Thursday, July 14, 2011

dubuk

idea asal: Sham

gambar A
gambar B


samakan? dua-dua dubuk sedang membaham.

14 comments:

Anonymous said...

tak sama. krn gambar a lagi teruk drp gambar b krn gambar b allah jadikanya tiada akal, gambar a pula allah bagi akal tapi tak guna akal jadi lebih teruklah drp gambar b. spt lembu semakin hari semakin besar, kepalanya pun sama tapi akalnya tadak.

kulupSakah said...

isy kau ni! janganlah direct sangaatt..sian depa tauu..
tapi..aku setuju!

Anonymous said...

Bro,

1.Aku pun setuju 100% text ko tu. Puak yang satu (mangsa) tak ada akal buat demontrasi menyusahkan orang semata-mata nak tuntut PRU adil dan bersih tapi sebanarnya ada agenda peribadi yang tersembunyi.Yang ramai-ramai berhimpun sampai tutup semua premis perniagaan,orang tak leh kerja,jalan jem berjam2x, polis pun terpaksa dikerah kerja lebih masa dan banyak kesan menyusahkan.

2.puak2x ni kalo ikut hukum Islam adalah sama seperti 'tidak mensyukuri nikmat'.sahabat iblis.memberontak.yang dasyatnya boleh pulak bersubahat dengan puak bukan islam hendak memastikan pemerintahan Islam sedia ada tumbang.eloklah tu.

3.tanah Melayu tanah berdaulat. Bro ko simpan satu ayat ni tiada pemerintahan lain yang akan dapat menjatuhkan pemerintahan sediaada gunalah apacara sekalipun kerana niat korang masing-masing tak ihklas kerana Allah.

4.Yang puak lagi satu (haiwan pemangsa) tu pun terpaksa menganas sebab sahabat2x syaitan dgn iblis yang memberontak perlu dibaham urat,daging dan hatinya supaya rakyat lain (macam aku ni dan lain2x yang tak sekutu selamat serta aman)...huuuu..huuu..bravo polis...kasi hantam itu olang bikin susah sama kita saja..kasi tanam pun bagus..

5.Bro, aku ni berjuang juga,berjuang nak menginsafkan ko dari tertipu dengan mahluk perosak dan ko menjadi sahabat syaitan dan iblis.aku follow blog ko dan sentiasa mengikut perkembangan anak2x ko. kalo ikut tak ikhlas aku, buang masa kerja dan amanah aku sebagai kakitangan awam je lontar komen kat sini.Tapi bila bab N3 demontrasi bersih ni aku pun 'selit lah' komen aku terutama bila bab ko cerita pasal bawak anak pi demontrasi..sebelum ni aku baca je text ko tak komen pun..kesian...

6.setuju benarlah pic. tu..harap ko sedar sebab dalam gambar atas kalo dalam islam 'hubungan semasa manusia', gambar bawah 'hubungan dengan alam'..yang paling penting kita jaga juga "hubungan dengan tuhan".ppeeeehhh..penuh tersirat pic.tu untuk korang sendiri sebenarnya.

7.Lumrah haiwan memang menjadi mangsa.tak dimakan sesama haiwan, boleh dimakan manusia untuk terus hidup dan menambah zat.

8.kenapa dubuk ganas kerana Allah telah meletakkan amanah dikelahiranya supaya menjadi pemangsa kepada mangsa yang lemah terutama mangsa yang tiada kekuatan akal untuk terus berjuang dilandasan yang diredhai Allah.berjuang ikut kelompok bukan islam dan Puak islam sendiri bersubahat untuk menjatuhkan kerajaan islam sendiri..ada akal ke manusia ke korang berfkir atau akal haiwan sama macam pic tu?????????

anon tanpa nama-ikhtiar selagi bernyawa

kulupSakah said...

terima kasih,
tapi bagaimana pula dengan kerajaan rasuah dan bobrok? Membazirkan wang .

Othman Affan r.a adalah sahabat Rasulullah saw yg dijamin masuk syurga tetapi kisah pemerintahannya yg mengamalkan kronisme, pembaziran dgn projek mewah adalah iktibar dari Allah untuk dipelajari. Kuasa rakyat ketika itu gagal ditolak meskipun Ali menyuruh Hassan dan Hussin membela Othman. Sayang sudah terlambat...

