Thursday, March 19, 2009

serah kuasa 2 April: PakLah terpaksa mengalah...


Najis, isteri Rosmah Mansor dan anak Razak juga kawan Razak Baginda dijangka akan mengangkat sAmpah (walaupun disumpah ataupun pernah bersumpah tak kenal amoi mongol) sebagai Piem 4 April apabila pada 2 April Pak Lah menyerahkan kunci bilik ketua lanun pekembar sekaligus melayakkan dia menjadi Piem MALAYSIA- sebuah syarikat sendirian berhad yang hanya dimiliki oleh sekerat dua mamat yang mengaku Melayu.


Mengikut sejarah, Pak Lah merupakan ketua lanun yang paling malang kerana terpaksa mengemudi syarikat yang ditinggalkan mamak kerala dalam keadaan penuh najib..er..najis!

Lebih malang lagi dia hanya tidur dan langsung tidak mahu membersihkan najib..er.. najis dari punggung kerinting mamak tersebut. Lama kelamaan, najib(s) sembelit berinti dal yang panas berwap menjadi kering menghasilkan bau haprak sehingga ahli kapal cap tengkorak memegang keris itu khayal, mabuk, gila dan mudah lupa (sehingga mamak kerala menghasilkan sebuah karya ayat2 kontot bertajuk "malaon mudah lupa".


Kapal semakin karam akibat bau busuk lalu mereka menyalahkan Pak Lah yang gagal mengemudi dengan betul apatah lagi kapal sudah mula berlobang akibat dibelasah dalam peperangan Mac 2008. Pak Lah yang asyik mendengar bisikan dan nasihat beruk peliharaannya tidak dapat menahan desakan bertalu2 dari malaon dalam kapal lanun yang mahu menghumbannya ke laut bersama beruk penasihat yang selalu bertenggek di bahunya itu. Sebelum dihumban, dia terpaksa mengalah dan rela terjun ke laut sebelum seluruh keturunan malaon mencatatkan dalam buku Sejarah bahawa dialah penyebab kapal lanun karam.


Najis dilihat oleh malaon2 sebagai pengganti yang sesuai walaupun Najis banyak najibnya..er..taiknya.. (terpaksa guna perkataan taik sebab najis dan najib susah nak dibezakan pembaca).. Najis yang terpalit dengan taik dari Mongol memang sudah lama kepingin menjadi ketua malaon dan menjadi Piem kepada syarikat Malaysia sdn bhd. Galakan dari suaminya, Rosmah menguatkan lagi azamnya.


Malaon2 percaya Najis akan menjadi ketua yang akan mengembalikan semula zaman kegemilangan lanun seperti pada zaman mamak kerala dahulu. Najis yang sekali-sekala dilihat merah telinga kirinya akibat kerap dipulas suaminya amat disanjung malaon2 kerana darah kelanunan yang mengalir dalam tubuhnya adalah darah lanun sejati.


Yang mereka tak sedar bahtera mereka makin besar bocornya dan makin tenggelam dan mereka juga tidak sedar Pak Lah yang sedang berenang ke Pulau Agung mungkin menasihatkan Agung agar tak rekomen Najis..mungkin ya mungkin tak..


sekian adanya.
RALAT- gambar hiasan di atas gambar lori baby terbalik bukan gambar kapal tenggelam atau trak water canon terbalik semalam. Kesilapan amat dikesali..huwaa!

1 comment:

Anonymous said...

gAMBAR LORI TERBALIK TU CANTIK HABIS..LAMA-LAMA SEKALI DAPAT LIHAT GAMBAR BEGINI!
KESIAN YER KAT MAKHLUK TUHAN TU,GEMUK MONTEL..TAK BERPAKAIAN LAK TU!
SPESIS NI KE YANG ORG DOK KATA SPESIS BODOH MALAS..YANG SUKA MAKAN RASUAH TAIK/NAJIS TU..?
TU DIA ORG DLM PERJALANAN BAWA GI POTONG KOT NO..!
...KESIAN..!