Wednesday, July 27, 2011

salut untuk anak jantan!

Foto ini akan kekal menjadi sejarah. Anak muda yang berani bertentang mata menyuarakan pendapat di hadapan penguasa yang zalim. Inilah anak muda yang sayangkan negara. Adat pendekar, berpakaian pendekar di gelanggang musuh, bukan menjadi musang berbulu ayam. Masuk kandang orang pakai macam musuh sebab penakut. Ini jantan. Kuning adalah musuh mereka dan pendekar mencabar musuh dengan warna yang mereka takut. Ini berani!
Tabik spring untuk kawan-kawan aku sejak era reformasi. Dibeduk, dilokap, disingkir dari Universiti tapi hari ini tetap berdiri. Bukan kemasyhuran yang dicari.
Salut untuk
Zaki Yamani - yang makin berisi badan tetapi akal tak pernah kosong
Zulfikar - nama pun sama dengan nama pedang Rasulullah s.a.w "pedang dua mata". Kawan yang menggantikan 'kerusi' aku di Kajang.
Rozan - Mat skema rambut berminyak dan berpakaian tak pernah kedut, sentiasa bergosok. Smart tapi hati waja.
juga anak muda lain yang turut ditahan.

Anak muda penggoncang dunia!


18 comments:

Anonymous said...

taniah anak muda! bukan kuning aje yg mereka takut, hijau pun merah teramat takut jugak tapi hijau nampak relek aje.

hijauan said...

hijau sedang buat kerja di grass root

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

yang berani saja yang akan berubah..

Anonymous said...

anak jantan apa .. anak jantan puk*mak ! Bangsat yg tak dak maruah. Ikutlah majoriti rakyat .. sbb yg manoriti ni byk yg dungu ..

Ini kah dia contoh Islam !!! hahaha lebih teruk dari yahudi kafir harbi.

Aku salute kt ampa semua terutama kepala kulup kerana memuja orang jenis macam ini .. termasuk juga yg memuja ALJUBURI.

bagus2 .. inilah dia cara Islam ala PASRAEL ..

Anonymous said...

Pakatan reput upah orang gila rupanya... hahahahaha .. anak jantan orang gila ... huak huak huak...

Patot la orang kurang siuman pon di byar dgn duit oleh SOROS ..

RastaMat said...

encik anon..
kalau ye pon nak nasihat, perlu ke keluarkan kata maki??
penulis tak palitkan sebatang huruf pun yang menunjukkan maki hamun..
apa jenis lu ni??
lepas tu bercerita pasal agama pulak??
wa pelik dengan manusia macam lu..


wa bebas, tak menyokong tak menolak..

Anonymous said...

Standard hujah UMNO mesti ada maki... perkataan yang mesti ada mesti perkataan AL-AL tu. Suka sangat mereka dengan benda tu dah jadi macam satu kumpulan tarekat sesat, menunjukkan mentaliti pemimpin mereka yang minat sangat terhadap tempat keluar air besar tu dah meresap kepada para pengikut mereka. Lepas tu meraban macam orang gila... mencabar orang berhujah... tapi poin hujah pun tak nampak... memang jenis ni cukup CELABI masa di sekolah... bagi cikgu pening cari poin hujah di setiap perenggan karangan.

Satu lagi mereka sentiasa ingat bahawa blogger pakatan ni dapat bayaran macam blogger UMNO yang dibayar sekadar untuk kentut deraih di khalayak ramai...satu pembaziran (membazir itu saudara syaitan), tapi seperti jawapan pelajar Al-Azhar dalam debat dengan Paderi Kristian, 'jika tuan terkentut besar di khalayak ramai, bahagian mana yang malu, punggung atau muka tuan yang malu?'

Muncul pulak perkataan PASRAEL, memang 'infotainment' betul puak-puak tu dalam mencipta carutan yang baru... memang betul-betul hebat hingga tahap CELABI.

Anonymous said...

nak salut apa org macam ni,,bukan nak nak jumpa pm,,,tapi nak buat kacau lah tu,,politik macam ni,politik yg tak tamadun,,,dah muka dah tau

Anonymous said...

Macamlah UMNO tu tinggi sangat tamadunnya. Bila orang nak berarak di jalan ke Istana Negara, pemimpin besar hampa kata buatlah dalam stadium berteriaklah sampai pagi.

Bila penganjur Bersih 2.0 akur dengan titah Seri Paduka untuk buat di stadium... dah pemimpin besar hampa buat perangai macam beruk terkepit tak leh kencing sebab makan sekilo biji jering... buatlah di stadium di negeri Pakatan Rakyat.

