Tuesday, November 15, 2011

setapak langkah sebelum menjadi nyata...


foto: jika anda pandai mana satu Annisa dan mana satu An-Nur?

misi mengumpul dana rm500ribu untuk pembiayaan rawatan dan persekolahan untuk Annisa dan An-Nur ke luar negara sudah bermula. Apa sangatlah kelajuan aku suami isteri dengan membawa dua orang anak ke sana ke mari. Namun dengan pemberian laptop, blackberry dan beberapa bantuan oleh blogger Ummu Asiah sekeluarga walaupun mereka sendiri sibuk dengan urusan harian termasuk naik turun mahkamah kes Protes dahulu meringankan sikit kerja.
Juga abang Hasan Suyut yang sangat pantas bertindak mengirim bantuan dan maklumat untuk kami. ya! Beliau telah merasainya maka aku rasa sebab itulah beliau bersedia bekerjasama dengan cukup baik.
Sumbangan kawan-kawan pembaca blog ini aku hargai juga. Ada yang kecil tapi nilai bukan ukuran, keikhlasan kalian aku hargai. setitis jadikan laut sekepal jadikan gunung. Author Faethal, Faizal dari Canada, ada juga yang tak mahu bagi nama dan merahsiakan diri, terima kasihlah! bolehlah buat beli itu ini kertas, dakwat printer, petrol, tol bla..bla...
Siang tadi kami berunding dengan sahabat dari Yemen yang sudi mengiklankan di dalam majalahnya. Kami juga sedang berusaha mencari dana iklan di Arab kerana menurut sahabat ini, iklan di Arab efektif tetapi sangat mahal boleh menjangkau sehingga RM5k untuk satu hari saja. Kami akan cuba.
Terus mendapatkan kerjasama beberapa doktor pelatih seperti Dr.Kong yang berkomunikasi dengan Pusat Rawatan di China kerana masalah bahasa kita dengan pihak sana.
Malamnya melalui kawan aku si Kecik@Fiqtry, dia memperkenalkan Shin-Shin, amoi comel yang berusaha menterjemahkan website China ke dalam Bahasa Melayu dan Inggeris di The mInes tadi...
kepada yang terus beri sokongan, terima kasih! Aku mengaku berada di dalam situasi yang amat sensitif sekarang kerana sebarang komen yang berbentuk gurauan pun adakalanya mengguris walaupun mungkin kalian tak bermaksud begitu.
Beberapa rundingan sedang dijalankan lagi. Moga sinar itu cepat sampai ke alamku.

(kepada nama yang tercicir usah tersinggung, aku menulis dalam keadaan tergesa-gesa sebab banyak kerja dan agak letih. Aku akan kemaskini nanti)

8 comments:

Isa said...

Salam bro;

Dengan izin, boleh gua publish dalam blog ISA.. sekurang2nya dapat membantu dari kalangan pembaca malaysia.

WaK JeNg said...

Assalammualaikum...
Wak pun mintak izin copy...

Johor Born said...

salam bro sekeluarga,

Gua mohon izin copy dan publish

nyanyisunyi said...

Mudah2an Allah permudahkan segala urusan kamu.Insyallah

Kakzakie said...

Masya-Allah besarnya ujian Allah berikan pada kalian suami-isteri. Insya-Allah berkat sabar pasti ada sinar menjelma...

KhaiRin said...

mohon copy entry ni..

mama maman said...

semoga tabah hadapi dugaan sebegini berat.. insyaallah malaikat ada utk mencatit setiap ehsan anda utk zuriat anda..

Ati Masrif said...

semoga di permudahkan