Monday, January 3, 2011

kenapa blog pro PR makin kurang pembaca berbanding pro umno?

Mengapa terjadinya perkara seperti tajuk di atas?

kata Sham "semasa era reformasi dan PRU 2008 internet diguna hebat oleh rakyat setelah media arus perdana menggelapkan berita yang sebenar. blog, website menghentam BN tumbuh beribu-ribu dan kesannya meribut sehingga BN hampir tumbang. Mereka menyangka tv, akhbar dan jentera mereka kuat. rupanya dah ketinggalan zaman. blogger2 muncul menyerang mereka bagai tentera berkuda."

"lalu mereka mengubah strategi, mengupah blogger2 menangkis blogger PR yang berjuang secara sukarela. ada yang menyusup masuk ke blog2 sebagai pengomen anonymous."

persoalannya mengapa blog pro umno/BN berjaya mengatasi pro PR sekarang?

" bukan mengatasi. blog sudah ketinggalan zaman tapi mereka baru nak mula. pejuang-pejuang siber sudah beralih ke daerah yang lebih cepat iaitu di facebook dan twitter. lihat di sana lebih pantas dan ramai pengikut. mereka masih terkial2 di blog sedang blogger PR sudah menulis halhal kehidupan dah, bukan politik (macam aku)".

bijak gak hujah isteri aku.

5 comments:

Toshio (Zharfan) said...

Aku yakin, kebanyakkan pembaca blog UMNO ni pembaca tegar dan pembaca yang sama.

Saya dapati, spyware dan virus sering berada di blog PR sebab banyak sangat iklan. Blogspot pun selalu kena ancaman malware.

Serta ramai sudah beralih ke facebook atau twitter kerana lebih cepat dan lebih banyak pendapat dilontarkan. Ia amat efektif berbanding blog.

mae said...

santai mcm ni pun oraitt gak..

Marhaenonymous said...

saya lebih suka baca blog sedara sekarang yg bercerita ttg kehidupan kerana lebih "dekat"dgn diri kita..

zX said...

orang dah pakai twitter & fesbuk daa ...

Anonymous said...

org dah mula pandai membaca...kalo nk org baca, kena pandai tarik ' reader' laa...Interner bayar sendiri tau...