Saturday, October 16, 2010

alghuyup wal kulup

telah sampai angin perkhabaran bahawa selepas pilihan sebuah parti yang perjuangkan keadilan, akan ada yang keluar dengan penuh makian. mereka ini adapun ada yang lama dan ada yang baru. ada yang waibi. ada yang mendung ada yang cerah.
soheh atau tidak, nampak macam soheh.marilah kita sekalian menunggu khabar warta ini dengan penuh gembira.

ada kami kesah?
pedulik hapa haku!

5 comments:

Yong said...

Jangan gitu Yob. Kesian PKR. Tapi demer yang takde kesetiaan tu biorle kuar. Aduhai!

Anonymous said...

bro kulup dan yong,

1.Dalam berpolitik jika kesetiaan menjadi pegangan boleh hancus parti tu.Terutama jika kesetiaan membuta tuli.contoh paling dekat antara Azmin dan DSAI..memang setia betul..orang kata setia gila..(Setia macam ini biasanya orang akan tafsir..mungkin ada apa-apa kot)

2.Dalam politik bukan ke soal kepercayaan terhadap perjuangan itu adalah tonggak?? Jika ramai sangat yang dah tak percaya dengan perjuangan parti (sanggup keluar dan buruk-burukkan parti sendiri) itu soal kesetian ke atau ketidakpercayaan?..heee..heee

3.Soalan tu aku tolong jawab dan korang fahami dan selamilah...itu maknanya persoalan kepercayaan terhadap perjuangan politik telah goyah,terhakis,tercemar,tak boleh pakai,busuk,khianat,dengki dan pelbagai elemen celaka lahat dalamnya..bila gitu keadaanya maka lahirlah orang-orang yang keluar parti lepastu burukkan parti tu pulak..

4.yang masih ada kat dalam parti sibuk konar sana,konar sini nak pertahankan parti (yang sibuk nak pertahankan parti itu adalah kepentingannya)..tapi yang tak ada kepentingan dan penyokong cabang serta ranting masih membuta tuli tu apa kehalnya???

5.Kesetiankah??kepercayaan kah???menyokong membuta tulikah??perjuangankah???kekecewaankah??ada agenda lainkah??..sama-samalah khianat sesama menuju kehancuran agama,bangsa dan negara..aduhai!

anon tanpa nama-ikhtiar selagi bernyawa

Aa said...

Kesah katak ni nak muntah aku. Katak la ni susah aku nak caya.Biasanya fulus atau jawatan.

Wan said...

Politik ni drama bro.
Kita marah, kita ketawa, kita sedih...last-last kita kena tipu hidup-hidup.

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

apa nak kiseh kitakan kalau tak jebat mesti tuah