Saturday, October 9, 2010

dasar paria tak sedar diri..

(menggunakan isu yang sama dengan tukar tiub)

PEMUDA UMNO JB MAHU PENGERUSI HINDRAF DIHALANG MASUK NEGARA
– mstar

JOHOR BAHRU: Pemuda Umno Bahagian Johor Baharu mahu Pengerusi Hindraf P. Waytha Moorthy dihalang daripada memasuki negara ini berikutan tindakannya mempertikaikan titah yang dibuat oleh Sultan Johor Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Iskandar.

Ketuanya Khalid Mohamad berkata kenyataan Waytha Moorthy menerusi laman web Free Malaysia Today itu tidak boleh dimaafkan kerana beliau seolah-olah mempersoalkan kuasa yang dimiliki oleh raja-raja Melayu.

"Kita akan meminta kerajaan supaya menghalang kemasukan pengerusi Hindraf itu ke negara ini serta pada masa yang sama menutup laman web Free Malaysia Today kerana ia merupakan ancaman kepada keselamatan negara ini," katanya.

Beliau bercakap kepada pemberita selepas mengetuai demonstrasi aman seramai 200 orang bagi membantah kenyataan yang dibuat oleh pengerusi Hindraf itu di Terminal Pengangkutan Awam Larkin, di sini, Sabtu.


opsss.....bukan Waytha Moorthy yang paria tapi orang Melayu. kata Pak Ngah kg. Semerak, orang India dan Cina di Tanah Melayu mendapat kerakyatan di bawah kerajaan British yang dinamakan British Residence dan Raja2 Melayu juga di bawah perkenan British. Maknanya mereka setaraf. Orang Melayu pula di bawah Yang Di pertuan Agong iaitu Raja2 Melayu. Maknanya kita lebih paria.

dalilnya - perhimpunan hindraf dulu mengapa hantar memorandum ke kedutaan british tidak ke istana negara seperti demo bersih, isa dan lain2? sebab british yg bawa india dan cina masuk dan mengiktiraf kerakyatan mereka. sultan pula diiktiraf oleh british, yang tak diiktiraf ditendang. orang melayu duduk bawah sultaaaaaaannn...

siapa paria?
nasib baik moyang2 aku dulu pun india..hikhikhik..

10 comments:

mosabit said...

UMNO DIBODOHKAN OLEH BRITISH.....

MELAYU PULAK DIBODOHKAN OLEH UMNO...

YG PANDAI BERJELA CINA DENGAN INDIA....

NASIB BAIK MOYANG AKU DULU CINA....

KAH KAH KAH KAH KAH KAH ...

Anonymous said...

Aku mau semua anak aku join Rajemen Askar Melayu Diraja....biar depa semua ada pegang M16. Jaga negara dan pertiwi

kabin

puspawangi said...

malas nak cakap la kan..orng melayu pun bukan orang asal tanah melayu ni dulu..datang dari merata jugak, keturunan pun caca marba jugak...reka la cerita dari muntah lembu bagai..rupa sebenar orang melayu pun kita tak tau...jadi yg sampai menghina bangsa lain tu apapasal? sekurang2 nya tahu ada datang dari india, cina, jawa barat , jawa timur, singapura-pura..apa masalahnya?

Allah SWT MEMANG dah jadikan kita berbangsa-bangsa...buatnya satu pesen je..ala2 'God must be crazy" punya hero..dgn akalnya pun begitu..

Sy cakap dgn anak saya semua pun Allah SWT yg jadikan..berani kita nak hina orang yang 'lain' dari kita??

Anonymous said...

marah bro,

sian org melayu, tapi sapa yang yang melayu pun aku tak tahu.

yang jambi,petani banjar,india. malayanam, jawa, bugis. terhegeh2 mengaku melayu sebb malaysia org melayu ada tiket besar.

cina je aku tak penah dengar mengaku melayu sebb tu umno belum ada wakil mix cina dalam parti depa.

kalau geng mix india ni bersepah.
walaupun muka terang2 sama mcm angkasawan india yang pakai baju melayu semalan kenduri kahwin pelancong angkasa syed muzaffar.

Untuk dok malaysia.kahakahakahakah

generasi bundle

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

hik hik hik kah kah wakkkakaa wakkak

Anonymous said...

bro kulup,

1.Belum kena dengan paria ko supportlah mereka atau ko buat-buat suka sangat dengan paria-paria ni.

