Wednesday, October 27, 2010

buli dalam PKR

mulanya aku malas nak ikuti sangat ragam pemilihan dalam pkr. persaingan adik beradik apalah sangat. tapi kalau sudah peringkat londehkan kawan, itu sudah cibai!
paling lawak ada kes 'taiko' halang pesaing yang cuba menerangkan menifestonya masuk ke area jagaannya. ini kes buli. buli berlaku apabila si perasan kuat merasa tercabar dengan pesaing yang kelihatan lemah tetapi menggugat. seperti abang membuli adik atau senior membuli junior. dah macam BN. selalu apabila kita nak ceramah terangkan dasar kita dan bongkar penyelewengan, BN takut dan akan cuba halang termasuklah memperkakaskan instrumen kerajaan. yang ni pula menutup cabangnya dari memberi ruang sebab takut tergugat. tak sama ke? macam ni nak kata perjuangkan keadilan? belum perintah dah pandai sekat-sekat? cerita pasal keadilan jadah hapa?
apabila ruang kita disempitkan kita selalu ajak BN berdialog tetapi mereka akan buat pekak sebab mereka takkan berani. kona sana kona sini.
yang ni pun berlaku dalam PKR..

kah kah kah..kalau muka-muka macam ni jadi pemimpin setelah mengambil alih kerajaan, maka tak jauhlah dengan perangai BN..
kedudukan punya pasal sanggup berak atas kepala kawan, nak berjuang ke nak pangkat? kalau takde pangkat tak boleh berjuang ke?

sori tu sei, gua geli!

6 comments:

Marhaen Hujung Lorong said...

gua tabik dpring dgn bro punya tulisan...pendedahan jujur dan berani demi perjuangan rakyat yg dahagakan keadilan...mungkin kita ketandusan pemimpin,tu sebab PKR pun dah terikut dgn trend perebutan kuasa dlm BN..apa nak jadi x tau laa

WanBeruas said...

..ape nak heran depa dulu pun dok dalam BN jugak...jd perangai tu terbawak2 le kemana pergi pun..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

wakakakakakakh wakakakkakakh..aritu ada la adun pkr .. datang majlis orang bawak muka macam taik...
baru jadi adun.... wakakakkakakak
nasib baik la pkr lawan bn.. tu yang aku terpaksa sokong

Irwan said...

pkr tu kebanyakannya orang yang kecewa dalam BN dan parti lain. Diorang sekadar nak 'ride' ajer atas Anwar dan keluarga.

Aku tak berapa setuju dengan parti ni. Jomlah kita semua menyokong Tok Guru (bukan PAS). hehehe

Anonymous said...

Bro Kulup,

1.bravo..bravo...

2.Jiwa yang lurus-tiada bendul, tiada lekuk kiri tiada lekuk kanan..hiikk..hikk..

3.Itu seni yang halus..kalo bro tulis macam saudara norizan (nobisha)..bro boleh dapat PHD tuu..heee...heee..

4.berPolitik kalo berebut jawatan,pangkat,kuasa, harta, nama..jahanam bro..sebab apa?

5.Sebab yang jadi pemimpin tu masing-masing rosak akhlaknya..yang bagus depa tu dari segi strateginya,duitnya,pengaruhnya dan mulutnya (airliurnya) supaya semua rakyat nampak suka je dengan depa..tak kisah lah ayat pembohong ka,ayat janji tinggal janji ka, ayat yang belum tentu dikota..

6.Kita yang kat bawah ni..julang-..julang..pangkah..pangkah..siapa menang dia kerajaan..selagi ada yang kita boleh rebut..kita rebut sementara hidup didunia..

7.lantaklah korang...gua nak kumpul harta dan pahala..yang penting negara kita jangan jadi seperti negara singapura, cina, india dan lain-lain..biarlah terus-terusan menjadi Malaysia yang dikuasai oleh Malay..yuuu...bukan orang lain (orang cina dengan negara cinanya,orang india dengan negara indianya,orang putih dengan USA nya, orang arab dengan arabnya)...heee..heee..

8.Tak kan negara Malaysia tapi cina yang punya atau india yang punya..itu namanya pengadai maruah...

anon tanpa nama-ikhtiar selagi bernyawa

Term Papers said...

Interesting and useful stuff, enjoyed the text. Thank you for the sharing.