Monday, October 12, 2009

tabik untuk Che'gubard!


Aku peduli hapa siapa menang di Bagan Pinang. Justifikasinya rakyat Malaysia khususnya orang Melayu masih lagi tidak menganggap rasuah adalah dosa besar yang perlu dihapuskan di muka bumi Malaysia.
Aku sempat ke sana pada hari Jumaat dua hari sebelum pilihanraya. Bersama kartunis Zunar dan tim Gedung Kartun menjayakan program sambil turut jua berkempen.
Aku tak tahu bagaimana jentera PAS tapi pengalaman aku lihat mereka begitu komited (yang bawah2 ni memang berkorban sungguh).

Tabik untuk Badrul Hisham Shaharin atau Che'gubard yang bekerja bersama anak-anak buahnya bergerak ke sana-sini berkempen, mengatur program dan mendedahkan kepincangan dan penyelewengan yang dilakukan oleh calon BN. Aku sungguh terharu!

Aku nak bagitahu, tanpa Che'gubard PKR Negeri Sembilan lumpuh. Dia turun ke padang menemui rakyat, berbagai program dia jayakan. Politik adalah perjuangan dan perjuangan adalah pelaksanaan kata-kata. Politik adalah perkhidmatan, bukan mencari kemasyhuran.
Sebab itu aku tak senang bila sekumpulan anak muda PKR pada bulan puasa dulu pi melawat orang tua yang terlibat dalam video puaka Rosmah dan menyampaikan bantuan. Tak tahu berapa RM tapi media alternatif mengatakan mak cik ni hidup 'daif'.
Ahh! kamonlahhh..
Ni bermotif politik! Ada ramai lagi orang daiflah...
Mak cik ni tak kenal aku dan aku pun tak pernah jumpa dia tapi aku sangaattt rapat dengan salah seorang anak dia..diulang..sangat rapaatttt...dia tak sedaif mana!

Che'gubard terus bikin program di Rembau. Dia tak macam sesetengah mamat yang cakap lebih habuk pun tarak, bila ada Anwar seboklah tersengih2 mengendeng dan duduk atas pentas konon orang penting atau muka terpampang di banner macam dialah masterji.
Aku taklah rapat sangat dengan Che'gubard, sekadar bersalam, sembang2 lebih kurang tanya khabar dan hadir di majlis anjurannya saja. Tapi aku syahdu dengan kerja kuatnya.

Toghuihkan jang! Ekau anak mudo contoh! Den kagum dongan ekau!

(cumo apo yang kito borak'an pasal Aleyasak tu ekau sampaikan lah ko pehak atasan yo?)

18 comments:

ummu asiah said...

tumpang bangga dengan org rembau:)

suami pun org rembau gak:)

kredit juga kepada team che gu bard

ada beberapa org yg kena tangkap sama masa himpunan mansuh

masa penamaan calon jumpa mereka

masa hari bersama team bg minyak moto free pun jumpa depa lagi

ada gambar nanti boleh dishare dan buat cerita ttg mereka2 ini...

Isa said...

Salam Bro,

Hang kata lagu tu...

Aku dengaq sebaliknya pulak...

Adus fining..fining..fining...

Aku teh tarik dengan ????? siang tadi

Nanti kita teh tarik boleh cerita.

Masih fining lagi ni...

ikutsukakula said...

bagus la ko tak rapat sangat ngan chegubard ni,... aku tak kata tak boleh ... cuma tengok dan fahami tingkah laku cikgu ni dulu ... you will be suprise ... I tell u !!

cicitHJHASSANu said...

usah jang tokonang-konang....

keraspedal said...

diharap ckgu bard tak masuk ke dalam kotak nanti..

go..go..ckgu bard...

Anonymous said...

ini ko cikgu bard yang syok kek nurul izzah maghin ni?

- parti jahat, kato eh -

kulupSakah said...

ummu asiah,ye kite bangge

isa,
'dengaq' dan 'lihat' 2 perkara berbeza. orait nanti kite ngeteh..

ikutsukakula,
dlm dunia ni kite akan ada kawan dan ada musuh, itu yg menggerakkan kite..aku tak dengar hasutan org

cicit hj hassan dan keraspedal,
betul!

