Friday, July 8, 2011

malam 8 julai - KL

10mlm- makan di sebuah gerai di pinggir KL seorang diri. sekumpulan lelaki 40-50an dari timur tersenyum memandang aku. aku diam saja. kemudian datang lagi sekumpulan anak muda. mereka bersalam-salaman. sehaluan agaknya.
"awal sampai?" sapa seorang lelaki bermisai kepadaku sambil tersenyum. Aku mengangguk. "Tengok mamat tu. SB dia tu. Awal-awal lagi dia perli saya." kata lelaki itu. Aku tak jawab. Don't talk to stranger. Aku melangkah dan tak sampai beberapa meter, aku terserempak kawan sekolah rendahku. Dia kata dia bertugas memantau esok. Aku juga tidak banyak bercakap. Sekadar berbual biasa-biasa saja.
Aku mengunyah sirih yang sudah diadun oleh aci penjual sirih di tepi jalan. Bahang malam terasa.

7 comments:

Pena Marhaen said...

sejuta salut untuk abang kulup..awal sampai dan penuh semangat.

Anonymous said...

mesti bersemangat..

-kiung-

Cikli said...

bro, bukan nama hang ke 92 ke?

Anonymous said...

aku dapat RM200 dgn baju kunin sekali.. sapa tak mau .. p huha huha ..buat kecoh skit .. hahahaha .. Baju tu aku simpan ..hari raya nnti aku nak pakai ..

Anonymous said...

GELOMBANG KEDUA BERSHIT ..
PENDAFTARAN DI BUKA :: KALI INI ANDA DAPAT DUIT SAKU RM400. DANA GEORGE SOROS ..LAHANAT YAHUDI. PENAUNG AMBABIGA...dan PASRAEL.. CEPAT2 SEBELON TERLAMBAT.TAKEBEER !!!!

Anonymous said...

Dunia sekarang .. hanya duit dan betina .. dapat yg ni semua halal. Hanya kerana RM200 yg soros bagi .. sanggup bawa anak pinak buat buat demo macam beruk. Huha huha sana sini macam sakai.
Bila bawa bini sekali buat demo maka brhimpit2 lah jantan dgn ppuan. Bini sendiri kena raba dalam kekalutan seburan air oleh FRU. Inilah yang di tunggu oleh mereka2 yg nak amek peluang. hahahaha .. patutlah bini suka ikut...

Anonymous said...

Blogger Pena Marhaen said...

sejuta salut untuk abang kulup..awal sampai dan penuh semangat.

Semangat taik kucing .. kumpul ramai2 berani lah.. podahhhh !!