Sunday, December 19, 2010

macam-macam kulup

1. otak di kulup

pulang berniaga selalu lewat malam. masalah yang sering dihadapi ialah nak parking kereta. ini kerana ada beruk yang suka parking ikut suka dia je. kereta melintang sampai makan dua ruanglah, parking memblok laluanlah...ni pun nak kena ajarka?
ks: sepatutnya beruk tak dibenarkan membawa kereta.

2. kulup di otak

dalam keadaan belum menjawab segala bantahan bertulis beserta bukti chegubard tentang kecacatan JPP dalam pemilihan pkr, parti itu melantiknya menjadi timbalan setiausaha agung pusat. chegubard yang tewas dalam pertandingan jawatan ketua angkatan muda keadilan kepada shamsul iskandar terus menanti respondari pusat dan sehingga hari ini segala dakwaan beliau dipetisejukkan / tiada jawapan / membisu. lantikan itu disifatkan penyokong chegubard sebagai satu penghinaan kerana cuba menggula-gulakannya dengan jawatan sedangkan yang dimahukan adalah jawapan.
ks: yennadey pkr????? ennasurlee?

3. otak berkulup

kawanku, seorang reformis otai yang sangat berbakat akhirnya telah menyeberang ke umno. dia yang bakatnya selalu digunakan kawan2 jarang sangat berkira demi perjuangan tetapi setelah mereka menjadi yb, kawanku ni jarang diperlukan. tiada job untuk dia. dia terpaksa bekerja dengan seorang datuk umno demi survival. anak isterinya perlu hidup apatah lagi isterinya sakit hilang upaya. pujukan beberapa kawan gagal mengubah keputusannya.
jauh di sudut hati - aku ucapkan syabas kepada dia. selamatkan keluarga kamu dulu. kamulah wira anak isterimu. dia kata dia akan gunakan bakatnya untuk lawan semula PR. aku tak kisah. jika ditakdirkan kami bertemu 1 by 1 di tengah medan tempur, aku takkan halakan pedangku padanya.

aku pun sengkek maka itu aku melukis. lukisan di atas bertajuk "penjaja di masjid kajang" menggunakan teknik crosshatching dengan pen teknikal. ia bersaiz 24" x 18" dan berharga rm380. kanvas ini terus boleh gantung tak yah diframe lagi.. untuk membayangkan besar mana, sila lihat gambar jejaka jelita di bawah bersama lukisannya.
zunar menawar diri membeli tetapi aku sedikit keberatan untuk menjual kepada sahabat/guru yang dah banyak memberi sesuatu kepadaku. sapa nak beli email ronasina@gmail.com

ks: jejaka jelita yang berposing ala gedek itu akan berusia 37 tahun 26 disember ini.
sekian.

3 comments:

gedek! said...

Haha! Lu patot buat promosi, 'Beli kulisan satu, percuma jejaka jelita satu!'

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

gua setuju bro gedek!

Pena Marhaen said...

jejakajelita tu pandai memasak tak??hahaha!!