Monday, September 20, 2010

aku sehari dua ni..

aku sangat sebok sekarang. susah nak mengadap komputer tapi aku tak boleh hampakan komplen orang-orang Ketari yang malu akan pengurusan Masjid Ketari tidak membenarkan musafir beristirehat dan beribadah. Berkunci bila larut malam.
Waktu kami kecil-kecil sangat makmur di sini. Bermain, tidur di masjid, megaji dan di sini tempat kami study dengan kawan2 menjelang peperiksaan.

inilah akhir zaman. buat masjid lawa-lawa berkunci takut harta dicuri. zaman Rasulullah tempat ibadah ini adalah pusat khidmat masyarakat tak kira agama, markas, pusat ilmu dan macam-macam lagi.

IMARAHKAN SEMULA MASJID!
bukan takutkan harta dunia dicuri tapi jadikan tempat berbakti!

jangan jadi bangang!



(kalau aku jarang apdet maknanya aku sebok menjadikan 'jeng jeng jeng' ku menjadi realiti 2 bulan lagi. kalau kau orang suspen aku lagilah suspen dengan jeng jeng jeng aku itu.)

5 comments:

mat said...

Salam,

pernah ana mabuk berdoa setiap peralatan dalam masjid selamat,
id selamat,


Ahli jawatan kuasa dan jemaah madjid tak pernah solat hajat dan doa masjid selamat

hanya syirik dengan kunci dan mangga, pagar masjid

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

aku juga selalu kena macam tu..nak sembahyang tak boleh jika sudah malam... rumah tuhan milik orang

Anonymous said...

bro, lu punyer "jeng jeng jeng" kasi wa masuk IJN lah.....sakit jantung beb !!! ceh! tp takpe, wa tungguuuuuu!!!!!

kulupSakah said...

ye, tunggu dan tunggu..jengjengjeng!

sejadahburuk said...

inilah yang aku sangat tak puas hati lama dah..inilah dakwah malaysia yang di pimpin oleh orang bangang..kalau bodoh jgn tunjuk korang bodoh wahai ajk masjid