Thursday, October 22, 2009

auw! jangan raba aku!!!

8.30 mlm- sekitar 1991 Leboh Ampang (berjalan kaki dari CM ke stesen bas Len Seng)

Mr.X: hello brother! can we talk for a few minute?
aku : Yup!
Mr.X: i am from India, medical student. I came here to do a research about "kebudayaeen"
Melayu. I mean your culture. Saye buat kajian tentang "sunat". Bagaimana sunat?
aku: Oh! Sunat tu..er...they cut the front skin o......
Mr.X: No, no! No need to talk. I have a good memory u know. Just show me how it look like
then i can write it in my own way..just show me...

Dia mengajak aku ke sudut gelap. Ah! Apa nerakakah ini..Aku terus blah berjalan laju. Dia memanggil2 aku tapi aku terus blah!

.......

4 ptg depan Bangkok Bank 1992 kira2 setahun kemudian. Berjalan menuju CM

Mr X: Hello boy! Can u help me please?
aku : My pleasure!
Mr X : Can u show me the way to Kotarayee?
aku : You..aa.. you go straight and u see that building? (eh! rasa macam pernah jumpa mamat
ni?)
Mr X: thanks. Actually i am from India and doing a re....
aku : have we met before? waitt a minute..do i know u?
Mr X: i don't think so..
aku : Yeah! i recognise u.. we met last year and u wanna know about sunat..
Mr X: oo yes! Now i'm still ...
aku : Please don't let me see u again for the third time..then u will know what will happen!

..dia blah! Aku sebenarnya masa tu bukanlah berani sangat...

beberapa bulan selepas itu aku terbaca suratkhabar yang bunyinya lebih kurang begini:

Seorang lelaki berbangsa India ditangkap kerana cuba melakukan perbuatan tidak senonoh. lelaki ini biasanya akan menyamar sebagai pengkaji budaya dan meminta mangsanya membuka seluar . lelaki ini akan meraba-raba kemaluan mangsanya.


Cit! Nasib baik Tuhan lindungi aku. Doa apak dan mak di kampung agar keselamatanku terpelihara di ibu kota mustajab barangkali. Sejak itu aku mula bermisai berjanggut.

12 comments:

aku said...

rasenye la..
rase je..
kalau mrs/miss yg buat kajian tu lu tunggu tak bro?
kui kui kui

D'ayo said...

Itu bukan Mona Gersang... itu Ane Gersang...

Manjungmari said...

Salam...

Niatkan simpan janggut tu ikut sunnah nabi, insyaallah, boleh pahala sunat berpanjangan... bukannya susah nak cari pahala, yang lain-lain tu kira susah sikit, lagi satu pakai cincin di jari kelingking tangan kanan, itu pun sunah juga....

daLyaanoon said...

hahaha..
jom join Taliban bro!

Pyanhabib said...
This comment has been removed by the author.
Pyanhabib said...

lu patut pintal-pintal dan cabut dia punya `misal` dan `janggut' tu... (tih tih tih!)

gotahlantun said...

jika aku...., dah berlumba lumba gigi masuk dalam perut dia bro!..haha.

azmie said...

lu mmg jambu

fikiranlicin said...

walawehhh..aku rasa bro lu dolu2 memang jambu la...

cicitHJHASSANu said...

eeeee.....
aaaaaaaaaa.....
cabut sat!!!
nak tuuuut.

joegrimjow said...

orang macam tu pon ada?
hampesss

Panglipulara© said...

ada gak orang yg selera kt lu bro...ok la tu