Monday, August 8, 2011

mimpi ramadhan...

panas terik menikam ubun-ubun. hausnya mencabar. dalam keadaan cemas ini aku harus menyiapkan tugasanku, menyediakan juadah berbuka puasa untuk mereka. Hati berdebar namun aku gagahi juga. Dalam keadaan huyung-hayang aku mengisi air minuman ke dalam bekas. mEnyusun tamar dalam dulang-dulang. Ada manisan lain dan daging unta yang disembelih. sederhana hidangannya. Aku mesti siapkannya walaupun aku terasa longlai. itu saja tugas yang diberikan kepadaku.malulah jika aku gagal sedangkan 313 orang yang lain sedang bersedia bertugas syahid bersama baginda.


*mimpi Perang Badar di bulan ramadhan membantutkan selera air tembikai.

11 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam bro
itu perang kita menang..teruskan dengan tembikai

Cikli said...

timun cina. brutalsolo suka ini.

Anonymous said...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam bro
itu perang kita menang..teruskan dengan tembikai

PERANG TENGKORAK HANG .. AMBIK TEMBIKAI TU HEMPOK PALA HANG SENDIRI .

Anonymous said...

Cikli said...

timun cina. brutalsolo suka ini.


sumbattttt.. HAHAHAHA

Anonymous said...

Penyokong Pembangkang Yang Bodoh

Rupa-rupanya masih ramai penyokong pembangkang yang tak boleh terima hakikat bahawa di Negeri Selangor bawah pemerintahan parti mereka, gejala murtad berleluasa. Bak kata orang kampung aku, pembangkang masih lagi dalam state of denial. Apa yang berlaku sebenarnya adalah JAIS bertindak hasil maklumat orang ramai dan menggunakan kuasa yang yang telah diamanahkan kepada mereka. Sungguh kelakar apabila ada penyokong pembangkang yang menyalahkan UMNO kerana tidak menggubal undang-udang murtad sedangkan enakmen yang digunakan oleh JAIS digubal semasa Selangor ditadbir oleh BARISAN NASIONAL! Apa yang berlaku sekarang adalah tindakan bodoh pemerintah...
Read more »

http://mymassa.blogspot.com/2011/08/penyokong-pembangkang-yang-bodoh.html

Anonymous said...

Ketua Pemuda PAS Yang Bangang. Kenapa Putrajaya Dipersalahkan?

Nak tahu sebab dia .. mai baca kat sini ... tolong celik mata sikit..

SUMBER ::
http://mymassa.blogspot.com/2011/08/ketua-pemuda-pas-yang-bangang-kenapa_09.html

Anonymous said...

ISU GEREJA : KALID GAGAP DIHADIAHKAN JAMBAN!

SUMBER : Link ke ::
http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2011/08/isu-gerejakalid-gagap-dihadiahkan.html

Anonymous said...

UMNO VS PAS: DULU & KINI
Ini lah tajuk paling terbaek yg aku jumpa setakat ini untuk menyatukan orang2 melayu dalam dunia Politik khususnya untuk melayu dan Islam .. untuk bangsa dan negara... dan untuk kekuatan dan peraduan ummah.

Persamaan

1. Ahlinya dari kelompok MELAYU ISLAM
2. Ketuanya dari kelompok MELAYU ISLAM
3. Berjuang untuk Islam
4. Berjuang untuk Melayu.
5. Parti politik terbesar untuk MELAYU ISLAM.
6. Ahli parti mempunyai paradigma asas yang sama.

Perbezaan.

1. Berlainan Jenama.UMNO berasal dari akronim Inggeris.PAS berasal dari akronim Arab.

2. Akronim parti masing tidak berlandaskan perkataan Melayu.

3. PAS berjenama Islam dan diperingkat awal konsep PAS adalah NEGARA ISLAM. Sekrang dah bertukar ke konsep NEGARA KEBAJIKAN. UMNO pula tetap tak berubah konsep kepada berjuang untuk MELAYU ISLAM.
... teruskan membaca .. :: http://alamijiwaparadox.blogspot.com/2011/08/umno-vs-pas-dulu-kini.html

kesimpulan :: inilah sebahagian rintihan dan suara2 kecil orang2 melayu ... masing2 boleh memperbaiki kelemahan yang ada demi untuk perpaduan ...

Anonymous said...

Yang pasti UMNO tak kebulur nak daulatkan Islam. Kerana UMNO separuh tanah rezab Melayu yang dipusakai dari Inggeris hilang tanpa berganti. Tulisan Jawi dah jadi tulisan purba hanya sekadar tulisan adat, bahasa Melayu terumbang-ambing dinafikan kemampuannya untuk menjadi bahasa ilmu angkara pemimpin-pemimpin yang terlalu sayangkan penjajah Inggeris.

Semasa dijajah oleh barat mahupun Jepun, akidah umat Islam di kalangan Melayu terpelihara malah sukar dijejaskan. Namun tak sampai seabad UMNO memerintah... murtad menjadi-jadi... kalau penjajah tahu betapa mudahnya orang Melayu dimurtadkan oleh pemerintah sendiri, awal-awal lagi mereka tubuhkan UMNO supaya Tanah Melayu boleh diKristiankan.

Anonymous said...

ANON BUTA KAYU August 9, 2011 10:52 PM

Tolong buktikan..

dan satu lagi ..jgn cakap ikut sedap jubor .. Aljuburi yg anda dewa2kan..

Anon 10:52 said...

Anon 12:34,

Sorry j*b*r aku tak pandai berkata-kata... kalau takat kentut dan membuang besar air bolehlah. Tapi hebatlah sebab j*b*r kamu pandai berkata-kata... j*b*r dihantar sekolah barang kali... boleh masuk Malaysia Book of Records sebagai j*b*r pembela UMNO yang pandai berkata-kata. Barang kali sebab j*b*r kau pandai berkata-kata sebab otak kau berada di lutut. Habis tu kau menaip pakai apa? Batang z*k*r?

Kenapalah bukan kamu yang menjadi Si Sepol tu.... kalau tidak senang panggil j*b*r kau je jadi saksi di mahkamah ... mudah sikit sebab pandai berkata-kata, boleh berhujah dengan Karpal Singh. Kau ratib dan wiridlah j*b*r tu banyak-banyak... pahala tak dapat... dosa insyaAllah bertambah. (Basic UMNO bila hujah mereka dipatahkan dengan fakta... mulalah mereka berwirid dengan tempat keluar tahi tu.)

Inilah masalah UMNO, suruh orang buktikan benda yang telah terang lagi bersuluh. Carilah sendiri dalam Yahoo dan Google dah berlambak-lambak dibincangkan dalam internet. Sebab orang pemalas macam kaulah maka apabila dah diketahui, UMNO hanya boleh meratap dan menghiba berdendangkan lagu 'Warisan'. Contoh terbaik - kemiskinan Melayu Pulau Pinang sedangkan isu ini sudah diketahui berdekad yang lalu dan pernah meletus ketika kunjungan Sultan Brunei di Pulau Pinang ketika Mahathir jadi PM.

Sorry Bro. Kulup banyak sangat keluar perkataan j*b*r dalam hujah balas kali ni.