Anonymous said...

pencacai umno ni cuba renung betul betul allah anugerah ada masa,kesihatan,kekayaan harta ilmu,tenaga,mengapa pencacai umnoporno lupa amanah supaya memtaati perintahnya menegakan syariat yang diamanahkan pada setiap umatnya yang mengaku beriman pada hari Akhirat. Bagi mereka yang menyokong pemimpin sekular segala amalan terdahulu pun terhapus maka sia sialah amalannya. ini kata kata AlQuran bukan dari tok guru ada faaahammm..Akidah seseorang itu hanya diri sendiri yang memeliharanya bukan pemimpin ngok!

RastaMat said...

ingat satu ni je..
selagi pemimpin tak boley bagi makan 2 kali sehari kat rakyat dia,
selagi tu lah pemimpin tak boley buat ape2 pembangunan apatah lagi hiasan2 ang membazir..

hadis mane, ayat mane, masing2 boley carik sendiri..

masing2 ada kepaleotak, pikirla macam mane pemimpin kita sekarang ni..

Anonymous said...

Kalau UMNO tu tak kira pemimpin atau pengikut sama je... berdarah sejuk terhadap rakyat.

UMNO ni:

takkan peduli keadilan untuk rakyat,
takkan peduli kebajikan rakyat,
takkan peduli kesusahan rakyat,
takkan peduli kesakitan rakyat,
takkan peduli kecederaan rakyat,
takkan peduli nyawa rakyat,
takkan peduli air mata rakyat,

Tiada perasaan simpati di dalam cahaya mata mereka... melainkan seperti sekumpulan dubuk yang ingin memamah bangkai... dengan hilaian suara menjengkelkan.

Jadi jangan diangkat di kalangan mereka sebagai pemimpin hatta sebagai suami untuk sebuah rumah tangga... sebab mereka berdarah sejuk... bermuka kering... kepala masam... perut busuk hingga ke usus... sukar untuk kita bersangka baik dengan mereka ini.

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...
This comment has been removed by the author.
b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

berdemo dan berarak tak buat jalan jem dan perniaggan tutup
contoh taraf tdika gua kasi
perarakan maulidur rasul,apa pasal ok aje ?

teruskan berjuang bro kulup

Anonymous said...

aku suka gbr ni .. mmg patut bershit d layan mcm sampah .. Bershit patut di tendang mcm anjing ... sbb perangai pon mcm anjing .. DAPig sahabat anjing.. Ambabiga tuan punya anjing dan babi .. fikir2 kan lah ..

Anonymous said...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

berdemo dan berarak tak buat jalan jem dan perniaggan tutup
contoh taraf tdika gua kasi
perarakan maulidur rasul,apa pasal ok aje ?

teruskan berjuang bro kulup

Brutalsolo kafir harbi .. sbb berkawan dan kafir laknat AMBABIGA lah maka anda tak dpt nk beza perrarakan maulidur rasul dgn perarakan bershit yg rata2 memuji kata2 carut dan keji d samping berasak2 dgn betina tanpa muhrim. Halalkan caraaaa .. itulah bezanya.. sama jugak lah mcm kata Mangkuk hayun wali selipau .. p mesjid pun berdemo .. Inilah padahnya kalau haprak2 bawahan tak tahu erti demo ... bangang nak mampuih..

Anonymous said...

http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2011/07/arakiannya-selepas-bermesyuarat.html

bukan anonymous said...

agaknya anonymous tu tak tau kot link bbc.. meh aku bagi

http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-pacific-14150034

http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-pacific-14149828

setakat roadblock jalan jem pun ko nak bising (itu pun sebab polis yang kecoh).. maksiat rasuah kezaliman ke atas rakyat ko tak peduli..

perkara pertama bila BN jatuh, ialah revolusi sistem pendidikan. anonymous tu la contoh produk kerajaan BN yang tak dapat diselamatkan.

Anonymous said...

Kulop, kalaupun pemerintah zalim, iaitu dalam isu berbeza dari keberadaan himpun melambakkan diri, di tempat dan waktu yang telah DATANG larangan atasnya.

Maksud aku simple, kau marah SPR, kau ketuk kepala SPR, bukan penuhkan jalanraya. Kau marah PM, kau tembak PM bukan tadah diri lepas disuruh bersurai supaya kena tembak dgn gas atau air.

Kau kan belajar ugama, kau bukan pakai topeng hijau dan tabor bedak putih, calit kain kuning.

Faham? Aku setuju sahaja , kekerasan pawawlamyasin itu zalim samseng. Tapi aku juga sedar hadirkan diri kesana menzalimi diri sendiri. Kecuali kau hadir kerana seluruh SPR dan kerajaan itu harbi.

Mana tok guru kau? Kimsalam.