Thursday, October 8, 2009

Gedebe SUARA KETIGA

8malam 8 Oktober di pejabat Gedung Kartun telah menghimpunkan hampir 30 orang karyawan penyumbang dalam majalah Gedung Kartun. Karyawan yang terdiri dari sasterawan, kartunis, penulis, penyanyi, pengarah dan penerbit filem, wartawan portal, aktivis NGO, blogger serta reformis ini hadir di majlis Aidilfitri anjuran kami untuk makan-makan sambil sembang-sembang tentang karya dan perjuangan.

Ditegaskan di sini, karyawan dan seniman ini berkarya mengikut pendirian mereka sendiri tanpa terikat dengan mana2 politik kepartaian.

Kartunis Zunar telah memberikan ucapan tentang proses perjalanan Gedung Kartun, visi dan misi beliau dan juga status terkini GK.

tanpa disedari hadirin, di dapur belakang anak-anak teruna menyiapkan hidangan dengan kasarnya.. Lan (bertopi) konco baru bersama Jonos, Naza grafik, Syafiqsunny, oly dan Israq




Sasterawan Negara A. Samad Said menyampaikan amanat, pendirian dan sokongan terhadap GK.
Hishamuddin "Tukar Tiub" Rais di balik pepohon
Aku juga peminat kartunis Roy masa di Gila-Gila dulu,selalu nampak dia di sana waktu berguru dengan Allahyarham Rejabhad. Hari ni dia kejar aku untuk hantar kartun
Waktu diminta menyampaikan ucapan Pyanhabib menolak. "Tak tau nak cakap apa," katanya. Tiba-tiba dia bangun beberapa minit selepas itu mendeklamasikan sms (bukan sajak) tentang sokongan rakan2nya terhadap GK..kah kah! Otai gila!..(di sebelah kirinya kartunis Ubilepih dengan karya "Rabak dan Raban" di GK)
Syafiqsunny melayani Pak Samad dengan penuh sopan santun seperti selalunya memang dia bersopan santun.
aku dengan kartunis Warih yang karyanya akan mula tersiar vol;2 nanti. Warih kawan lama aku sejak kami sama2 kurus kering, berkarya di majalah Gado-Gado awal 90an, tonton konsert, karaoke, lepak2 di rumah bujang..hari ni kami sama2 membina badan. Bezanya dia masih 'available'.
Aku gembira dengan gambar di bawah ni. Dari kiri kartunis Haili, Kidol, Zunar, Gedek, Roy dan Warih..dulu aku cukup minat depa masa di GG dan rasa merekA macam keluarga sendiri. Hari ini aku betul2 dah jadi famili depa..
mesej gambar kecik ni ialah jangan berpeluk tubuh melihat kezaliman. dari kiri Oly, aku, Syafiqsunny, Gedek, Jonos dan Naza grafik.

gambar yang akan menjadi klasik..seluruh karyawan pelbagai bidang dengan satu misi: Suara Ketiga pengkritik sosial dan pendokong kebebasan berkarya!

Siapa mereka? Klik dan kenali sendiri..

9 comments:

uncle gedek said...

Bangga siot!

Cikli said...

salam..
tak sia-sia minat kat karya hangpa semua dari dulu. rupanya semuanya pejuang. selamat maju jaya.

Anonymous said...

rope2 nye dlm diam2 deme ni pejuang rakyat.aku tabek kome!
-kiung-

Term Papers said...

I really admire this, I mean it really looks interesting! Very nice research. Thanks to the author.

daniel john said...

I completely agree with the above comment, the internet is with a doubt growing into the most important medium of communication across the globe and its due to sites like this that ideas are spreading so quickly.

Custom Term Papers

Unknown said...

Nicely presented information in this post, I prefer to read this kind of stuff. The quality of content is fine and the conclusion is good. Thanks for the post.

Term Papers help

yanmaneee said...

golden goose sneakers
nike off white
golden goose outlet
pandora outlet
off white nike
hermes
chrome hearts online store
kyrie shoes
moncler
pandora jewelry

Anonymous said...

n1r36f4i38 l2h72a7o51 v9u22s6v79 r8y83s1r91 a7f37x0q72 t2u66q1j97

Anonymous said...

supreme hoodie
kyrie 6 shoes
kyrie 8 shoes
nike sb
bape
kyrie shoes
kyrie irving shoes
kd 15
bape official
bapesta