masih belum cukup merungkai rindu padamu
selamat hari lahir kekasihku
Rasulullah SAW...

cerita Tok teman, cerita Tok Kulup!

Wahai Kulup dengar cerita Tok kamu ini
Tok tak takut hantu Tok benci penjajah
Oghang puteh Tok lawan Jepun Tok seligi
Tok pada Tok dulu digelar oghang "panglima Pancung Tak Bertanya"
Rimau pun ditampornye..
Jangan biorkan anak cucu kamu takut hantu
Jangan sembah makhluk
jiwa kena kuat kena merdeka
kalau takut nak melawan diam saja
tapi tunduk tidak sekali

ii
Wahai cucuku dengar datukmu si Kulup Sakah nak khabor
Tok tak gentar sama hantu Tok benci penjajah
gas Tok redah FRU Tok ngelak
Tok pada Tok pada Tok dulu digelar oghang sebegitu
Rimau pun ditampornye..
Jangan jadi lembu jangan jadi barua
Jangan jadi pecacai
jiwa bior bebas bior tegas
kalau tak jadi obor penerang kegelapan
cukuplah jadi kekunang penyeri malam

Saturday, March 7, 2009

Pidato Anwar 3.30 ptg ni: mari berpakaian formal..hihi!

dapat sms:-
pidato kebangsaan "ketuanan rakyat" DSAI pd 8/3/09 Ahad @ 3.30 pm Auditorium wisma MBSA, Shah Alam. Pakaian Formal.

hehehe! Pakaian Formal?
isy...apasal semalam demo anti PPSMI tak cakap pendemo mesti berpakaian formal?... Aiseh! Rentikanlah peraturan yang menggelisahkan rakyat nih!..

Sesetengah penganjuran acara seperti seminar dan forum kadang2 semua berbahasa Inggeris dari forumer sampailah yang nak bertanya hingga yang tak fasih beringgeris malu nak kemuka pendapat dan kekok nak cakap Melayu.
emm..I may look stupid if i speak Malay!

LKS- but we still ketuanan glokal malay!

..dia melayu dan Anwar penakut!

kisah 1

makanan di restoran dia boleh tahan, selalu jugak teman anak beranak makan di kedai mamat ni..masakannya masakan melayu sebab dia orang melayu, pelanggannya majoriti melayu..

istimewanya setiap Isnin ada potongan harga untuk pelanggan warga emas 60 tahun ke atas! Hebat dan promo itu ditampalnya di dinding restorannya..

"Boss! Alamak..kenapa promosi warga emas tu dan menu2 ditulis dalam Bahasa Inggeris ha? " sindir isteri teman.

"oh takpe! lain kali kami tukar ke BM" jawab tauke dengan muka sempar, muka orang sakit gigi..

kisah 2

malam lain, sewaktu memesan makanan untuk ditapau, tauke ini kelihatan agak 'panas' melihat teman memakai t-shirt "Mansuhkan ISA"..

"how old are u? i mean how young u are?" soalan perangkap dari tauke ni kepada teman dan bila teman menjawab, dia terdiam- mungkin tak menyangka umur teman tak jauh beza dengan dia lalu dia bertanya soalan lain..

" di mana kamu tahun 98? adakah kamu berada di rumah Anwar sewaktu dia ditangkap dan adakah kamu berada di kg.baru semasa zaman reformasi?"

"98 aku di Pahang, kg baru rumah no2 aku, setiap hujung minggu aku di KL !"

dia menyambung,"aku juga ada di situ tapi bagi aku Anwar bukan seorang yang berani dan belum cukup berani!"

teman cakap,"ya! bagi aku dia seorang politikus bukan revolusioner!"

dia kata," sepatutnya semasa menjadi TPM dan Menteri Kewangan adalah kesempatan terbaik untuk dia gulingkan Mahathir tapi apa dia kata? Anwar kata dia masih hormatkan Mahathir seperti bapak dia walhal orang macam Mahathir tak boleh diberi muka!"

"sekurang2nya dia lebih berani dari orang lain..seperti Dolah, Najib, Ku Li dan lain2, aku tak taksub dengan Anwar tapi Anwar ada 'touch' dengan rakyat, mereka yang lain 'jauh'!"

