Saturday, August 27, 2011

jika pudu RAYA jdi pudu SENTRAL, maka...


di hari sentral, terkenang daku kepada si dia....
suatu hari di hari sentral, kulihat cahaya bersinar indah...
bila tiba hari sentraaaal, semua insan bergembiraaaa...

10 comments:

Anonymous said...

dimana kerajaan yang berkobar2 perjuang bahasa melayu?. di mana lojiknya bahasa di tukar ke bahasa asing?. inikah yang dikatakan kerajaan pejuang bangsa. di mana kami nak percaya lagi kepada pemerintah yang lidah bercabang ini.

Anonymous said...

begitu jugak dengan pemimpin buta sejarah dan bangang MAT SABOTAJ.

Anggota polis pejuang kemerdekaan sebenar – Karpal Singh


KUALA LUMPUR 29 Ogos – Pengerusi DAP, Karpal Singh hari ini berkata, 25 anggota polis yang mempertahankan balai polis Bukit Kepong pada 1950, Datuk Onn Jaafar dan Tunku Abdul Rahman adalah pejuang kemerdekaan sebenar dan perkara itu tidak boleh dipertikaikan.

Karpal yang juga Ahli Parlimen Bukit Gelugor berkata, ia mesti diterima sebagai dokumen sejarah bahawa serangan pengganas komunis ke atas balai polis Bukit Kepong berjaya dipatahkan oleh 25 anggota polis dan anggota keluarga mereka yang berjaya mempertahankan balai itu.

"Mereka wajar diberikan pujian oleh semua pihak, bagi keberanian dan pengorbanan mereka.

“Adalah salah untuk mengatakan bahawa mereka ialah pegawai British sebagaimana dikatakan oleh (Timbalan Presiden Pas) Mohamad (Sabu) seperti didakwa. Mereka adalah pejuang kemerdekaan sebenar,” kata Karpal.

"Kenyataan yang didakwa itu, sekiranya benar, bahawa pengganas komunis yang menyerang balai polis Bukit Kepong pada 1950 adalah hero sebenar negara dan bahawa Datuk Onn Jaafar dan Tunku Abdul Rahman tidak layak dianggap pejuang kemerdekaan kerana mereka adalah pegawai British, bukan sahaja tidak benar tetapi juga tidak bijak dan tidak sepatutnya dikeluarkan,” kata Karpal dalam kenyataan.

Katanya, adalah salah untuk mengatakan bahawa Onn dan Tuanku Abdul Rahman adalah pegawai British kerana kedua-dua personaliti telah diangkat sebagai ikon negara dalam perjuangan mendapatkan kemerdekaan negara, merupakan pejuang kemerdekaan sebenar yang tidak boleh diragui dan dipertikaikan. – Bernama


mengaji skolah pun bodoh patutlah bingai ..bengap .. bongok .. baqal .. bahalol .. unta .. bodoh haprak .. pu** mak haram jadah.

Anonymous said...

Mat sabotaj mana ada kelulusan akademik .. sebab mngkin dia bodoh sangat kot ..lembam .. sbb tu pakai main hemtam jerr pasal sejarah. Bila bagi ceramah pasal sejarah Bukit kepong si bingai HAMPAS yg dengar .. percaya bulat2 .. hahahaha .. maklom lah yg dengar ceramah tu semua ..orang2 kampung HAMPAS yg bersekolah tak tinggi mana pon..

Patutlah kan.. DAPigs boleh memperlekehkan HAMPAS sbb bodoh haprak sangat ... maka jadi lah pecacai balaci sampai bila2 .. huak huak huak .

Aku benci kejahilan UMNO said...

Karpal bising-bising tu sebab dia terasa bahawa kaumnya (Sikh) terlibat dengan aktif sebagai sepoi-sepoi British. Secara tidak langsung akan menjadikan kaumnya adalah golongan yang amat pro penjajah berbanding Melayu. Ini memberikan mereka satu 'kemaluan yang besar*' di dalam sejarah Malaysia.

Kalau ada kelulusan akademikpun dia merapu tulis 'Francis Light membuka Pulau Pinang' dan 'Yap Ah Loy'... tak guna juga. Jika kelulusan akademik menjadi ukuran... makna UMNO menolak undang-undang Islam barang kalilah sebab Rasulullah SAW tak ada ijazah dari oxford, malahan Baginda SAW adalah seorang yang tidak tahu membaca. Kalau alasan akademik dijadikan ukuran.

* bukan lucah, cuma dikutip dari sastera klasik Melayu.

Banyak kes, penyokong UMNO tak faham isu, banyak dengar sesuatu perkara dari 'cerita atas cerita' yang dah jadi dongeng. Ucapan Mat Sabu di tv pun dikaburkan ucapannya.... yang kita dengar adalah ulasan dari mulut pembaca berita yang skripnya pasti disunting oleh 'Sex harassment person in TV3, who pointed by Red Lip Man and USD$24M Diamond Ring FLOM'.

Anonymous said...

Untuk Anon 9:58 PM yg jahil dan Naif
Ucapan Mat Sabu di Youtube sapa pulak nak kabur kan .. Si Wali trompah nyanyuk ke atau si Aljuburi. Atau si bangang dari Pakatan reput itu sendiri ???

