Friday, November 12, 2010

sentimental sikit pagi sabtu

aku bangun awal hari sabtu ni - jam 10 pagi dan terus on laptop. sham ke pasar.sambil menaip,aku memandang annisa yang nampak macam tidur tapi ibu jarinya sedang mengorek-ngorek cuping telinga kiri. (cuping telinga kanan sudah cacat berparut besar gara-gara tabiat mengoreknya sehingga jangkitan kuman memasuki dalam lubang telinga dan telah dioperasi 2 tahun lepas).
an-nur sedang tidur dengan tuala selamat pagi lembab di dahinya. demam seharian semalam. hari ni pulih. alhamdu.
aku jantan yang degil dan keras hati kau tau..tapi aku rasa ketulan yang keras itu semakin mencair. agaknya faktor umur.

Aku menghimbau apa yang aku lalui bersama mereka.....
Gila! Dan aku tak percaya aku sudah sampai sini.
"aku harap anak kau akan sembuh seperti manusia normal yang lain." kata sang kawan.

apa maksud 'normal'?

* aku tak mengharapkan mukjizat sebab aku kenal sang pencipta dengan segala isi tujuh petala langit tujuh petala buminya.

11 comments:

A Mum Of Three Mohd said...

Salam...

Bersabar... Mungkin ada hikmah Allah SWT di sebalik apa yang anda lalui.Doa mum akan sentiasa bersama anda sekeluarga, especially anak-anak anda. Salam mum buat Sham.

kulupSakah said...

hehe..tq..saje je tuleh gitu..

Rozita said...

normal? apa erti nya

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

aku dulu lahir menejut 6 bulan sebab mak aku terjatuh duduk dalam balang kaca selama 8 bulan..ayah aku cakap aku takkan hidup.. mak aku cakap aku akan hidup lama .sebab aku kasar masa dalam kandungan.. aku lahir cuma sebesar botol kicap.. nanti aku buat post aka n3 pasal ni

Kuasai minda said...

Apapun masalah dalam kembara perjalanan kita ini, kita akan mampu untuk terus berusaha dan berharap. Itu adalah hak kita. Yang menentukan segalanya hanyalah DIA, so kita teruslah berusaha kerana DIA dan berharap kepada DIA....

kulupSakah said...

siapa dia, di mana dia, mengapa dia?
adakah dia yang kau maksudkan sama dengan dia milikku?
chewah!

maun said...

Apa khabar Lup,

Kadangkala kesabaran itu yang kuat, kadangkala kekecewaan itu yang kuat, kadangkala keredhaan itu yang datang..silih berganti, itukah jawapannya selagi nyawa di kandung badan..

Aku kalau kecewa suka dengar lagu The Bettles...Let it be!!!!

Syahriza said...

Lup, sian tgk anak ko demam... Ko kontek lah aku... Aku tau satu petua org2 tua, mcm mana nak ilang kan demam tu cepat.... Insyallah mujarab....

penyapu lamerrr ! ! ! said...

Lup, sian tgk anak ko demam... Ko kontek lah aku... Aku tau satu petua org2 tua, mcm mana nak ilang kan demam tu cepat.... Insyallah mujarab....

penyapu lamerrr ! ! ! said...

Lup, sian tgk anak ko demam... Ko kontek lah aku... Aku tau satu petua org2 tua, mcm mana nak ilang kan demam tu cepat.... Insyallah mujarab....

Anonymous said...

Steady bang.. Kami salute usaha abang dan kakak! Keep it up!!

-geng_RIMbabara-