Wednesday, October 17, 2018

Sendiri sendiri

Hidup ini adalah tentang perlumbaan. Dalam perjalanan sebelum menutup mata macam macam manusia yang terlibat dalam hidup kita. Kawan,  kekasih,  musuh. Yang sayang,  yang benci,  semua cukup asam garamnya.

Aku memilih untuk bahagia dan untuk mencapainya akan berhadapan  berbagai rasa.  Untuk naik perlu rasa syok dipuji,  perlu ada rasa marah bila dikutuk tetapi kemudian ambil itu jadikan pembakar semangat.

Jiwa tak boleh cengeng. Kena lasak. Walaupun sekarang, dalam berperang aku banyak mengelak untuk bertempur tetapi tidak respon itu sendiri adalah suatu respon.

Aku terus berjalan tanpa pedulikan kemuncup yang melekat di kaki seluar. Aku akan tanggalkan ia apabila sampai nanti. Akhirnya sendiri sendiri.


5 comments:

Anonymous said...

Miranda Kerr kah itu?
Miranda Kerr kah itu duhai sang
Kekasih hati?
Miranda Kerr pengetar
hati.
Miranda kerr dipuji
Oleh sang pemuji.

Sekuntum bunga rose tidak mungkin
Menjadi bunga matahari
Sekuntum bunga matahari tidak mungkin menjadi Sekuntum bunga rose
Cantik menawan dibiasi ruang tersendiri begitu juga perempuan
Kecantikan yang tersendiri
Oh cik Miranda kerr

Anonymous said...

Mengelamun
Bunga rose
Dan kupu kupu
Aku melihat lihat bunga
Lalu bungkam
Aku dekati bunga
Lalu amati kupu kupu itu
Lalu aku faham
Kisah bunga rose
Dtingal pergi
Berkali kali


Anonymous said...

Kahkah kahkah hahaha hah
Lalala lal wakakaa kah
Aku saekor anonymous
Rhetoric ku sendiri
Bidaah sendiri senderi

Anonymous said...

Bertempik
Si wukong
bunga rose
berayun ditangkai

Rose berkelopak
Merah mungal
Warna mu diantara
Bunga bermadu

C++ said...

Bhai Lup...

Bertabahlah.... huhuhu