Rasullulah kalau tidak punya sebarang kelulusan pun tapi pada zahirnya dia menggunakan Akal utk brfikir. Kalau pada zaman serba maju ini .. kalau dah bodoh sangat gunalah akal sebaik mungkin ... tapi kepada si Baghal Mat sabotaj dia letakkan akal di kepala lutut. Sbb itu manusia zaman sekarang pada umumnya bukan lagi boleh dianggap sebagai manusia .. tetapi HAIWAN.. itulah lah perbezaannya.

So kepada Anon bingai 9:58 PM .. tak payah cakap banyak la ... suluh la muka sendiri .. apa sudah jadi kalau Islam itu telah dipermudahkan dgn menghalalkan semua cara demi kerasukan politik hawa nafsu pu**mak ... berkerjasama dengan kafir harbi yg telah sah2 menolak undang2 Islam dan menyokong permurtadan. Sapa di antara anda yg berani melangkah mayat Kapal Sink..Dapigs kafir harbi.Sudah tentu tidak ada sesiapa ...Maka jadi lah anda semua Pecacai Bingai yg tunduk kepada Kafir Harbi selama2nya..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

Salam ukhuwah,
Salam Aidilfitri,
Salam Kemerdekaan.
maaf z/b dari gua

kulupSakah said...

maaf zahir batin brutalsolo

Aku, Anon September 2, 2011 9:58 PM said...

Maaflah terlebih bersentral pula,

Anon September 2, 2011 11:19 PM adalah pejuang penjajah yang tak tahu apa-apa. Dia adalah pejuang British yang sejati.

Nampaknya kamu tak kenal Rasulullah SAW... Rasulullah tidak menggunakan akal semata-mata sebaliknya Baginda mendapat petunjuk terus dari Allah. Oklah, andai kata kita terimalah pendapat kau yang paling cetek tentang Rasulullah menggunakan akal (namun tetap dengan petunjuk Allah), jadi kenapa UMNO tak mengambil undang-undang Islam yang diperturunkan kepada Rasulullah? Kenapa? Barang kali sebab kamu angkuh dan ego terhadap ajaran Baginda SAW... dengan kata lain kamu memang menepati ciri-ciri golongan KAFIR... tidak menerima Islam secara kaffah. UMNO sesat lagi menyesatkan. InsyaAllah kekallah kamu di dalam neraka Allah. Bukan aku kata, Al-Quran yang mencatatkannya.

Nampaknya bodoh sangatlah MB Johor dan orang-orang Johor sebab meletak Mat Indera sebaris pejuang kemerdekaan. Ni mana UMNO nak letak muka dah macam tayar traktor ni. Lebih malang Mat Indera berguru dengan bapa Timbalan Perdana Menteri sekarang, nyaris tak jadi abang ipar. Bukan Mat Indera tak layak bermertuakan keluarga Yassin, keluarga Yassin yang tak layak bermenantukan Mat Indera - pejuang sejati yang ingin menghalau British.

Sudahlah UMNO... kamu tu adalah parti yang ditubuhkan atas idea penjajah lebih malang jika yang memberi idea itu adalah David Marshall... kerana dia adalah seorang Yahudi.... jadilah UMNO anak luar nikah Yahudi... sebab tu sayang sangat mereka dengan UPCO, rupanya saudara luar nikah mereka. Sebab tulah PDRM ganas macam Yahudi, rupanya dapat perintah dari saudara luar nikah Yahudi yang bernama UMNO.

Anonymous said...

Kepada
Aku, Anon September 2, 2011 9:58 PM said...


Kenapalah anda bodoh macam kaldai...
Jangan anda tudingkan jari kepada UMNO.. sebaliknya tunjuk kan kehebatan HAMPAS dlm memperjuangkan ISLAM dan buktikan kepada saya tentang perjuangan anda dengan KAFIR Harbi yang menetang ISLAM secara terang2. Siapa kapal Sink yng berani menentang penubuhan negara Islam .. berani anda langkah mayat dia.. baru kena gertak dan kecut telur.. Janganlah jadi bingai dan bodoh sampai anda dijadikan balaci dan Pecacai DAPigs ..sampai langsung tak dapat nk buka mulut. Sudah lah mamat bingai.. anda pun sama saja dgn yg lain2 .. bercakap hanya retorik .. habuk pun tarak hanya yang ada ANGAN2 MAT JENIN yg bodoh.

Anonymous said...

Siapa Lord Reid yang UMNO ambil apa yang digariskan untuk jadi undang-undang? Islamkah dia? Adakah perlembagaan yang digariskan lebih baik dari undang-undang Allah?

Kenapa pulak tidak boleh tunding jari pada UMNO sedangkan selama 54 tahun memerintah Malaysia kenapa undang-undang Islam tidak didaulatkan pada setempat sewajar. Aku salahkan UMNO adalah sesat lagi menyesatkan... Semoga Allah membinasakan kamu dengan dahsyatnya.

Dasar UMNO pencacai penjajah.... pencacai British... pencacai dan pencuci tahi Queen di England.