Wednesday, November 9, 2011

malam yang panjang, kala kau tak pulang...

aku suka tajuk entry ni~ bait lirik lagu oleh arwah Loloq Malam Yang panjang nyanyian Hattan (dan satu versi lagi oleh Arab)

Aku sebenarnya tak dapat tidur sepanjang malam gara-gara melepak dengan Tukar Tiub dan Sidiqin wartawan Suara keadilan tadi sampai 2 pagi. menghirup kopi di Brikfil - menonton pondan (hey hey LGBT?). Brikfil - pekan yang menggambarkan realiti dunia kerana semua jenis manusia ada di situ. OKU, Normal, lelaki, perempuan, pondan, gay, lesbian, hotel, rumah urut, pelacur, berbagai bangsa, masjid, kuil, tokong, gereja. kedai kopi, gerai, warung sampailah ke restoran. basikal, motor, kereta, bas dan tren.

Cerita pasal itu itu dan ini ini. balik rumah melihat Sham sedang melayari internet untuk mencari sesuatu yang kami sedang cari.....apa? meneruskan hidup.
An-Nur merengek-rengek sampai jam 4 buat aku ambil keputusan tak mahu tidur sampai subuh.
Capai blekberi apalagi....kacau adik aku si Najwan (oh ye! saksi misteri kes liwat tu) yang sedang belajar di jerman.
pot pet pot pet - dari kisah tempatan hingga ke zaman nabi - tautau dah subuh. ayam berkokok azan bergema syuruk menyingsing.

aku masih hidup..
selepas minum kopi, bermesra anak isteri - menggunakan teknologi sampai germany- hebat yang maha esa!

yang poyo aku, pergi kerja tak tidut - muka macam frankenstein!

2 comments:

terokai seni said...

eee... jangan tido sambil bekerja

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

bro tak kan tertidur tak seperti pm tertidur semasa persidangan