Thursday, December 24, 2009

macam-macam KL

cerita 1

Brickfield, Rabu 1.00 pm
Sedang makan tengah hari bersama kartunis Jonos, Art, Orangorang, Naza Grafik, Syafiqsunny dan Zunar di restoran Yusof Ali (tah apahal kami ketagih betul dengan kari telur atau kari kambing di situ) tiba2 meluru seorang pak cik tua salam aku sambil berkata, "Nak kahwin 2,3 atau 4 telefon saya, Pak Din. Gerenti boleh tolong punya". Dia memuji-muji snow cap aku. Anehnya dia hanya salam aku. Kawan2 lain menyangka aku kenal pak cik ni. Aku ingat dia peminat blog aku (eheh! macam popular sangat).
"Bini saya benarkan saya kahwin tapi saya takde duit, macamana?" tanya aku seloroh.

" Oh! Baitulmal boleh bagi pinjam RM5k bantuan. Mintalah! Insyaallah Pak Din boleh tolong!".

Jonos dah mula nak gelak tapi ditahan betul-betul.
"Pak Din ni bukan sembarangan orang tau?" Dia dah start bergebang dan aku biasanya suka melawan, "saya pun bukan sembarangan jugak Pak Din, saya cakap betul ni!".

"Pak Din tahu! pak Din tengok pun tahu. kawan2 yang lain ni pun semuanya hebat belaka. Sufi ni! Tak pe..Pak Din salam sorang je cukup ya? Apa2hal kol Pak Din!".

Dia memberikan nombornya dan berlalu. Kata Art," Biasalah! dalam sebulan kita mesti akan jumpa karektor macam ni!".


Cerita 2

8malam. Khamis. Keramat AU5.
Aku dengan Sham menunggu abang Pyanhabib sampai dan hendak membawanya makan malam di taman Melawati. Dia kemudiannya parking keretanya di depan sebuah restoran. Kami tiba-tiba malas makan di Melawati dan meletakkan kenderaan di situ. Kemudian terus memesan makanan di restoran yang kami tak rancang makan di situ. Aku pun ceritakan hal Brickfield tu. Pyanhabib pulak buka cerita 2-3 hari sebelum itu ketika makan bersama Imuda datang seorang lelaki bersembang dengan mereka macam2. Punyalah panjang gebangnya dan tiba2 lelaki itu ke kaunter lalu membayar semua orang yang makan di situ.
Lelaki itu kemudiannya meninggalkan nota dan nombor telefon berbunyi lebih kurang, "Rezeki tak siapa tahu, ia adalah dari Allah. kalau ada masalah hubungi nombor ini (tercatat nombor telefonnya)

hahahaha..kami ketawa mengenangkan macam-macam kisah manusia.
Tiba-tiba seorang lelaki (sebenarnya bersama isteri dan anak) yang makan di meja berhampiran berkatakepada Pyanhabib (mereka saling mengenali sebab bersalam pada mula kami sampai) yang dia dah bayarkan makanan kami.
Yahooooo!!! kami dah jimat wang lalu memesan 2 cawan kopi lagi (budget belanja awal masih ada lalu digunakan untuk membayar kopi).

"Dia Zainaldin Zainal" kata Pyanhabib.
Masyaallah aku tak perasan deejay kesukaan aku masa sekolah dulu.

9 comments:

fikiranlicin said...

serius...gua teringin lepak 2 yamca dengan otai2 macam korang...

mamai said...

dunia ini indah bro

AnakSemuaBangsa said...

Pak Din..rasa2 cam kenal.??
kari kambing Yusuf Ali Brickfield...
perhhhh...memang power..sehh..

abgBro said...

bro untung batu pasai dia tenggelam...heheheheh

kulupSakah said...

fikiranlicin,
kalau nampak kami tegur dan duduklah..tadak hal punye! Jangan jadi macam "mamai" yang dah jumpa tapi malu mau tegur. Buat macam "abgBro" yang selamba je...

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

dunia dlm ada mcm2 cerita...

pakcik kordi said...

asyik mkn free je waks...hehehe..best ut..aphal la pakdin tu..hehehe..

puji snowcap pula..kah kah kah!!!tkde kena mengena...ahhahaa...

aku said...

dasat tu..
org tu bleh kenal ahli sufi..

Term Papers said...

A great post, thanks for pleasing the time to share, unrelenting success to your site in the future! GOOD Work!!

Term Paper Writing Services