Adeeeeeeeeeeeeei, pigirah... banyak tinggilah pemimpin hampa punya tamadun.... tamadun kencing dalam kole. Orang bertamadun takkan mungkir janji... sama ada lisan mahupun bertulis... malah etika ketamadunan yang tertinggi di dunia mengatakan bahawa salah satu tanda munafik ialah mungkir janji.... kalau tak caya buka kitab ketamadunan tertinggi yang orang Islam panggil Hadis.

Anonymous said...

Kepada Blogger Pakatan Reput ...
Kata pepatah ::
Anjing kurap depan mata tak nampak .. tapi kuman di seberang laut boleh nampak..!!!

Aku nak tanya la... Siapa pernah berkata2 yg Allah SWT pernah mencarut....

Aku nak tanya lagi ..siapa pernah berkata mencarut itu di bolehkan bila kita tujukan pada seseorang.

Aku nak tanya .. siapa dia Shanon Ahmad ??? dgn novel kontroversi SHIT.. penuh dgn kata2 carut. Seorang ahli PAS seumur hidup ketika itu. !!!

Sila jawab bangang2 PASRAEL...!

PASRAEL ROAD SHOW .. ceramah seluruh pelusuk malaysia sepanjang tahun .. penuh dgn kata2 maki dan cacian .. penuh dgn kata2 kesat .. apa itu tidak salah...wahai pecacai2 DAPigs.

Kpd RastaMat dan juga Anon. 2:05PM & 3:22AM
Jgn ajar saya cara bercakap ..cuba anda selongkar Entri KEPALA KULUP yang lepas2 .. Sila pandang muka anda di cermin dahulu sebelum berhujah cara ISLAM dgn saya. Sila jaga kain anda yg penuh dgn TAIK sebelum anda menjaga tepi kain orang lain.

Kalau anda semua benar2 berpandukan kepada ISLAM .. sila renung2 terhadap kerajaan negeri kedah yg tunduk terhadap desakan DAPigs agar tidak menutup premis2 hiburan sempena Ramadhan.

KES ARAK di selangor..Apa Datuk hasan Ali boleh buat ??? .. tunduk kpd Ronnie Liu....
Datuk hasan Ali cukup tegas dalam soal ini .. tapi apa sudah jadi dgn beliau sekarang ??? Masyaallah..

P/S:: aku cuma amek iktibar dgn kebodohan dan kebahlolan manusia macam KEPALA KULUP serta pecacai2 DAPigs

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
bro kulup..carik menteri beso mana yang tayang jari tengah pada rakyat..banyak sikit komen

Anonymous said...

Sebab masa tu WALI SELIPAU cakap boleh.. tak berdosa !! Apa lu sudah lupa ??? Isk isk isk melayu mudah lupaaaa.....

P/S :: nk cari salah orang lagi !!! hahahahaha...

Anonymous said...

Salut untuk anak jantan! ?? Jantan ni la yg memalukn khususnya PR.. 2 kali 5 ngan UmngoKK.. Dia Ingat Pm tu bapak tiri dia.. Suka2 je terjah tk ada adap lnsung.. Mcm ni yg dikatakn ank Jantan? jantan murah adala. Bilamana Bn kacau Majlis PR tau lak bising2.. same je .. yg pie ikut rentak bodo BN tu buat apa.. Aku rasa nk je pijak tengkuk ke 10.. 10 org ni.. lebih2 lagi si mamat debab tu..

Anonymous said...

bila kena tangkap dgn polis .. dia gabra sampai nk terkencing .. terketar2 takut ...macam pondan.. huak huak huak ..Nasib dia cukup baik.. tak kena hayun kat situ jugak..
kalau kt Iran .. afghanistan ke .. memang dah kena gantung.. pakai kren.. hahaha..

Anonymous said...

http://jeffrydamien09.blogspot.com/2011/07/omegay-ooooo-suharrdyyyykamoo-di.html

Anonymous said...

Jom tengok aksi2 lembu bershit yang di ketuai oleh gembala lembu tian chua cibai ..1!..2!...3!!.. serbuuuuuu.. >|D

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=tBCCFYeJv4s

Anonymous said...

ALJUBURI SAID :: Sistem Biometrik Tidak Selamat

hahahahahaha sakit perut aku gelak .. bila si bingai haprak ni cakap sistem ini tak selamat.
ALJUBURI ..kalau dah tahu tak selamat.. kenapa tak guna sistem DNA .. lebih selamat ..lebih telus .. 100% tepat ... huak huak huak


Itu lah manusia kalau dh hidup 2 alam.. Tp masih ada yg memujanya saperti Tuhan.

::blog anak jawer:: said...

sangat berbangga dengan semangat jati pejuang2 ni... tak gentar walau di pukul , di belasah... demi menegakkan hak dan keadilan./...