Friday, November 21, 2008

Pilihanraya kecil Permatang Pauh 2009?

Penafian penglibatan Najib dan Rosmah dalam kes Altantuya oleh Razak Baginda adalah satu usaha membersihkan nama Najib yang sebenarnya dah lama busuk seperti bau poen Rosmah untuk meyakini rakyat Malaysia yang bangang khususnya Melayu proto bahawa bakal PM ke 6 adalah bersih dan suci sesuci bibir merahnya..

Najib yang sudah mula berlatih berjalan seperti PM di rumah akan mengambil alih (sebenarnya merompak) kerusi PM dari DOLLah seterusnya meneruskan tradisi kuku besi BN yang diwarisi dari Pak Tua mamak..ciri-ciri Tun Razak juga ada pada Najib terutamanya dalam 'mencantas' mana-mana anasir yang menggugat kuasanya.

Kebangkitan Anwar yang dijangka akan merampas kerusi PM pada pilihanraya ke 13 akan datang mesti dibendung. mereka memang tak dapat menyangkal akan pengaruh Bapa Reformasi itu lalu kes liwat Anwar-Saiful pasti akan digunakan sepenuhnya oleh Najib selaku PM ketika itu. Konspirasi jijik akan diteruskan untuk menghukum Anwar sekaligus membuat beliau hilang kelayakan sebagai ahli Parlimen dan kembali mendekam di penjara..

Kegagalan penubuhan Kerajaan baru 16 September yang dihebohkan dulu mencerahkan lagi peluang Najib untuk bermaharajalela. Taktik sekarang adalah untuk melemahkan dan melaga-lagakan penyokong reformasi/Anwar dengan memainkan isu agama, perkauman dan isu-isu sensitif agar pertelagahan sesama mereka berlaku. Penyokong reformasi menjadi kecil apabila penyokong PAs yang pro Islam/melayu akan berundur dari kelompok PKR yang dikatakan liberal manakala DAP dengan Malaysian Malaysianya akan menggelisahkan yang lain. NGO-NGO yang perjuangkan hak asasi dan kemanusiaan akan bertelagah dengan mereka...nah! masa ini Anwar dijangkakan lemah (menurut ramalan mereka yang selalunya terbukti salah)..dan pilihanraya Permatang pauh akan menyaksikan BN merampas semula kerusi tersebut walaupun dengan cara kotor!

contoh terbaru:- pertelagahan kawan lama antara exco selangor dan reformis yang nak mogok berbogel..hehehe!!
siapa di dalam video ni?

1 comment:

Term Papers said...

I am not much into reading, but by some means I got to read lots of articles on your blog. It’s amazing how attractive it is for me to visit you very frequently.

Book Report