Tuesday, October 13, 2009

mangkuk-mangkuk

+ : kita kerja dengan kerajaan, tak boleh kritik kerajaan
- : betul betul betul


-------------------------------------------------------------

A: apa nak jadi kita ni? Melayu sama Melayu gaduh, cina tepuk tangan!
B: tepuk tepuk tepuk

......................................................................................................................

Mat : Rajalah satu-satunya benteng orang Melayu!
Man : Melayu melayu layu!

.....................................................................................

"Saya mengundi orang yang bagi saya makan selama ni bang!"

......................................................................................................

"Alaahh! Kita tak jadi menteri bolehlah cakap! kalau kita jadi depa, kita pun sapu jugak !"..






Mangkuk sia, mangkuk hayun dan mangkuk tingkat!

20 comments:

nik awin said...

bodoh dungu tul yg cakap gitu..mcm x dak akai..adoi..raja benteng melayu? raja apa? raja gopal? raja kapoor?

kije gomen tak leh kritik gomen..adoi..mentaliti evolusi darwin ke ni

(silent reader je selama nih)kuikuikui

Isa said...

Salam Bro...

Macam biasa ku dengar, tapi di mana ya...?

Macam biasa ku lihat, lupa lah pulak?

Standard Melayu Mudah Lupa...

Ha..ha..ha...

Isa said...

Raja Benteng Melayu...?

Kalau berlaku perang, korang agak sapa cabut lari dulu...

Aku bentes jugak raja-raja tu... orang yang cakap membodek tu sepatutnya suruh mara ke depan dulu kalau jadi apa-apa.

Baru ada akai, siapa benteng siapa... bodoh punya olang...

hidayah said...

salam... mcmana saya boleh contact zunar? saya mencari kartunis utk program di trg... harap dpt contact saya...saqee81@yahoo.com. TQ

Cikli said...

satu lagi....mangkuk tandas

Anonymous said...

Jibtuya...mangkuk segala mangkuk2

C++ said...

Bhai...

It's a Typical Malay mindset... hehehe

daLyaanoon said...

Brader kulup, adalagi...

pahal politik2 ni...ko tak ke mana gak!

asal saya dapat makan, nak keta, anak cucu dapat makan dah kira ok....

sapa bagai gaji ko?

brad jibb said...

hahaha! ini iktikad yang bodoh. iktikad yang sesat. ni bangsa yang jumud dan bertaklid. patut la umno kaya. bukan sebab diorang pandai tapi mangkuk2 macam ni sengaja membodohkan diri. redha diri dibodohkan. sengaja campakkan diri ke lembah kebinasaan. ini iman gerombolan taraf tinggi. hahaha!


p/s- apsal tak beriktikad tak perlu beribadat kerana setiap orang dah ditentukan syurga nerakanya.

ubilepih said...

Askrim mangkuk weh satu!!!

CYS said...

Cakap-cakap Super Trouble Mangkuk.


Saya menurut perintah...


Saya menjalakan tugas....


1,2,3.....tangkap

Kedai Hitam Putih said...

salam. berkunjunglah ke blog saya kalau ada kelapangan.terima kasih.

http://thekedaihitamputih.blogspot.com

iam_khufu said...

Kata2 hikmat yang lain

1) Kalau kritik kerajaan nanti tak dapat duit pencen

2) Lawan kerajaan harga sawit jatuh

3) Teman tahu deme tu banyak tak betui nyer, tapi dah tua2 ni idak ler nak menukor parti

4) serupe je dua-dua

5) menyokong maner2 pun, aku ju-aei goreng pisang je

6) Sokong belah sini senang dapat keje yob

7) senang dapat kabel kabel kabel kabel kabel

Anonymous said...

lup... kalau depa tak bodoh... depa tak sokong amnu tu...

umnoharamjadah said...

tak sekolah....mungkin pergi sekolah.....tapi tarak baca....

Bukan lawan kerajaan...tspi lawan umno bengong..

Sejak pilihanraya diadakan di negara ini tidak pernah PAS bertanding dalam pilihanraya lawan parti kerajaan tetapi umnongok.

UMNO lambang keris telanajang karat
PAS lambang bulan
Part kerajaan tak ada.....

Baik pergi mengaji politik dulu

Asparados said...

Ada MANcock yg berkata dengan poyo kpd aku...
ko tu kje krajaan,sape yg byr gaji ko...?!

klu kje krajaan kne sokong ameno pasal skang yg perintah ameno..

buduhhss!!!!

cree said...

Salam Bro....
Ayat yang Bro tulis tu,selalu gua dengar orang tua-tua kat kampung gua cakap.Dah tak larat gua and the gang bagi penerangan.Kalau santau orang bukan perbuatan berdosa,dah lama gua santau diaorang tu.

Anonymous said...

elok hempok aje tengkok org yang cakap gitu ngan pelepah nyor..
-kiung-

Anonymous said...

Aku keje kerajaan... Selamba je aku selalu kutuk kerajaan..

Term Papers said...

This is such a great news, it really helps, Your blog is nice and informative. Thanks for the article.