Tuesday, August 5, 2014

Dakwa Khalid!

jika Parti Keadilan Rakyat (Keadilan) sebuah parti pendokong reformasi harus berani sekurang-kurangnya Angkatan Muda Keadilan menyahut cabaran Khalid Ibrahim Menteri Besar Selangor untuk melaporkan segala tuduhan salah laku Khalid ke Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Ini yang dilakukan oleh Angkatan Muda Keadilan ketika era reformasi dahulu walaupun ketika itu juga sudah punya persepsi integriti badan itu diragui.
Menjaja dokumen dan dalil sahaja ke media hanya mengikut jejak langkah lapuk Umno ketika mengedarkan buku '50 Dalil Mengapa Anwar Tidak Boleh Menjadi PM'.
Jangan guna alasan tak perlu lapor kerana SPRM tak boleh dipercayai sedangkan laporan tak dibuat lagi. Jika SPRM tak boleh dipercayai dan tak perlu buat laporan bermakna tidak perlu juga menyertai Pilihanraya Umum akan datang kerana Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) juga tak boleh dipercayai.

REFORMASI!


AMK kena report. Rafizi tak report pasal segan kos guaman kes NFC khabarnya Khalid yang payung. RM20k gak....Anwar dan Azizah pun tak report. Khabar desas berdesus desis kenduri resepsi anak depa di Kajang pun Khalid yang payung...kui! Kui!

3 comments:

C++ said...

Bhai Fendi @ PapaRON 97...

Hahaha... Bab payung tue memang tak dapat nak elak... Pasai tue la diorang tak menyakat sakan.... Hahaha....

Bukan itu sajer bhai.... banyak benda yang Khalid nih payung dari sejak 1998 lagie..... Hahaha

Anonymous said...

majoriti orang Bn, PR dan rakyat selangor termasuk Sultan tak mau TSKI dipaksa letak jawatan..kenapa ganggu Selangor ketika Selangor berada di puncaknya??

kalau DSAI ada masalah dgn AA, sila selesaikan sendiri..jgn libatkan orang lain..kalau DSAI dah kalah/kena makan dgn AA, sila berundur secara terhormat...at least others will see him as your protege..and they will remember you as one man with big heart..

Anonymous said...

Assalamu Alaikum wr-wb, perkenalkan nama saya ibu Rosnida zainab asal Kalimantan Timur, saya ingin mempublikasikan KISAH KESUKSESAN saya menjadi seorang PNS. saya ingin berbagi kesuksesan keseluruh pegawai honorer di instansi pemerintahan manapun, saya mengabdikan diri sebagai guru disebuah desa terpencil di daerah surakarta, dan disini daerah tempat mengajar hanya dialiri listrik tenaga surya, saya melakukan ini demi kepentingan anak murid saya yang ingin menggapai cita-cita, Sudah 9 tahun saya jadi tenaga honor belum diangkat jadi PNS Bahkan saya sudah 4 kali mengikuti ujian, dan membayar 70 jt namun hailnya nol uang pun tidak kembali bahkan saya sempat putus asah, pada suatu hari sekolah tempat saya mengajar mendapat tamu istimewa dari salah seorang pejabat tinggi dari kantor BKN pusat Jl. Letjen Sutoyo No. 12 Jakarta Timur karena saya sendiri mendapat penghargaan pengawai honorer teladan, disinilah awal perkenalan saya dengan beliau, dan secara kebetulan beliau menitipkan nomor hp pribadinya 0853-1144-2258 atas nama Drs Muh Tauhib SH.MSI beliaulah yang selama ini membantu perjalan karir saya menjadi PEGAWAI NEGERI SIPIL.alhamdulillah berkat bantuan bapak Drs Muh Tauhib SH.MSI SK saya dan 2 teman saya tahun ini sudah keluar, bagi anda yang ingin seperti saya silahkan hubungi bapak Drs Muh Tauhib SH.MSI, siapa tau beliau bisa membantu anda