Friday, March 18, 2011

al kitab vs al bengap

injil dalam bahasa melayu? al kitab namanya? apa? ia akan mempengaruhi orang melayu untuk masuk kristian?
haihhh! Al Quran punyalah banyak tafsirannya dalam BM, melayu haram tak pandai2 pon..makin bengap lagi ada.. tafsir dalam inggeris tak menakutkan kristian pon? malah Al Quran dikajinya dalam2 lalu mereka dapat kuasai dunia dengan ilmu yg dicedok dlm al quran.Abdullah munsyi dulu menterjemah injil dalam BM tapi dia tetap Islam. itu orang bijak namanya.
orang yang bengap ni berdegar je lebih konon alim, sayang agama tapi bangang. dalam Al Quran kata jika datang sesuatu berita buruk terhadap saudara seagamamu, maka hendaklah diselidiki dulu kebenarannya, lihat pula siapa yang bawa berita tu.. ni tidaakk! asal dibagi makan sikit, mula mabuk. pergi demo minta anwar bagi dna..betul cukup bangang mak cik2 ni..haha! kalau di rumah sah Quran dok atas rak paling tinggi sebab tu jarang bukak..

"tapi dalam kes liwat ni, ada pro dan kontranya jugak yang kita kena pikirkan...." kata sorang ajk pas kampung aku. kawan-kawan sekampung cerita kat aku waktu aku balik baru2 ni.
"pro dan kontra hapenye? kah kah kah!" digelak dek kawan2 sekampung termasuk orang tua yang juga ahli pas.
"yalah! ada gambar seyfool tu dengan anwar di kondo dan di cctv!" katanya. disambut lagi gelak tawa kawan2 yang kesian tengok mamat islam ni punya bongok.
"adat orang jahat nak buat fitnah mestilah akan sentiasa cuba cari peluang gambar dirakam. boleh pura2 ketuk bilik anwar konon nak bagi pen ka, diari ka, macam2 helahlah..!" kata kawan aku.
sambung pak cik sorang lagi, "kalau setakat duduk sebilik kamu dah boleh cakap orang meliwat atau berzina sah kamu tak baca quran!"
mamat ni terkulat2 tapi khabarnya di waktu2 lain mamat ni terus menjaja Anwar meliwat. tak heran pun, sebab ada gak pimpinan besar pas dok percaya Anwar meliwat.
bengap gak tu!

ini bukan soal anwar je. tolong jangan jadi bengap dabel. rais yatim ke, najib dan altantuya ka belum boleh dikata bersalah selagi tak didakwa mengikut undang2 islam. menghentam dan memburuk2 sangat salah. diberi hak membela diri seadilnya adalah ajaran islam.
tak lama lagi aku percaya, akan muncul lagi orang2 agama yang akan membebel di media yg Anwar bermasalah moral. kononnnnn golongan agama konon..tunggu jelah!
tunggu apa?
tunggulah hari di mana orang2 jahat akan dibalas azabnya dan orang bangang yg neutral juga turut dibedal kerana neutral bermaksud bengap.
aku maleh nak petik nas itu nas ini, pandai2lah cari.
tapi kalau dah bengap, bahasa planet mana pun kita cakap - bengap tetap bengap

5 comments:

Pena Marhaen said...

tu namanya cerdik tak boleh di ikut,
bangang tak boleh di ajar..hehe

mae said...

demo mintak DNA tu nampak cerdik sikit....sebab semua tak pakai songkok...keh...keh..keh...

tungkaran hati.blogspot said...

janganlah kerana fanatik berpolitik maka PAS itu dijadikan agama!

author faethal said...

Pena Marhaen,
Atau orang Kedah cakap "BODOH Piang!".

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

makan dalam... tajam menikam...