Monday, June 24, 2013

kah kah kah! adoi adoi!

hari ini ramai penyokong terluka dengan foto pemimpin pr ketawa dengan pm sedang di luar parlimen rakyat dibelasah. boleh saja berhujah jangan buruk sangka sebab sekeping foto bisa dimanipulasi macam-macam sama ada baik atau buruk. tapi waktu kami marah pemimpin yang memalingkan muka pada OKU sebelum pru dulu, penyokong-penyokong marahkan kami. ada yang kata aku dah nak masuk umno lagi.
kami sudah lama muak dengan kepura-puraan politikus!
waktu majlis dialog OKU dan pimpinan PR dulu, jangan kata ketawa, senyum pun payah sehingga OKU yang datang teraba-raba, terhencot-hencot sejak awal pagi, menunggu lewat pula....berasa tersinggung. meninggalkan majlis pun tergesa-gesa.

foto dari pahangdaily.blogspot.com

di luar majlis kah kah kah ialah adoi adoi adoi!


kata seorang sahabat OKU Allah tidak akan beri kemenangan jika memalingkan muka kepada OKU.

14 comments:

Anonymous said...

bhai,

what do you expect? nak tengok Anwar 'camel clutch' Najib dalam parliament? kahkahkah

Anonymous said...

Melihat gelagat Anuar kali ini membuat aku kecewa tahap4, ibarat cancer dah tak ada harapan utk sembuh. Seronok sakan berada dibilik nyaman mengadap hidangan istemewa dlm parliment bersama2 grombolan UMNO keparat tapi penyokong dihidangkan dengan penyepak, terajang dan penumbuk dari pihak polis dlm keadaan cuaca jerebu dan panas. Digari dan disumbat dlm lockup. Sepatutnya selepas selesai mengangkat sumpat Anuar patut berada bersama penyokong diluar yg bergadai nyawa bukan bersenang2 dgn puak pelampau UMNO. Terimakasih Anuar, anda memang tidak layak lagi utk mengetuai pemimpin pembangkang menentang UMNO/BN laknatullah. Kami mahukan pemimpin baru yg perihatin penderitaan rakyat dan bersama2 pengikut dlm susah dan senang. Bukan susah pengikut tanggung, senang utk diri sendiri, inilah warna Anuar yg sebenarnya..

firdaus m said...

aku sokong PR..tp ntah la anwar ngn nurul izzah (izzah dlm arabic maksudnya mulia)..ada sikap rasa mulia dn kurg humble.

Anonymous said...

entahlah...sekiranya saudara jadi anwar apa yang saudara nak buat?

kalau saya mungkin saya cuba untuk tidak senyum

kedua saya akan duduk bersila tak guna kerusi

ketiga tak duduk satu meja dengan najib bahkan duduk bersila atas meja

kadang kadang dalam peperangan ada gejatan sejata dalam islam ada bulan haram berperang

Aku rasa diluar sana tak kisah pon mereka berjuang bukan untuk Anwar,

saya tak hingin mengangkat anwar tapi sejarah tak boleh berbohong...dari sejak aktivis pelajar dulu, hingga merengkok dalam penjara aku rasa sosok ini dah melalui jerit payah yg tersendiri

...apa kita harap dia kene bedal lagi mcam dulu?..

Sekaranglah masanya untuk anak muda mengikut tapak jejak anwar dulu...dari sini kita akan ada pelapis kepimpinan yang teruji dan bukan dari golongan bangsawan

Anonymous said...

relex bro...jangan mudah percaya pada gambar tu! mungkin tu gambar lama perliment ke 12 ker? mana tau..saja diaorang nak lemahkan semangat korang cerdek sikit bro....

kulupSakah said...

1st anonymous,
what do u expect?

anonymous June 24, 2013 at 9:48 AM,
anda x faham kot apa aku tulis? siapa suruh dia kena bedal? sejarah dulu anwar siapa tak tau? aku editor majalah beb...cuba baca betul2 aku kisah dak? yg kisah ialah orang lain dan aku tulis. aku dah tau dah Anwar ni.

anonymous June 24, 2013 at 5:01 PM
relex bro, jgn ingat orang lain tak cerdik dan bongok taktau apa2.semangat kita takde mengena dengan pimpinan

Anonymous said...

politik/SIASAH adalah kbijaksanaan

fizikal/forms berbeza dgn soul/AKAL

sepak terajang LOKAP/bunuh,kemudian
berdialog..DAMAI & prsahabatan rukunDAMAI sentiasa SEGAR dijiwa pejuang2 yg brJIWA BESAR

minum kopi & PERANG ada prSAMAan

ayat..CINTA..make love..bukan brmakna rela/IKHLAS ttpi sarat dgn muslihat KESUMAT & dendam?

lucah..fitnah..penjara..BUNUH & apa saja..bagi pejuang2 sbnar yg bnar2 berJIWA BESAR adalah symbol CINTA & KEINDAHAN maha7 AGONG drp"NYA"..

dia RELA apa pon fitnah/tuduhan yg diHAMBORkan trhadap nya..
mrk hanya melihat rupa/KULIT ttpi sgt7 SEDIKIT yg dpt TEMBUS kdlm NIAT hati yg bnar7 SUCI

TAK sume AKAL bisa mngGAPAInya..

only..n ONLY the "tough" get tru!!

C++ said...

Bhai Fendi @ PapaRON 97...

Inilah teknik boikot alaf baru.... boikot SPR dengan cara macam nih la baru vogue...

Pasai tue la gua tak percaya mana-mana pimpinan.... hahaha

Anonymous said...

ok aku tak faham, aku baca secara linear, boleh tahu maksud entry ni dipihak saudara?

sekejap..aku dapat point dia kat sini...

editor majalah oh patut lah....

Anonymous said...

amboi bhai, lu nye statement balas tak boleh blah. lu dulu jadi editor majalah and lu claim lu dah kenal Anwar? hehehe

Apakata lu publish 1 buku tulis pasal Anwar dan kita tengok berapa persen lu nye fakta tu betul.

gua bukan penyokong Anwar tapi statement lu....adussss...

Anonymous said...

Mengapa majalah kartun di Malaysia mati dan terus mati?

kerana editor...

kulupSakah said...

kahkahkah! meh minum teh laa...menyorok balik nama buat hapa

kulupSakah said...

selalunya aku tak jawab anonymous sebab tak kenal...

annoying said...

persoalan dari anonymous lebih menarik dari BERNAMA kan...

kata tak suka dibodek...

anonymous wujud bukan untuk bergaduh... anonymous wujud untuk kebenaran....

minum boleh saja, tapi bukan jadi anonymous lagi...dah nama pon alam maya...

jadi sila faham apa itu anonymous