Tuesday, July 13, 2010

apa kata anda?

BERITA

Beruk Main Bola Boleh Tarik Pelancong - Ibrahim Ali

KUALA LUMPUR: Persidangan Dewan Rakyat digamatkan dengan cadangan Datuk Ibrahim Ali (Bebas-Pasir Mas) agar satu pertandingan bola sepak melibatkan beruk diadakan di Bukit Jalil.

Ketika mencelah ucapan penggulungan Rang Undang-undang Pemuliharaan Hidupan Liar 2010 oleh Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar Datuk Seri Douglas Uggah Embas, beliau berkata selain bertujuan melatih dan menjinakkan haiwan berkenaan, ia juga mampu menarik kedatangan pelancong ke negara ini.

9 comments:

mahaza said...

Kenapa tak syorkan katak main bola... lagi ramai nak tengok kot?

Mohd Tajari said...

Geng Al-Kataki tak cukup satu team lagi. Kena import le........

daLyaanoon said...

gua dah tau sapa beruk-beruknya!

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

ceh apa punya wakil rakyat ... budak tadika kemas pun boleh pk cm2

karl said...

kesian..dulu Ibrahim Ali tak macam ni..biasa la, org berumur

karl said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Beruk betullah Brahim ni,IQ cam ni pun masih ade penyokong.

Anonymous said...

mari kita calonkan ibrahim ali sebagai pengurus pasukan bola beruk kelantan dan noh omar pengurus pasukan bola beruk selangor. ha ha ha .

Anonymous said...

Idea Ibrahim ali bukan idea betul pun.Itu idea menyindir lah tu.

Yang korang bodoh sangat percaya tu buat apa. Dia menyindir pasukan negara kita dan kepimpinan sukan bolasepak kita. itu simbolik dalam berhujah sebab cakap terang-terang dan berhemah pun masih tak juga maju sukan bolasepak kita. masih ditakuk lama dan semakin ketinggalan.

jadi nak menyindir disuruhnya adakan perlawanan bolasepak antara beruk kat stadium mega tu.kalo ramai penonton maka nyatalah team negara kita lebih teruk dari beruk-beruk main bola...haaa..haaa..

yang korang tak paham maksud tersirat tu apahal...korang ingat senang ke nak kontrol beruk main bola dan nak cari 22 pemain..heee..heee..kenyataan ibrahim tu kenyataan menyindir kepimpinan sukan bolasepak kita..

korang ni pun beruk lah aku ingat sebab melatah dengan idea beruk tu..tak guna akal manusia..