..mamat ni barangkali bengang dengan teman dengan isteri teman tempohari agaknya lalu cari peluang nak 'bedal' teman. Tiba2 kawan dia di meja berdekatan berkata pada teman, "ISA walaubagaimanapun tak boleh dihapuskan kerana ada kes yang tak perlukan bukti dan tak perlu diselesaikan di mahkamah!"

teman jawab,"Allah pun bicarakan hambanya di Padang Mahsyar walaupun dia Maha Mengetahui siapa yang layak ke syurga atau ke neraka tanpa hisab, tapi demi menegakkan keadilan Dia bicarakan! Kita lebih hebat dari Tuhan!" "Islam bukan agama bacul yang berlindung di balik ISA kerana Islam adalah agama yang memberi keadilan kepada insan sejagat!"

si B berkata' "betul! Tapi tak boleh dilakukan kerana kita negara sekular!"

teman jawab, "ulama muktabar berpesan, "amatlah malang jika seseorang muslim itu tiada langsung sekelumit di hatinya ingin melihat hukum Allah ditegakkan di atas muka bumi milik Allah tuhan yang disembahnya dan yang memberikan kehidupan, rezeki dan nikmat kepadanya!"

..mereka hilang suara sambil mata meliar ke dinding dan ke dapur..mencari nas agaknya di situ..

""terima kasih! Aku balik dulu!" kata teman..

Friday, March 6, 2009

SIAPA pemegang hakcipta ALLAH?

pagi tadi sewaktu duduk di bangku ngeteh, kawan aku yang menyelak Berita Harian (ceh! dok baca lagi paper yang dah jadi 'kecik' nih!) berkata:-
"Haron Din tak setuju Allah digunakan oleh agama lain terutamanya Kristian!"

"bukankah itu tandanya semua agama menerima Allah tuhan sekalian alam," aku menikam..

"Tidak! Kata dia (barangkali kawan aku ni pengkagum Haron Din sebab semuanya kata dia-bukan kata dari dirinya) ia akan mengelirukan anak2 kita suatu masa nanti! Kalau satu hari nanti Kristian kata Allah ada tiga (konsep trinity) anak2 kita akan percaya!"

- aku malas nak undang kontroversi walaupun aku ada hujah sendiri, hujah seorang budak bernama "Kulup"..

katanya lagi,"Haron Din kata (Haron Din lagi..) ini mesti perancangan jangka panjang musuh untuk sesatkan kita. Mereka selalunya ada rancangan!"

"Apa rancangan kita pula? Mengapa kita selalu berasa terancam dan paranoia? Dan mengapa hanya mereka saja yang selalu ada rancangan untuk kita? Mengapa kita pulak tak 'kelirukan' anak2 mereka bahawa Allah itu Tuhan seperti di dalam Al Quran, bahawa Allah yang mereka maksudkan adalah Allah yang satu, yang kita sembah?"..kata aku

..dan aku bangun mengangkat bontot apabila kawanku langsung tak berbunyi membalas...

LKS- Siapakah yang boleh menjadi orang perantaraan untuk berdiskusi dengan wakil2 agama di Malaysia membincangkan bagaimana "Allah" yang mereka maksudkan..apakah Allah mereka mereka maksudkan dan sembah itu Allah yang sama dengan kita? diskusi dengan berlapang dada.

selamat pulang zubir Ali!



Al Fatihah untuk Allahyarham Zubir Ali!

"penantian suatu siksa yang tidak tertanggung

oleh tubuhku yang kering dan layu

kepastian suatu penawar dalam suka dan duka.."

-pintuMu kuketuk aku tak bisa berpaling-

Thursday, March 5, 2009

AKU GENERASI PPSMI (sajak sempena demonstrasi 100k mansuhkan PPSMI esok 7 Mac 2009)

today i an veri hepi
bikos my englis is strong
bikos i learn inglis in matematik and sain
my teacher teach me very hard rock cafe
to make me clever like today

i an PPSMI genereson
will neva look back again
and must go straight
to petaling street of the successfull

together we unite
united malays nation orgasm
although we speak inglis
but we still ketuanan malay
be cool and glokal!

..malaysia can!

- Cool Lope Suck kah kah!
(never di deklamasi at everywhere before)

PENDEKAR TAHI KUCING!

(sapa nak lirik lagu yang baru aku bikin? haha! Meor pun reject nih!)

PENDEKAR TAHI KUCING

Kalau tak kenal yang mana satu
keris adat atau keris beradu
jangan sembang soal maruah
jangan bicara tentang darah dan tanah

mengaku rimau tapi mengiau
nampak anjing mengapa terkencing
depan marhaen bermuka seposen
ada ruang belasah komisen

Hoi pendekar!
pendekar tahi kucing!
nasib kau baik diselamatkan loceng!

Hoi Pendekar!
pendekar tahi kucing!
jangan sampai kau disumpah tak boleh kencing!

nget nget nget tali gasing
siapa lengit tak boleh main..

