Wednesday, October 20, 2010

monolog kajang-bangsar-kajang

"bukan aku tak tahu, bukan tak jaga-jaga tapi ia berlaku berkali-kali. jadi, waspada, jadi lagi."

itu yang bermain dalam kepalaku sewaktu memandu dari kajang-bangsar dan patah semula. ketika sedang berbual dengan sham atau tertawa dengan kerenah anak, ia tetap berpolemik dalam diri.
aku cuba bandingkan aku hari ini dengan tahun lepas. siapa yang datang siapa yang pergi. akhir-akhir ini aku dapat lihat ada kawan aku digigit anjing tersepit yang pernah ditolongnya. ada senyuman diukir kepadaku oleh mereka yang sudah tercapai impiannya tidak sama lagi bentuk senyuman sehari sebelumnya.
ada yang buat taik, datang balik. buat taik datang balik dan hari ini buat taik semula. tak tahu kami terima lagi atau tidak.
kelemahan aku ialah aku ni kadang-kadang 'yoyo o'. beria-ia.
lepas ni aku harap aku tak begitu.

..kadang-kadang kita pandang sepi pula mereka yang jujur dengan kita. aku mula cuba mengenali mereka semula.

"saya tegaskan di sini yang saya sudah tidak percayakan mereka lagi!" aku menghentak meja. kawan-kawan baikku senyap ketika aku mengisytiharkan itu kelmarin.
mereka juga kecewa dipangkah dubuk-dubuk bodoh.

aku harap mereka boleh tidur lena selepas menggigit kita..

2 comments:

ser said...

salam ziarah.......

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

mereka tidur dengan perut boncet