Tuesday, January 6, 2015

keadilan Islam PAS, keadilan Parti Keadilan Rakyat

Berbuih jubur cakap pasal keadilan, pasal moral, pasal Islam,pasal moral, pasal kebebasan bersuara, tentang meraikan perbezaan pendapat, dua Parti yang mengutuk betapa Umno adalah musuh kepada semua itu rupanya lebih parah dari itu.
Umno memang kita tahu tahap kecibaian mereka dalam isu keadilan memang cibailah tapi yang menamakan agama atau yang menjunjung keadilan tu parah sungguh.
Apa nilai yang mereka terapkan kepada ahli bawahan? Jangan kritik pimpinan. Dan amalan buli terus dilakukan. Perhatikan isu Menteri Besar Selangor tempoh hari. Pembongkaran dilakukan untuk memburukkan imej tetapi pada masa yang sama dilakukan juga oleh Pulau Pinang tetapi penyokong mesti diam. Kamu tak tahu, kami pimpinan lebih nampak apa yang kamu tidak nampak. Apa yang Dr Mahathir buat kepada Anwar Ibrahim ditiru pula oleh Anwar untuk gulung Khalid Ibrahim. Aku tidak kisah nak ganti Menteri Besar dengan kunyit mana pun (asalkan bukan Wan Azizah Adun kediaman aku tu) tetapi permainan busuk itu menjengkelkan. Hanya badut-badut pengampu aje yang buta karai. Keadilan punai apa?

Keadilan bagi PAS pula? Islam menurut PAS? Tanya editor Harakah saudara Lutfi Othman yang dipecat. Atas alasan apa sebenarnya? Kesihatan beliau atau tulisan yang mengkritik pimpinan yang menggelarkan diri mereka ulama? Diminta pencen illat tapi tak pernah melihat rekod perubatan beliau.

Begitulah senda gurau badut-badut yang nak bekerja makan gaji sebagai pemimpin kita. Yang nak jadi penentu apa yang betul apa yang salah untuk kita pilih dalam kehidupan. Mereka ada kotak Pandora untuk tunaikan impian kita. Kita punya impian mereka yang hendak jaga.
Ketawakan mereka!

1 comment:

Anonymous said...

Assalamu Alaikum wr-wb, perkenalkan nama saya ibu Rosnida zainab asal Kalimantan Timur, saya ingin mempublikasikan KISAH KESUKSESAN saya menjadi seorang PNS. saya ingin berbagi kesuksesan keseluruh pegawai honorer di instansi pemerintahan manapun, saya mengabdikan diri sebagai guru disebuah desa terpencil di daerah surakarta, dan disini daerah tempat mengajar hanya dialiri listrik tenaga surya, saya melakukan ini demi kepentingan anak murid saya yang ingin menggapai cita-cita, Sudah 9 tahun saya jadi tenaga honor belum diangkat jadi PNS Bahkan saya sudah 4 kali mengikuti ujian, dan membayar 70 jt namun hailnya nol uang pun tidak kembali bahkan saya sempat putus asah, pada suatu hari sekolah tempat saya mengajar mendapat tamu istimewa dari salah seorang pejabat tinggi dari kantor BKN pusat Jl. Letjen Sutoyo No. 12 Jakarta Timur karena saya sendiri mendapat penghargaan pengawai honorer teladan, disinilah awal perkenalan saya dengan beliau, dan secara kebetulan beliau menitipkan nomor hp pribadinya 0853-1144-2258 atas nama Drs Muh Tauhib SH.MSI beliaulah yang selama ini membantu perjalan karir saya menjadi PEGAWAI NEGERI SIPIL.alhamdulillah berkat bantuan bapak Drs Muh Tauhib SH.MSI SK saya dan 2 teman saya tahun ini sudah keluar, bagi anda yang ingin seperti saya silahkan hubungi bapak Drs Muh Tauhib SH.MSI, siapa tau beliau bisa membantu anda