Monday, December 7, 2009

Eksklusif: KulupSakah interview KulupSakah

Interbiu ini dijalankan di sebuah gerai tepi jalan yang mana pak cik tokey kedai ni sedang memperagakan t-shirt bertulis "Pemuda Umno". Lantaklah!

KulupSakah: Apa khabar? Lama tak apdet blog? Sibuk ke?

KulupSakah: Ya lama, dah lima hari. Sangat sibuk sekarang menjadi penasihat fisioterapi kepada
isteri pembesar negara yang obesiti.

KulupSakah: Ye ke? Siapa?

KulupSakah: Rahsia....tak boleh bagitahu takut kena letup nanti menjadi seketul daging tanpa
deria.

KulupSakah: Mengapa saudara sekarang kurang menulis entry pasal politik?

KulupSakah: saya masih menulis pasal politik,jika anda perhatikan tulisan saya betul-betul
memang ada menyentuh politik. Agama pun ada.

KulupSakah: maksud saya politik kepartaian. Kurang membantai dan mencarut kepada pihak
yang saudara kritik.

KulupSakah: "Parti" politik kalau dilihat sama saja "game"nya. Busuk taik di dalamnya sama
cuma masing-masing ada disiplin tersendiri. Pas misalnya mengunci ketat dari
pengetahuan orang luar krisisnya walaupun ia tak terbendung. Segala kemelut
ditangani peringkat dalaman walaupun masih tak selesai2. PKR agak lantang
terutama ahli2 yang terdiri dari golongan reformis mengkritik secara terbuka
pimpinan mereka walau kadang2 nampak berbahaya dan lebih menguntungkan
musuh. Isu Pelabuhan Klang dan TKM Penang Fairus sebenarnya dimulakan oleh
ahli PKR sendiri. Bagi mereka, jika u tak bagus, u boleh blah! DAP anehnya lebih
konsisten. BN menyerang mengatakan DAP kudakan Pas dan PKR tapi ia tak
berkesan.

KulupSakah: Sebab itulah saudara malas nak cerita pasal "parti"?

KulupSakah: Malasss... cerita2 rakyat marhaen dengan persoalan hidup lebih bagus. Kisah
"ayam", "lanun cetak rompak", rempit dan lain2 hidup disebabkan kesan dari
ketidakstabilan politik. Rasuah yang dah jadi budaya menular sampai ke peringkat
paling bawah sebenarnya dimulakan oleh pemimpin tertinggi. Masyarakat kita
semakin mati rasa dan rasuah bagi mereka bukan satu masalah besar.

KulupSakah: Tidakkah ini bahaya dan sejarah zaman berzaman menyaksikan tamadun
sesebuah negara runtuh disebabkan rasuah?

KulupSakah: Ya memang bahaya! Tetapi jika kita masih lagi tidak menganggapnya penting
dan sambil lewa saja maka tunggulah hari binasanya. Tapi aku tak kisah sebab
bagi aku yang menghayati afa'alNya dapat berasakan ini adalah suatu gurau senda
yang mana aku sendiri harus terlibat memainkan perananku. Bersatu dengan
keabadian, mengenal lalu melebur dalam kesatuan seterusnya melayani segala
yang telah ditajallikan.....(menari seperti Jalaluddin Ar Rumi)

KulupSakah: Sekian saja interbiu ini sebab nampaknya dia ni dah mula merepek macam orang
mabuk.

7 comments:

Anonymous said...

ahaha! aku paham apa yang ko cube sampaikan lup!

armouris said...

info tentang obesiti kat sini - Obesiti Menyebabkan Kanser

aku said...

aku lbh gembira di alam wak jono.
disana tiada permusuhan..
berlainan parti, tapi disana menjadi bersatu.

Sukatikaulah said...

Mari masuk ke lubuk untuk lebih tenang.

Term Papers said...

I enjoyed reading this post, thanks

daniel john said...

Well, this is my first visit to your blog! We are a group of volunteers and starting a new initiative in a community in the same niche. Your blog provided us valuable information to work on. You have done a marvelous job!

College Research Papers

Jerry said...

Really impressed! Everything is very open and very clear explanation of issues. It contains truly information. Your website is very useful. Thanks for sharing. Looking forward to more!

College Term Paper