Cara memesan buku SURAT UNTUK ANAK

Cara memesan buku SURAT UNTUK ANAK
dapatkan!

Wednesday, June 27, 2012

Kita dan sesat

Apa sesat? Siapa punya autoriti untuk melabelkan individu atau puak lain sesat? Sunnah wal jamaah dengan segala hujahnya menyatakan Syiah sesat dan Syiah dengan segala dalilnya mengecop Sunni sesat. Siapa pemegang sebenar panji kebenaran?
Mengapa tak ikut saranan Ayatollah Khomeini yang mengajak Sunni dan Syiah bersatu?
Dalam aliran dan agama apa pun ada pihak yang akan dilihat ekstrim dan taksub. Segelintir inilah yang dijustifikasikan sebagai sesat keseluruhannya. Apabila Amerika menuduh Islam agama keganasan kerana adanya Al Qaeda dan sebagainya, kita menafikan dengan hujah bukan semuanya muslim begitu tetapi apabila kita melihat segolongan manusia ekstrim dalam sesuatu aliran, kita tuduh aliran itu sesat. Kristian pun berbalah tentang kebenaran antara aliran mereka.
Aku di Malaysia diajar Sunni. Apakah Sunni sesat jika ada pengikutnya memenjarakan muslim lain tanpa dibicarakan? (baca: ISA)
Jika pengikut Sunni dibunuh di negara Syiah, di Malaysia pengikut Sunni membunuh pengikut Sunni juga (tragedi Memali)
Jika ada aliran tareqat yang mengajar ahlinya berzikir sehingga menari-nari dan terhangguk-hangguk kita kata mereka sesat. Kita tak pernah tenggelam fana dalam nikmat dzauk kita tuduh orang lain sesat. Kita berzikir 33 kali aje Subhanallah lepas tu tukar Alhamdulillah 33 kali dan seterusnya. Itu aja tak lebih tak kurang sedang Allah bagi bernafas tak berkira pun lebih kurang.
Yang sesat adalah fahaman individu atau sekelompok dalamaliran tertentu, jangan zalim melabel orang lain sesat walhal kita macamana?
Kalau kita Sunni sudahkah kita melepasi maqam selamat yang tidak sesat. Sunni tu apa? Tahu?
Apa yang digariskan oleh Sunni? Tiga cabang konsep Islam, Iman dan Ehsan telah diletakkan dalam ilmu Fiqh, Tauhid dan Usuluddin serta Tasawuf sudahkah kita kuasai kerana Sunni meletakkan hukum Fardhu Ain untuk menuntut ilmu ini. Yang kita faham fardhu ain ni kelas mengaji muqaddam haha... Maksudnya wajib dan berdosa tak dituntut.
Kemudian kita melangkah dengan konsep Islam, Iman, Tauhid dan Makrifah...sampai situ dah kita ini ?
Kalau orang tanya kita siapa Allah bolehkah kita huraikan dzat, sifat, asma' dan afaalNya?
Kalau cerita solat sudah boleh kita hurai Qasad, Taarud, Taayin nya?
Apa dia tahalli, takhalli dan tajalli?
Hahhh!
Siapa masih sesat sekarang?
Bagi aku ORANG YANG SESAT IALAH ORANG YANG GAGAL MELAWAN KEANGKUHAN DI DALAM DIRI
(foto: mamat baju kuning SESAT di tengah awam)

Che che che

Ohh...!

Tuesday, June 26, 2012

Siapa Amina?

Siapa Amina?
Amina binti Abdullah
Nama yang disebut di akhbar pada awal-awal kes itu....itu...itulahhh!
Amina...
Yang pernah diceramahkan oleh Zulkulim dulu-dulu.
Jangan lupa kena ingat...
Altantuya tak masuk Perancis tapi Amina masuk....

Saturday, June 23, 2012

Akan datang

Sila bersedia. Sesiapa belum dengar Radio Bangsar Utama (RABU) dengarkan hari-hari. Jadikannya radio rasmi anda. Sila ke radiobangsarutama.blogspot.com

Tak lama lagi dapat didengari teater radio 'Bik Mama Bomoh Puaka'.
Tunggu pengumuman siarannya.

Thursday, June 21, 2012

Enam purnama berlalu

22 Jun
Enam purnama lalu
Sehingga hari ini
Tiada satu saat kau kulupakan
Abadi dan damailah

Enam purnama sudah
Anehnya aku masih seakan terasa
Kau masih di sini
Menurut ke mana ku pergi

Enam purnama sudah
Aku tahu aku semakin hampir
Menjejakimu
jika hari ini kau lihat aku sedang ketawa
Ketahuilah
Ada cebisan di hatiku telah pernah hancur luluh dan pergi bersamamu

Sunday, June 17, 2012

Friday, June 8, 2012

Thursday, June 7, 2012

Hari-hari di zaman Abi Jahal

Aku memang malas memblog akhir-akhir ini.. Malas! Malas!
Takde orang nak bayar gaji. Tak macam cybertrooper.
Haha! Sementara aku malas ni aku siarkan foto-foto jelah yak?
Lagipun malas layan puak-puak bodoh ni...chow!

Friday, June 1, 2012

Album

Musim bunga berlalu
Pastikan datang jua
Pada suatu hari
Seperti yang pernah kau sebutkan
Kala salju menyentuh pipiku