Wednesday, March 4, 2009

sidang bawah pokok malukan negara?

sidang bawah pokok
apa nak malu?
bawak bahan porno ke Australia lebih malu
sidang bawah pokok apa nak malu
bawak juta2 ke Australia malunya lebih besar
belasah anak ABU Melaka oleh sang berkemaluan besar

jambatan bengkok tak jadi lagi bikin aib
parameswara pun bersidang bawah pokok
universiti nombor corot di dunia takkan tak segan
Al Azhar ratus tahun dulu pun pesantren kecil saja
pergi mahkamah pakai topeng macam Rey Mysterio sebab terlalu pemalu
nama hilang di imigresen sebab nak tutup malu

apa nak malu sidang bawah pokok
beli apartment kat mekah atas nama sendiri tapi duit orang lain lebih memalukan
lembu melawat SPeRMa atau SPeRMa diliwat lembu mana lebih malu?
laung semangat melayu tapi hunus keris 'adat' sebab tak kenal keris 'tarung' tak memalukankah?
biasalah sidang bawah pokok
berjuang untuk melayu di bawah naungan parti bernamakan inggeris tak segan?
satu dunia kenal Piem kaki air liur basi sangatlah aib lagi mengaibkan
isteri kita cium artis bollywood , kita cium pantai port dickson..malu ah!
sidang bawah pokok cium bau tahi kucing saja..

malu bila tahu Mamoola Moon antem nasional (aduh bahasaku!)
malu budak Amerika tuduh kita ciplak bendera mereka
malu batu putih putihkan mata

..malu negara bila bebudak sekolah membuli junior
si topi merah melepuk orang tua..
lebih memalukan daripada sidang bawah pokok

'TUN' untuk Ibrahim Ali

gambar ehsan- ronasina

Ibrahim Ali cadangkan P.Ramlee dapat "Tun" selain IB dinamakan Istana Budaya P.Ramlee..



Syabas! teman rase Berahim yang mesra digelar 'katak' oleh rakyat Malaysia juga patut diberi Tun..



Tun Tak... best jugak!



LKS- teringat teman sajak A.Ghafar Ibrahim "Tak Tun"..tak tak tak tun! tak tak tak tun!

salam sembah kepada pokok..

tabik datuk nenek pokok,
anak cucu tumpang teduh
crooottt!!

Tuesday, March 3, 2009

pepohon kedamaian!

hari ini aku menyiram kembali
serumpun pandan depan rumahku
agar baunya terus mengharum

hari ini juga aku kembali kagum
melihat pokok menghijau tegak berdiri
tempat berlindung dari hitam pendengki!

Mana Sultan Perak?

Raja dan rakyat berpisah tiada..

itu kata2 penyedap..di mana Sultan Perak ketika rakyat Perak gelisah dengan kemelut tak sudah-sudah ni?
Keluarkan kenyataan untuk meredakan ketenangan..
keluarkan titah yang rakyat ingin dengar dari mulut tuanku sendiri.
bukan pakai wakil!

-kalau tengok filem Arab kisah Nabi2 atau para sahabat selalunya watak Nabi tiada, cuma kata2 atau sabdanya disampaikan oleh watak pembantu.
Dalam filem "The Messenger" lakonan Anthony Quinn, Nabi Muhammad SAW menyampaikan kata2nya melalui watak Zaid Ibnu Harithah (anak angkat Baginda)..

Sultan tak payah pakai wakil,
rakyat mahu tahu!!

Pemilihan Umno: pencacai guna taktik menangguh cara teknikal!

Perintah injunksi jika pemilihan Umno tidak ditangguh
Oleh ZANARIAH ABD MUTALIB
[DIKEMAS KINI] PETALING JAYA: Dua ahli Umno hari ini menggesa supaya perhimpunan agung parti itu yang dijadual hujung bulan ini ditunda supaya kes-kes politik wang yang dikemukakan kepada Jawatankuasa Disiplin dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dapat diselesaikan.
Ketua Cawangan Umno Muar, Datuk Kadar Ninam Shah dan ahli Umno Subang, Datuk Mazlan Harun mahu mendapatkan perintah injuksi mahkamah sekiranya semua kes politik wang gagal diselesaikan sebelum perhimpunan agung.
"Kita menggesa supaya Perhimpunan Agung Umno ditangguh supaya tindakan dapat diambil untuk menyelesaikan laporan yang dikemukakan berhubung politik wang sama ada kepada SPRM atau pun kepada Lembaga Disiplin," kata Mazlan pada sidang media di sini, hari ini.
Mazlan yang juga bekas Exco Pemuda Umno berkata, mereka sedia berhadapan dengan tindakan tata tertib daripada parti berikutan tindakan mereka mahu membawa kes itu ke mahkamah.
"Kalau kita mahu kemukakan ke mahkamah, ia mesti ada asas undang-undang dan kita percaya, kita ada kes prima facie.
"Bagaimanapun, kita belum sampai ke tahap itu lagi.
"Kita menunggu reaksi daripada pimpinan tertinggi Umno. Jadi kita gesa Majlis Tertinggi Umno untuk mengambil berat perkara ini.
"Bagaimanapun, kita bersedia (menghadapi tindakan)... saya tidak kisah (jika digugurkan keahlian) kerana banyak lagi parti pembangkang yang menunggu tapi saya sayangkan Umno," katanya.
Katanya, gesaan untuk menangguhkan perhimpunan agung itu logik kerana beliau yakin SPRM atau Lembaga Disiplin tidak akan dapat menyelesaikan kira-kira 1,000 aduan yang diterima.
"Saya tidak nampak ia boleh diselesaikan (sebelum 24 Mac) dan kerana itulah kita mahu ia ditangguhkan. Kita mahu Umno dibersihkan dahulu," katanya.
Beliau berkata, tindakannya menggesa perhimpunan agung ditangguh bukan bertujuan untuk menghalang peralihan kuasa daripada Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi kepada Timbalannya, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak.
Sementara itu, Kadar Shah berkata, mereka turut merasa kecewa kerana SPRM yang sebelum ini dikenali sebagai Badan Pencegah Rasuah tidak mengambil tindakan berhubung laporan mengenai penyalahgunaan kuasa di peringkat tertinggi Umno.
Katanya, beliau dan Mazlan telah membuat laporan mengenai Perdana Menteri dan timbalannya berhubung politik wang dan penyalahgunaan kuasa pada 4 September lalu namun sehingga kini tiada sebarang tindak balas positif berhubung perkara itu.
"Oleh kerana Perdana Menteri telah berjaya menubuhkan SPRM yang diuar-uarkan berkredibiliti dan boleh dipercayai, maka saya ingin laporan itu disiasat segera," katanya.

