Thursday, October 4, 2012

Bajet: anak muda dapat diskaun Rm200 beli smartphone, anak Ali Ketam dapat kahwin

Betul punya cilaka! Babi!
Hari ini mahfuz mendedahkan peranan jabatan kerajaan negeri dalam membiayai kenduri kahwin anak Ali ketam yang dihadiri lebih 200 ribu orang. Belanjanya rm600 ribu.
Mungkin ini sekadar mengikut teladan ketua agama yang beli plat kereta rm500juta.
Semua makan free! Ada sponsor! Pergi unrah tiap-tiap tahun sponsored! Naik jet, lim0, beca, basikal semuanya sponsored. Hotel penginapan sponsored tak kiralah ahli politik parti apa sekali pun.
Kawan-kawan aku yang punya anak Oku terlantar muntah hijau bekerja cari duit rawatan anak tapi tetap tak mampu.
Ini Malaysia punya ahli politik, depa kelahi pun depa kaya!
Blahlah lu orang! Jika tiada keseriusan untuk membela anak Oku aku akan tidak mengundi!
Sama sahaja!

2 comments:

Anonymous said...

terbaiiikkk lah kulup....

Irwan Mohamad said...

Dah tu, kalau beli smartpon buatan meleysha, takpe jugak!

Kalau beli pun kang, barangan paksaan MIMOS. Macam netbuk kalkulater ayam yg dorang kasi dulu. Mentenen lagi mahal dari dapat pekdahnya.

Bila duit yang involve, mesti ada hengkipengki. Welkem tu meleysha. Vanekem!