2.Aku dapat rasakan bila ko kena 'dajjal' dengan paria-paria ni ko pun serupa je maki hamun sama..eleh..aku boleh selami hati kamu tu..

3.aku rasa bila ko tengok sikap paria-paria ni pun aku gerenti ko meluat..tapi sebab dalam blog nak tunjuk kononnya ko ni tak nampak 'rasis'..ko support lah diorang..

4.Ko mesti pernah kutuk paria ni kan??mustahil sepanjang hidup ko..ko sayang sangat dengan paria-paria ni..tulis je tapi hati ko lain kan???huuu..huuu..

anon tanpa nama-ikhtiar selagi bernyawa

Anonymous said...

nenek moyang ko dulu bukan keturunan india tapi keling yang tak sedar diri.. dah datang merempat kat tanah melayu nak tunjuk lagak keling ko..

kulupsakah said...

hahaha..
satu contoh melayu bangang..

Anonymous said...

bro kulup,

1.Melayu dikata bangang bila mempertahankan maruah diri sebagai bangsa melayu.India tak bangang walaupun menyerang melayu dari segenap sudut..

2.baguslah pemikiran ko begitu.jika baiknya kaum india itu yang mana ko 'bangakan' dan 'sanjung' sangat sebab ikut darah daging ko yang india itu..sehingga sanggup hina melayu..maka aku sarankan ko berubahlah cara kehidupan ko tu.Mulai sekarang jadilah ko india,cara makan,pakaian,pergaulan,percakapan dan segala-galanya dengan cara india.Jangan jadi melayu bro..malulah dan bangang..

3.Tak kan kedai ko tu tak boleh buat masakan india..kenapa nak jual dan promote masak lemak cili padi..huuu..huu..kalo nak tunjuk ko bukan perkauman janganlah cakap membuta tuli.cermin dulu diri bro.

4.Tengok sekeliling anak2x,isteri keluarga dan sedara mara..mereka itu ikut india ke ikut melayu???.

5.Mungkin agama india dengan Islam adalah berbeza..macam mana pun tetap ada india yang beragama islam(ko pun india beragama islam ke?).tetapi mereka yang islam tu pun tak pernah hina kaum mereka sendiri seperti mana ko hina kaum ko sendiri.Jika itu perjuangan ko mungkin sekurang-kurangnya ko jadilah india mamak..yang boleh bukak restoran dan gajikan orang india dari negara india.bergaullah ko dengan kaum ko sahaja demi perjuangan ko dan buktikan bahawa dengan cara india ko tu boleh menunjukkan ko tidak sesekali 'perkauman' (Macam kedai mamak-melayu,cina,india,orang putih semua boleh datang makan)barulah bangga dengan bangsa sendiri..

6.Aku kesian dengan ko bro,sebab ko jahil tentang kuasa Allah yang tentukan hidup ko untuk jadi india ke atau jadi melayu.Hati ko mungkin berat mengatakan ko tetap india tapi Allah tunjuk ko jalan hidup jadi melayu.Ko tak boleh terima hakikat tu sedangkan nenek moyang ko pun india.Ko tak boleh terima hakikat yang Allah jadikan ko hidup menjadi melayu yang bangang (ko kata bukan aku kata)dan ko tetap mengatakan alangkah baiknya Allah jadikan ko india kerana mereka lebih baik..sesungguhnya Allah lebih mengetahui daripada apa yang kita tahu,Allah telah merancang lebih dulu sebelum kita merancang hidup kita sama ada jadi melayu bangang ke atau india yang baik.

7.huu..huuuhh..panjang aku nak tulis ni tapi kesian nanti keluar nanah kat hati dan telinga ko.semoga terbukalah sedikit keinsafan.

wasalam, t.kasih

anon tanpa nama-ikhtiar selagi bernyawa

bukan sekadar cakap said...

silap silap..sepatutnya melayu yg saman british krn membawa pendatang2 dari luar gugusan kepulauan melayu menetap ditanah melayu.

pendatang2 ini telah menyebabkan kecarcamerbaan struktur kependudukan dan kekuasaan penduduk setempat.

mode>> sdg mengumpul dana utk menyaman kerajaan british.