Sunday, July 17, 2011

Dr Lo'lo...

beberapa tahun dulu, di rumah terbuka hari raya Dato Seri Anwar Ibrahim di Bukit Segambut, ketika kami sekeluarga sedang berjalan masuk- dia mahu pulang. Dia mengejar kami dan mahu bergambar dengan kami. Kami terkejut. Kami orang kecil, sepatutnya kami yang nak bergambar dengan dia, tapi terbalik. Dia sudah pergi hari ini. Dia arwah Dr Lo'lo.




8 comments:

Anonymous said...

Dia mengejar kami dan mahu bergambar dengan kami. Kami terkejut. Kami orang kecil, sepatutnya kami yang nak bergambar dengan dia, tapi terbalik. Dia sudah pergi hari ini. Dia arwah Dr Lo'lo.

Kulup :: manusia sama jaa .. x dak kecik ..x dak besar .. x dak darjat pon di sisiNya. Bila2 DIA boleh ambik balik .. ulat makan jugak sama mcm manusia laen. Nak mendewakan sgt kah .. 2 la .. sapa soh ludah ke langit .. mangkak la hang ni ..
Kesimpulanya :: hang ni sama jaa dengan pecacai murahan yg laen..

Anonymous said...

KONSPIRASI BENGONG

http://www.papagomo.com/2011/07/ekslusif-lagi-watak-penting-konspirasi.html

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

al-fatihah

ainhany said...

al fatihah

terimaksih ats perkongsian ini..beliau milik rakyat dan rakyat puashti memiliki pemimpin berjiwa begini..dan kita semua merasai pemergian pemimpin yang lantang ini.....
Moleklah kita kongsikan kebaikan aruah muga bahagia dan damai disana.

Jannah jua milik mu allahyarhaman dr lo'lo.amin

azmie said...

malaon yg takdak nama tu, baik pegi mngaji la sebelum nak menyebok tak ketahuan hala. nampak sgt bodo

Anonymous said...

Kita yg hidup ni .. kena lah ingat nak mati .. jgn asyik buat dosa semata2 kerana benci orang lain akibat nafsu serakah yang tak dpat nak di kawal.kalau dah mengaku diri tu ISLAM jadi lah orang Islam jgn jadi macam kafir harbi. Kalau ikut telunjuk kafir harbi hancur lah Islam. Dah byk contoh yg kita lihat .. semua nya kita menghalalkan cara demi politik kafir harbi.

Anonymous said...

Bro dan kawan2x bro,

Dr'LO LO!!!ini olang pemimpin wanita yang boleh dipuji.Itulah watak sebahagian pemimpin PAS yang nampak ikhlasnya berjuang walaupun dalam serba kurang kesihatanya.Alfatihah..

bro,

1.Ini aku sambung isu perjuangan korang tentang rasuah,salahguna kuasa,moral, Negara Islam..dan lain-lain sehingga korang saling menentang antara satu sama lain.

2.Kami watak2x neutral atau atas pagar ni kadang-kadang melihat di kiri dan kanan bangsa sendiri saling bercakaran tuduh dan hamun sesama kata sana rasuah,sini rasuah,moral hancurlah,tak islam lah,salah guna kuasa lah..dan lain-lain.

3.Korang pernah guna kuasa hati dan akal tak dalam pertimbangan isu besar tersebut?Korang faham ke POLITIK perebutan kuasa mutlak bagi pemerintahan sesebuah negara dibawah payung demokrasi?

4.Ini yang korang kena kaji.Kuasa ini akan memainkan Isu Moral,rasuah,salahguna kuasa,kiblat sesorang sama siapa lebih islamic dan sebagainya sebagai bahan bagi mendorong seseorang membenci orang lain yang tak sehaluan dan mendorong manusia menjadi berpuak2x serta saling menentang. Perebutan kuasa melalui jalan pertentangan diantara satu pihak dengan pihak lain ini bermula dari sejarah anak2x nabi adam lagi.Ini makna Allah telah lahirkan dalam hati manusia itu saling berdengki,khianat,bermusuh,bergaduh,berpuak dan sebagainya yang merupakan satu titik hitam didalam hati setiap manusia.huuu..huuu..psikologi gila ciptaan Allah ini (manusia)

5.Titik hitam didalam hati itu akan diracun oleh Iblis dan syaitan bagi membara dan tercetusnya dalam diri manusia yang rendah imanya untuk saling berkelahian,berbunuhan,berpuak,saling mengata,dengki,khianat dan sebagainya.

6.Simbolik-Makna kata semua manusia ada titik hitam ini tidak kira kamu UMNO,PAS,PKR,DAP,MCA dan seluruh manusia islam,bukan islam waima kamipun yang atas pagar pun.

7.bezanya sejauh mana kita dapat mengawalnya melalui akal dan hati kita yang dinaungi nur Iman.so, mana mungkin korang boleh kata puak najib dan rosmah serta seluruh jentera BN/UMNO adalah syaitan yang salah guna kuasa,rosak akal serta moralnya,lemah ciri2x keislamannya,porak poranda pentadbiranya dan segala macam busuknya tanpa korang melihat atau mencermin diri sendiri dan merenungi semula lumrah kejadian manusia..huuu..huuu..korang cermin diri dan teropong satu-satu mana silap kita,intai-intai puak sendiri dan banding2x kan sebelum membuta tuli menyokong dan memberontak ikut orang tanpa tujuan yang jelas.

