Saturday, April 18, 2009

Politik tahi ayam!

kadang2 tulis berat2 atau buat cerita kiasan orang tak faham..tah kenape kite semakin tak pandai baca yang tersirat, mungkin tampi untuk membezakan antah dan beras dah tak digunakan lagi...err...ada yang tak kenai camana rope 'tampi'?

Pakatan Rakyat sekarang memang dalam keadaan top form, asal ada PRK mereka akan mengalu-alukannya. Kerajaan BN pulaentah mengapa kini berada dalam keadaan 'bawah anjing' (hihi!) dan sedikit fobia dengan PRK.

Aku cuma kesal dengan semangat hangat-hangat tahi ayam politikus dan penyokong PR dalam memperjuangkan isu SPR khususnya isu pengundi hantu. Mentang-mentanglah asyik menang straight set sejak PRU tahun lepas, maka isu penyelewengan SPR seperti pemalsuan identiti, pengundi hantu dijuangkan macam melepaskan berak di tepi lif..
Bila ada PRK mula2 kecoh pasal pengundi hantu dan penipuan SPR, bila menang seronoookk!! Seolah-olah semua tu takde dan gimik sahaja.

Memang diakui mood rakyat inginkan perubahan dan dah muak dengan BN, PRK buktinya sehinggakan penipuan pengundi hantu gagal melawan gelombang ini tapi ingat- SPR masih perlu diperbetulkan dan digegar terus-terusan. Ingat tak dulu KJ juga pernah menceceh mengatakan PAS cuba memasukkan 'hantu-hantu' di Kelantan untuk mengekalkan kuasa? Maknanya SPR masih perlu diperbetulkan..

Angkatan Muda PKR, Dewan Pemuda PAS dan anak-anak muda dari parti-parti PR ataupun dari UMNO harus terus mengangkat agenda ini dan menjadikan salah satu perjuangan 'core' kerana inilah salah satu perjuangan ke arah membina Malaysia sebagai negara yang mengamalkan demokrasi tulin.

Misinya:- Buktikan sampai semua rakyat Malaysia PERCAYA bahawa pilihanraya di negara ini memang wujud PENIPUAN! Atau (bagi BN) buktikan kepada MALAYSIA bahawa pilihanraya memang telus!!
itu saja..

No comments: