Monday, December 15, 2008

Takde Orang lain ke?

Melihat poster teater BILIK SULIT ada tertulis penerbit eksekutif..Lateefah Koya!
Lalu aku terfikir takde orang dah ke nak jadi pelapis atau mereka ini superpower yang mampu buat banyak kerja? Seorang lawyer, MPT dalam PKR, ahli majlis..wow! KENTAL!!

Aku teringat kongres haritu..Che'gu Bard jadi MC..masa Black 14 di Kg. Baru tu dia juga, jamuan rumah terbuka Hari Raya Anwar di Kg. Baru pun dia juga jadi MC?..mana orang lain? Takde ke? bukan nak nafikan Che'gu Bard, tapi hang dah jadi pejuang besar, duduk dalam MPT dan mempunyai reputasi yang baik..bagi orang barulahhh!!
Kadang2 Ginie Lim ambil alih..hmmm!!

Jonah- Naib AMK Pusat lepas tu 'rampas' jawatan Ketua AMK Selangor daripada Halimey Bakar dengan cara tak disenangi..akhirnya AMK caca-murba..marah2 tak tentu pasal..pembimbingnya takde arah..Shamsul Iskandar??.....Mat elit..(mendiang Ezam lebih baik..)

Paling haru MB Selangor punya Setiausaha Politik iaitu Nik Nazmi..laa! Takde ke budak AMK sama bijak dengan dia? Bagaimana dia nak buat kerja SetPol sebab dalam masa yang sama dia ADUN Setiajaya?...

APAKAH MEREKA MEMANG HEBAT ATAU ITU SAJA YANG ADA? ATAU ORANG LAIN TAK DIBERI PELUANG SEBAB TAK MAHU KENAL DAN CUNGKIL POTENSI MEREKA?

PATUTLAH RAMLAN NAK BERBOGEL..KORANG TAK KASI DIA..KALAU TAKDAPAT GAK TONTON TEATER BOGEL ANJURAN ,ARAHAN DAN LAKONAN DIA ANAK BERANAK...

3 comments:

Unknown said...

Salam tuan,

Satu soalan yang tajam! Mangkuk yang berkilat pun kalau tak ditukar berkarat juga akhirnya.

Anonymous said...

hang boleh ape, pak kuluh. siapa bilang tak de orang lain?

Pengasas said...

Salam,
Orang lain memang ada dan yang lebih hebat pun ada. Cuma masalah PELUANG.