Tuesday, March 15, 2011

al fatihah jugak dan hukum karma

1
Al fatihah ureka

semalam brader mat saman kati telefon kata dia ada di kajang. aku pun bergegas dari bentong. gila ah! takkan nak biarkan otai yang pernah menaikkan berahiku untuk berblog dok sorang2 terkonteng kerontong kat kawasan jajahan aku.
"ureka dah tutup. tadi aku buat posting terakhir. aku tak boleh buka ureka sebab asyik teringatkan arwah sam ahmad."
Sam Ahmadlah nyawa ureka. tanpa Sam, semangat hilang.

Al fatihah untuk Sam dan ureka.

2.
hukum karma

Zoy diminati kerana komik bersiri pendekarnya dalam berita harian. kekagumanku dulu luruh ketika era reformasi apabila zoy melukis kartun nik aziz dan menulis PAS adalah parti ajaran syiah.
kartun ultraman lari ketakutan dikejar ombak tsunami yg dilukisnya di berita harian membangkitkan kemarahan rakyat kerana mempersendakan kesedihan orang lain.
sesekali kau rasakanlah 'pedihnya' kena kutuk.

9 comments:

Isa said...

1) Aminnnnn....

2) Padan muka... kah..kah..kah...

kulupSakah said...

isa,
hahaha!

author faethal said...

Statement lu menguatkan lagi dakwaan Zunar bahawa Zoy pengampu BN no. 1.

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

baru dia tau...

Cikli said...

zoy dulu-dulu diminati kerana cerita uda dan daranya. Dara dilukis begitu cun untuk tidak diminati. itu saja.

ada seorang lagi kartunis popular yang masih mengampu BN. biarkan dia dgn teksi-teksinya.

Pena Marhaen said...

1 )Al-Fatihah..

2 ) Sekali terkena kat batang hidung
sendiri..nah rasakan!

Anonymous said...

Aku pun nak jadi 'member' macam hang kerana aku tahu payah nak cari 'member' macam hang nie...

D'ayo

Anonymous said...

1) Al-Fatihah

2) Zunar dengan Zoy sama saja..

kulupSakah said...

d'ayo,
lenkali jgn blah awal bila jumpe, belanja teh dulu