Saturday, May 1, 2010

1 Mei - Gasak Sampai Togel!!

"Kenapa jalan jem bang?"
"Entahlah, menyusahkan kita betul..dahlah nak cepat ni?"
"Isy! Apasal helikopter berpusing-pusing kat atas tu? Ada keganasan ke? Saya takutlahh..."

"Eh bang, tengok banyaknya trak merah, sah ada rusuhan..isy! Takutlah..."
"Rileks....'

"Banyaknya trak...wuih! FRU tu siap makan mihun pulak.."
"Ini bukan darurat, ini makan kenduri.."
"Apahal ramai-ramai ni tambi?"
"Itu gomen mahu kasi cas cukai pada kita. Kalu kita beli apa saja barang, dalam itu semua kena cas..ini macam kita jadii susahlah , barang pun mesti naik harga punya.."
"Kaya punya orang takpelah, serupa itu anonymous ka, hang kastuihhh ka, itu orang sangat suka bayar cukai, dia rasa susah kalau itu Selangor kasi air free sebab dia sangat suka bayar bil, kita orang susah mana ada duit serupa dia?"

"Dia duit pun tadak juga tapi dia bodoh!"
'Itu pasal kita mesti lawan ane!"
"Itu macam ka? Yalah..semua orang miskin juga sini ada datang tak kira apa bangsa..."
"kaya punya orang tadak kisah.."
"bodo punya orang pun tarak kisah!"
"Ini perempuan gambar bawah betul punya marah.."
"Ini lelaki gambar bawah betul punya hangin.."
"Dia sudah lukis sana banner kasi protes itu GST!"
"tengok apa dia sudah lukis!!! Hahaha!"

12 comments:

ummu asiah said...

he...he...itu perempuan memang macam mau makan orang saja tenungannya.

tak tau nak cakap apa tengok wajah2 mereka2 yg datang tu...sayu pun ada.

joegrimjow said...

cam nak join je klu ada peluang
huhu

tuyuk said...

"Dia duit pun tadak juga tapi dia bodoh!"
hahahahaha.. cool lah abg kulup!

steady..

hg_kasturi said...

Bawa abih anak bini buat demo...
Wah mcm hero..Bukan apa.. sekadar lepas geram kerana KALAH PRK Hlu Selangor..
Kah kah Kah...

Abih satu episod .. sambung lak episod lain .. macam drama bersiri lak dahhh ,, kah kah kah ..

Kali ini drama Anak Hindu mabuk Todi.. Kah kah kah ... Parti kelentong Rakyat kena cari lagi anak2 Hindu di semua estet2 .. ambik jadi pelakon MGR .. kah kah kah...

Kalau tak pandai berlakon .. kasi tendang balik India ... cari APEK LONGSI lak jadi pelakon ganti Jet Li.. kah kah kah...

Kesimpulan..: masih ada lagi manusia murahan .. yg dangkal .. yg dungu .. yg bebal .. masih mencari2 .. Yang Bulat Datang Bergolek dan Yang Pipih Datang melayang.
Yang sebenarnya mereka ini kecewa dan hampa kerana hajat menjadi Pejuang sebenarnya hanya satu omong2 kosong.

Liza said...

"kaya punya orang tadak kisah.."
"bodo punya orang pun tarak kisah!"... aku suka ayat ni bro... bab yg "bodo punya orang" tu ramai lagi,,, satu hari bila GST tu dah cekik "bodo punya orang" tu, hari tu baru boleh lihat puak2 "bodo punya orang" tu terpekik terlolong... TUNGGUUUUUUU,,,

Pujangga Terbuang said...

Kaki reformasi memang macam ni..
Riot sampai matilah katakan..
Ada dalangnya ni..

ismet said...

"Banyaknya trak...wuih! FRU tu siap makan mihun pulak.."

kahkahkah...mihun tu kena GST tak?

suarafata said...

waaahhhh...nyesalneyrrr x giii!!!!

suarafata said...

hang kasturi cakap ikut suka hati..
nanti Allah tarik balik nikmat lisan (atau tangan nk menaip) baru tahu..
hang kasturi jangan kerana sokong UMNO-APCO-YAHUDI dah jadi terbuta mata dengan GST, nanti macam kata Liza, dah tercekik baru nak terpekik!

Allah selamatkan kami, golongan teraniya..tumbangkan rejim taghut UMNO-APCO-YAHUDI ZALIM!

jack dalang said...

dalangnya bapak engkau

batang kulup said...

arini ezam angkat sumpah....batu nuar sudah belaga...huhuhu

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

terima kasih kerana protes G.S.T

rasanya kat bandar paham apa itu gst

gasak kat kampung kampung bro kulup..