8.Aku fikir Pak samad pun tak boleh fikir benda ni.Cuba test dia jadi PM atau paling cikai pun jadi ketua bahagian PKR.DAP,UMNO,PAS..kalo tak kena sepak tergolek macam babi oleh puak2x sendiri, mana mungkin boleh dia diperbodohkan sehingga boleh ditarik hidung didalam kelompok pemberontak yang tidak menggunakan akalnya dan hatinya.Aku ingat dia terlebih nyayuk dari TUn.M.Subhanallah..masa muda dulu tak nak pulak dia demontrasi begitu.apa dulu kenyang kena suap sekarang kurus kering dah tak dapat makan????(itu ayat tersirat kepada manusia yang tak dapat mencermin diri guna akal dan hati)

9.Apakah korang jelas serta terjamin bahawa puak yang korang perjuangkan cantik moralnya?indah wataknya,bersih tubuh badannya?tiada makanan rasuah,tiada bermain pantat sundal,tiada menyalahi kuasanya,utuh imanya dan molek jati islamnya dari manusia lain????

10.Toooooolooooongggggg ccceeeeerrrminnn.....wahai manusia bengaaapappp.

sambungan

Anonymous said...

sambungan,

11.Kalo dapat refresh baca komen aku yang lepas pada 13 July 6.33PM.semua korang baik UMNO,PKR,BN,DAP dan semua politikus sama 2x5..alah bro aku dah masak lah isu yang korang perjuangkan tak akan selesai pun sesiapa yang memerintah. Bukan susah pun intipati demokrasi ni- Kuasa,Pangkat,wang Ringgit,pantat (itulah moralnya)

12.Korang je yang poyo tak faham intipati perjuangan.bro Ahli majlis PBT (Puak koranglah yang korang puja-PKR) berebut tanah bro..bergaduh masam muka.pastu berebut nak jadi ketua whip lagi. Belum lagi yang muka-muka yang terpaksa tebal adjust pemaju/bisness man tolong nak cari dana PKR..alaahai bro..cakap berdegar-degar kat depan,,belakang dia tukang tibai..sama je sialnya 2x5 macam umno yang korang benci sangat tu..huuu..huuu.

13.Rumah urut usah ceritalahhh..kedai Cyber cafe wayang 'kuda'..bro lu kalo nak gua bawak jalan2x pi rumah urut dalam KL dan Selangor ni gua boleh bawak.Dulu masa BN pun ada sekarang lagi banyak..tak heranlah BN luluskan dulu sebab islamnya kurang..ini sekarang yang luluskan tukang angguk dalam meting pak lebai-pak lebai PAS..haaaa...haaa..sampai kiamat pun korang tak dapat ambil Putrajaya lah bro...bodoh sombong..

14.Cuba teropong guna kanta clear 100% kat negeri kedah & penang tu apa cerita.Tolonglah kalo nak jadi islam..buat islam betul2x..jangan sama je macam UMNo kejap islam,kejap nak kaji,kejap timbang balik,kejap tarik balik,kejap tegas gila..sudahnya puak2x cina juga untung..

Bro,

15. Ko cakap je ko nak apa yang sama UMNO dengan puak2x ko..aku boleh tunjuk..itulah seronoknya jadi manusia atas pagar,manusia neutral..aku join semua dan aku jumpa macam2x topeng..aku nasihat kat korang janganlah duduk bawah tempurung..joinlah kakitangan awam yang ramai atas pagar ni..kami tahu luar dalam politik dan sistem pentadbiran kerajaan ni.tu sebab kami mempunyai kuasa nak tentukan siapa jadi pemimpin dan kami tak kisah siapa pun baik UMNO ke,PAS ke, PKR ke..semua kami dah rasa dan tengok luar dalamnya...haaaa....haaaa..

16.Korang je orang kampung,penyokong totok,mat rempit,dapat suap RM200 dan baju kuning buat kecoh tak tentu pasal..lagi satu ada kakitangan awam dan pelajar yang foloow korang pun sebab diorang ni pun adalah terdiri dari golongan pemberontak yang kecewa dan ada titik hitam dalam hati yang masih tak dibersihkan.

17.Pasal rasuah bro? usah ceritalah.aku nak berniaga Partime pun kena bodek dan ajak minum beberapa pemimpin pujaan korang (nak tolong dapatkan lesen dengan mudah)..pegilah..aku nak buat partime cari duit poket tambahan pun kena hulur kopi secawan dua.ingat kakitangan awam je..ini kes terbalik..patutnya dia belanja aku minum..ini aku plak yang kena...haaaa...haaa..padan muka aku..

18.Itu belum cerita pasal kuota permit lagi (sekarang ni dalam selangor kuota p.ramadhan dah buka) korang pilah mintak kat pemimpin pujaan korang (tips mudah je-jangan mintak tangan kosong..haaa...haaa)..ish..ish..berebut-rebut bro..ada lagi yang dah pangkat dato' tu siap cantas mencantas syarikat kecil nak dapat projek...kita orang perati jeee..

19.Korang tengok text aku panjang tak???ini isi hati aku kat korang yang korang ni 2x 5 cibai macam UMNO gak..korang faham ke??

20.Ini penyakit akhir zaman bro.tak guna dah korang demontrasi sana sini.sebab yang penganjur demontrasi tu pun syaitan juga..korang masuk lubang yang sama.

21.Kepada yang suka menyondol tu..fikir dan renunglah..kakitangan awam ni diberi amanah untuk pegang rahsia..tapi kadang2x tu sakit gak hati tengok korang menyondol tak tentu pasal pastu menyusahkan orang lain..korang faham tak????kami yang atas pagar adalah kelompok yang teramai yang akan menentukan siapa boleh jadi kerajaan (walaupun kerajaan tu tak bersih..huuh...huuu..)Kami ada 2 kerajaan sekarang dan mudah kami menilai baik dan buruknya puak2x korang mahupun puak2x UMNO...

22.Kalo korang nak tahu identiti aku tanya parpukari stail komen aku macam mana????heee..heee...

t.kasih..

anon tanpa nama-Ikhtiar selagi bernyawa.