Thursday, August 14, 2008

Peristiwa Uhud dan Uhuk..huk!huk!

Perang Uhud amat malu untuk dikenang..pahit menjadamkan!! Aku selalu berangan berada di medan uhud! Semangatnya aku nak rasa...semangat apabila ditewaskan..diaibkan!! Sayiddina Othman lari dari medan perang! Hamzah "singa Allah" dilapah hatinya oleh Hindun!( syed Jaafar Albar dianggap Singa Umno- anak dia "singa laut Umno")..
Semuanya gara-gara tak endahkan pesanan Rasulullah "pakar rujuk-mursyidul"..jangan tinggalkan tempat jagaanmu! Belum menang lagii!!

Sombong! gelojoh! Alpa!.....zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!!!
Hari ini bagai mengulangi peristiwa itu! Perasan dah kuat dan dah menang, sudah mula timbul jeritan2 agar diri dinobatkan kawan2 lain sebagai jagoan dan minta diangkat sebagai Ketua!
Lebih angkuh lagi ada suara meminta agar keluar dari Pakatan kerana sudah mampu berdiri sebagai Juara!
50 tahun mengasah pedang..lebih banyak ditendang dari menjentik musuh..tiba2 lawan terjatuh..dan kita yang terasa gagah mula mendabik dada! Lawan sedang menjeling muZAKARah labuh kita untuk ditendang agar kita jatuh..mudah untuk mereka menindih kita kembali..mujur tersedar..sang musuh ditenyeh dengn tumit lalu menggelupur sebelum mampus tak berketik! Legaa musuh sudah tiada!
tetapi pemilik muZAKARah labuh tak sedar lagi! Kilauan emas di puncak bukit merabunkan mata..untuk memilikinya harus berbuat apa saja hatta memijak tengkuk teman seganding!
....Peristiwa Karbala pasti akan berlaku kalau tak dibendung! Aku dapat rasakan bumi ini mula bergegar!! cuma kali ini siapa yang jadi Ali siapa pula yang jadi Yazid...Kepala yang dipancung kulihat bergantung di Jalur Gemilang yang berdarah!

aku terjaga dari mimpi ngeri bila terdengar bunyi sms masuk...Mat Saman Kati rupanya!!

2 comments:

matcomot said...

sakit jiwa.hahahahah.pinjam gambar anwar kartun hang tu.lepas election aku bg balik

kulupSakah said...

amik lee!