hahihuhehuhuheha!
kan teman dah khabor dalam entry sebelum ni, anonymous kata teman fitnah dan gile meroyan..teman kate 80% mesyuarat tangguh andainya 20% usaha injunksi dilakukan..bukan teman cedok mane-mane tapi khadam yang cuci bantal pak lah khabor ke teman..mike yang bername anonymous camane buleh tak tau padahei deme totok..
oghang seperti kami tahu kerane kami takde apa-apa kepentingan, kalu PR lorat pun kami tibai tapi kamu jilat semacam walaupun salah! kamu yang gile cempere!

*tapi jadi ke tak jadi ke teman tak pedulik..melingkup pun tak pe! nak buat penama?

Monday, March 2, 2009

AYUH MELAYUUUUUUU!!

bebudak sekarang tak panggil itik, nama dia DUCK.
(kalau tulis berat-berat mesti tak ramai baca, jadi aku sempoikan tulisan ini)

BAHASA MENUNJUKKAN BANGSA- Kalimah keramat ni ada diungkapkan P.Ramlee dalam Seniman Bujang Lapok waktu mereka di pintu pagar studio Jalan Ampas..nak tahu bangsa seseorang melalui bahasa yang dituturkan mereka..apa makna Melayu kalau bahasanya semakin terbuang di lobang jamban dan dipam ke tangki taik oleh korporat yang hanya mahu membusungkan perut buncit mereka.

Amat menyakitkan apabila melihat wakaf jadi 'presint' di Putrajaya, 'kocek' dah dilupakan, mug ganti 'kole'..ibu bapa mendukung anaknya sambil menunjuk ke arah burung yang sedang terbang "daniel! tengok bird terbang!"..chewah! nama pun daniel..(nama Nabi yg menjadi pilihan kerana ada unsur mat saleh)-Ironiknya juga melayu menggelarkan orang putih MAT SALEH (Muhammad Soleh)..hihi!

malas tulis banyak2!
woi melayu dan sesiapa yang rasa ketuanan melayu tercabar!!
ayuh sertai demonstrasi 100ribu bantah PPSMI di istana negara petang 7mac ini sebagai protes terhadap pencabulan ke atas bahasa melayu!!
orang cina telah mengenepikan fahaman politik dalam isu "sains dan matematik dalam bahasa inggeris" ini dan bergabung membantah, tapi melayu teragak2 antara hendak menentang atau terpaksa menelan 'ya' di kerongkong kerana taat setia yg tak berbelah bahagi kepada pemimpin mereka. tak kisahlah kerana pemimpin itu mesti ditaati..

tanda2 sesuatu bangsa akan pupus apabila bahasanya semakin tidak kedengaran hatta di tanah asalnya sendiri. jangan sampai satu hari nanti kita malu berbahasa ibunda walaupun di dalam jamban!

Sunday, March 1, 2009

tiada perhimpunan umno mac ini! 80% sahih!

tukang cuci bantal busyuk pak lah bagitahu aku, jadual pak lah bulan mac ni penuh di luar negara..macamana nak buat perhimpunan agung tanpa presiden?

tinggal berapa hari saja lagi..promo atau iklan bodek di tv masih tiada..apa cerita hotel pan pacific? dah penuh ka?