Saturday, January 28, 2012

Appa ceritaa?

Aku selalu lepak makan atau minum di warung atau gerai tepi jalan. Kadang-kadang dengan Yb, dengan seniman, dengan ustaz, dengan siapa-siapa saja. Biasa kita alami meja kita akan dikunjungi peminta sedekah buta. Kita pun hulurkan duit, YB yang duduk semeja dengan kita pun hulur duit. Tak lama kemudian datang yang lain pula. Kita beri lagi.
Lama -lama ia jadi biasa. YB yang duduk semeja dengan kita pun sampai lupa fikirkan mengapa ini berlaku. Apa silapnya Malaysia sehingga OKU atau orang buta ini terpaksa begini. Tiada tempat sesuaikah untuk mereka bekerja di jabatan-jabatan?
Kalau mereka dipergunakan oleh pihak-pihak tertentu sebagai pengemis, mereka terpaksa. Begitulah nasib mereka. Mereka masih ada akal maka keupayaan mereka boleh diserapkan di mana-mana ruang.
Ahli Parlimen, Adun, Ahli Majlis, Ahli politik tak kira BN atau PR banyak buang masa di kedai kopi dan di mana-mana bertekak pasal jubor Saiful, liwat, seks, lembu Shahrizat, cincin Rosmah.
Rakyat susaaaahhh woii!!!

2 comments:

Anonymous said...

Bro,

1.Setuju..

2.aku pun buntu dan semakin rasa nak gila untuk mengerti.

3.Itu yang buta, yang celik sihat walafiat pakai kopiah baju melayu,gunakan kanak-kanak/budak sekolah untuk kutip derma bagi bina sekolah tahfiz,perbelanjaan sekolah dan sebagainya..siap jual CD,Kalendar,kismis doa dan banyak lagi..eeemmmm..beli dengan sumbang secara ikhlas!!!..

4.Yang cacat tapi kuat, buat-buat cacat teruk meleret dipasar-pasar dan kaki lima raih simpati dengan gaya yang tragis dan mungkin sebahagian mereka adalah warga asing.lepas dapat 'colection' boleh bergerak dengan cergas.ada yang guna anak-anak berpakaian selebet dan comot..adoyai...macam-macam skil..

4.ooh ya.rakyat kita pemurah dan prihatin tanpa mengira parti,kaum dan agama..dah tak termampu nak dibendung oleh ahli majlis,YB,Pengarah-pengarah,Tok ketua,JKKK,rela Polis..semua-semualah..tu yang terus melarat..

5.Persoalan, adakah semua itu adalah didalam 'human rights' atau 'freedom'??biarkanlah...seks bebas,gay,pelacuran,rumah urut,rasuah,demontrasi,penipuan,fitnah,adu domba, maki hamun,permusuhan dan sebagainya permasalahan duniawi di Malaysia kita ini.


6.apakah yang boleh kita fikirkan??buatlah apa yang termampu kerana inilah--'DONIA'

anon tanpa nama-iktiar selagi bernyawa

Anonymous said...

Parti Anasir Subersif ~ Pelingkup Umat Islam
Parti Kelentong Rakyat ~ Pelingkup Umat Islam
Dajjal Aka Pu**mak ~ pelingkup Umat islam