Anonymous said...

aku pemuda PAS(Hampir pencen pemuda)

aku tak peduli apa org kata pasal che gu bard tapi apa yg kami nampak dari dulu sampai sekarang,kami memang tabik dengan dia.orang nya rajin dan bertungkus lumus buat kerja.

kalau ada ramai org PKR macam dia, senang kita buat kerja sama2.

Anonymous said...

Salam Bro..

Aku orang johor chegubard memang seorang yang sangat rajin dan tekun berkerja untuk PKR aku berdoa berharap benar suatu masa nanti beliau akan jadi menteri besar N9.

Datuk kamarul tolonglah turun padang jgn asyik di kuala lumpur.

Syamsul Mersing.

dino_yp@yahoo.com said...

Rakyat dah mula paham gelagat pembangkang. Tak habis2 tabur fitnah. Dari dulu sampai sekarang kerja menghasut orang. Diri sendiri tak pernah salah. Kepada Bard, insaflah, awak masih muda, ada masa bertaubat. Takut2 tak sempat nak mintak maaf kat pemimpin negara yang banyak berjasa.

PUTRA MERDEKA said...

PAS KALAH di Bagan Pinang
duit deposit pun hampir hilang
apa la nasib si kuda belang
ditipu tok guru siang dan malam

PAS KALAH di Bagan Pinang
duit deposit pun hampir hilang
nik aziz dan hadi sudah terkangkang
salehudin dan tantawi dah masuk longkang

Anonymous said...

ceh barua dumbno dah masuk.

wah bukan main sizahurin btr(sang kelembai ) hari tu kat bangi kopitiam PD,jumpa cybertroopers dumbno.

aku duduk sebelah pasang telinga apa dia dok bercerita.well anyway,kalau ikut apa aku dengar memang depa main duit giler.nampak 7 atau 8 org yg duduk meja dgn sang kelambai ni nampak educated punya pemuda tapi nampak muka org jahat kata adik aku yg masih bersekolah rendah ni.

but depa memang all out masuk internet so kita tak perlu layan sangat cuma anggap depa ni serupa org yg tidak tahu apa itu dosa dan pahala.

konek said...

Polis = Melayu = Rasuah
Askar = Melayu = Panglima2 bodoh
Bank = Melayu = Jadi kuli
Hospital = Melayu = Balaci untuk doktor india hahahahaha…
Sekolah = Melayu = Bodoh2 belaka (nasib baik ada cikgu india dan cina)
Sistem Kehakiman = Melayu = Senang dibeli (anne VK Lingam juga control badut2 melayu kapiaq hahahahaha)

YOU GO AND EAT SHIT!!!
YOU HAVE NEVER IMPROVE YOUR BRAIN AND STILL EAT SHIT
You scumbag..........were really have no brain, the head is full of tahi
Dey subsidize melayu kapiaq mother fucker, why are you bucking like anjing kurap lol…lol…lol…lol…lol…hahahahaha…

coolooc said...

Because Chinese race is a superior race than a inferior malay race.

Chinese race vs malay race -

Usually

Skin - malay race is much blacker.

Brain (IQ) - malay race is much more low.

Face - malay race is much uglier.

Height - malay race is much smaller.

Physical ability - malay race is much more inferior.

Such truth may know you too who is a malay race.

All thing is because a malay race is very inferior than a Chinese race.

vesewe said...

It is not surprise that BN had done all the shameless things which possible exist in this word!

They are a group of scum, shit and rubbish that never know shame and never respect human rights!

I wonder why there are still some fools that never realise and keep on supporting corrupted BN!

yuking said...

The very foundation of Umno are lies - lies about May 13 riot, lies about malay special right, lies about secularity of constitution, lies about supremacy of court, and of course lies about NEP.

How can our accountability and transparency not be limited by the very lies of the foundation of our governance?

fargoman said...

Yes, a lot of non-malays in Malaysia are leaving this country. But what the hell, they (babiputras) don't care. They are happy that we leave.

I do agree with you of those mentioned, our country is stepping backward, we are loosing in all aspects and yet overdue and retarded ministers are still available on shelf. The ministers think that they are the only ones capable and qualified to be there and not replaceable, otherwise the country could collapse.

Looking at Afghanistan, Iran, Iraq likes looking at this country future. The well connected babiputras are getting richer. This government is spoon feeding the babiputras at this nation expense. I am sick of this country too.

My advise is let them rot in their own stew.

Boleh said...

This is just another example of how sick our present government under BN is.

It makes us all wonder how low can they go before the whole country collapses……….