Friday, November 21, 2008

SELAMATKAN PELAJAR MELAYU!!

Ketua Pemuda UMNO yang juga Menteri Pelajaran disarankan menggunakan kedua-dua platform (menteri dan parti ) untuk menyelamatkan murid2 Melayu sekolah yang cenderung dengan gejala negatif dan gemar ponteng sekolah. Jangan sibuk dengan percaturan politik dan nak jadi juara sesuatu isu, turunlah ke padang dan terjahlah ke pusat2 hiburan,cybercafe, shopping mall dan di mana2seperti abang rambut ketak "terjah" rancangan Melodi tv3 pasti terlihat anak bangsa yang menjadi tuan tanah negara inilah yang sebok melepak sambil menghisap rokok.
Buat juga kajian dan pelan tindakan mengapa anak Melayu ini sangat rendah motivasinya untuk belajar sedangkan kemudahan motosikal,handphone,mp3 telah dibekalkan oleh ibu bapa mereka ke sekolah. Apakah ibu bapa ini juga membekalkan duit rokok sekali? Penat cikgu2 sekolah buat program zero pontenglah,pembangkang sifarlah..eh silap..ceramah motivasilah..sajak kematianlah (hehe..Menteri ni jugaklah yang ban bende2 gini..) tapi dok camtu gak..
Mana dia anak mamak yang jadi pemimpin Pemuda yang bawak mat-mat rempit ke Kutub Utara dulu?dah berjayakah mamat tu semua jadi taukeh ais kacang?tolonglah tengokkan ini dan janganlah tak terima hakikat dan bercerita yang molek2 di tv..macam menteri hal ehwal pengguna yang tak berguna,turun ke pasar pastu buat kenyataan-harga barang terkawal..memang pukaimak!benci aku tengok muka penipu korang..
tolonglah GPMS,MBM,ABIM..naina merican dan lain2..jangan harapkan Hisham lidah kontot tuu..dia bukan tau apa..selamatkan bebudak ni..bawak depa ke Kutub Selatan pulakk..

1 comment:

Harimau-Menaip said...

Tuan;

Nak harap diorang? Anak sendiri pun hancur lebur...