Wednesday, January 4, 2017

kita dan masa

Lama tak menulis di blog. Masih ada lagikah orang membaca blog di tahun 2017, tiga tahun menuju 2020?

Aku beginilah, melayan hidup. Jalan dan jalan, sesekali menoleh. Jangan banyak menoleh, jangan lama termenung. Boleh luka. Luka pun kerana diri sendiri yang memegang berlari, sendiri yang gores, sendiri luka. Jangan rosakkan dan.jangan lemah. Jalan terus! 

Ya, An Nur sudah meninggal dunia pada 24 November lalu mengikut jejak kakaknya Annisa yang pergi pada 22 Disember 2011. Sekarang aku dan Sham berdua ke mana sahaja. Mengisi masa yang terlalu banyak lompong. 

Dua hari selepas An Nur meninggal dunia kami keluar dan tidak pulang ke rumah selama tiga hari. Macam nomad. Tidur hotel, tidur studio, tidur di Kelab. Sampai tidur di rumah Yudi. Sampai hari ini kami seperti pengembara yang menyerahkan keadaan dan selera, malam ni kita nak tidur mana? Sini? Baiklah! 

Sayu? Jangan tanya. Sabar? Tak perlu ajar. Betul, bukan sombong. Aku dah tahu hakikat. Aku tak gusar. Aku sangat bahagia.Tapi melayan semua perasaan sama ada suka, suka, pedih, manis yang singgah di dada adalah melayan nikmat karunia Yang Maha Kuasa.
Kesempurnaan bermaksud lengkap semua rasa. Sedap kalau rasa semua!

Kita semua akan 'tiada'. Sebab asalnya juga kita ini dari tiada kepada ada. Apa maksud ada dan tiada, kekal dan baqa, wujud dan maujud, adalah bahagian suratan masing-masing menafsirinya. Satu untuk engkau, satu untuk aku. 

Apa yang berlaku, jujur aku kata aku telah dikhabarkan awal lagi di dalam rencana akal fikiran ini. Dah diterangkan di papan cerita dalam minda. Cuma yang perlu dipersiapkan adalah apabila masanya sampai apa yang perlu dibuat. 

Jom! Jalan. 

5 comments:

Magician Box said...

Innalillah wainalillah hirajiun, mai madrasah pondok kami di grik.

Magician Box said...

Magicianboxs@gmail.com

kulupSakah said...

InsyaAllah

Anonymous said...

innaliliahi wainnailaihirojiuun...

PAk JUSTAN DI BATANG said...

Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL