Monday, February 22, 2010

1Malaysia usaha murni PM.

Minyak dijangka naik bulan hadapan?
Benar atau tidak? Sebelum ini dikatakan pekeliling telah keluar elaun sara hidup COLA ditarik balik tetapi dinafikan.
Sebelum minyak naik, mari kita tinjau pendapat mereka.

Minyak tak baik untuk kesihatan. Ia wajar naik!
- Dr Ampumani A/L Bodeksana (pakar diet tak cukup duit)

Kenaikan ini lebih rendah dari Papua New Guinea
- Prof Kangkung (Naib Canselor Universiti Corot)

Demi ketuanan Melayu, keputusan ini sangat tepat dan kena masanya
- Nana Ameerican Maideen Mericana (Ketua 3 garisan)

Kenaikan minyak ini berpunca dari kegagalan Guan Eng mentadbir Penang!
- Zoul No then (MP Rakyat Berpakat nak lompat)

Kos minyak mentah untuk membuat gel yang dipakai Anwar meningkat. Tu yang kena naik harga tu!
- Sefool berkari (budak Uniten kena tendang)

Langkah ini dipuji negara luar yang mahu belajar dengan Malaysia cara bagaimana menangani masalah kapal selam
- Rais Piatu (Menteri Entot2 lari luar negeri)

katak seperti saya akan melompat ke tempat lain pula untuk membantah!
- Mat berudu bebas di Pasir

Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan! 1Malaysia kaut untung..Kah kah kah!
- Encik Piem

14 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

kali ni bukan gajah je naik minyak
err BADAK pun naik minyak.

kulupSakah said...

anon mandi minyak

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

bang kulup badak kalau selalu bawak ke majlis kos besar mana mau cari duit .. minyak juga yang jadi katalisnya

maun said...

Dengar cerita Mei 2010, minyak naik 3.70 seliter, harga kereta turun 30%..kalau jadi alhamdulillah, maka tamatlah hikayat 50 tahun UMNgok...tak sabor rasanya tunggu harga minyak naik!! Teori Najibnomi...harga minyak naik, BN turun, PR naik. Rakyat turun naik, naik turun tang tu jugak...

Anonymous said...

KULUP .. aku nak tengok la sejauh mana bisness hang tak naik harga. Hang jual la Teh Tarik 30 kupang secawan. Makan nasi sepinggan seringgit lauk pauk free.

Bodoh punya Bangsa Melayu.

BTMMARI said...

salam ziarah...mentor...harap dapat linkkan blog kat sini

kulup jugak said...

LKS, kalau bikin KFC (KulupSakah Fan Club) teman calonkan mohd.anonymous bin samdol jadi presiden. nampak sangat dia peminat tegar mike

Anonymous said...

alohai...
dah depa penaik harga segala barang keperluan... lagi nak cabar peniaga kecil jangan naikkan harga jualan...

bodoh jugak rupanya orang yang rasa pandai tuh...

petai muda said...

aku nak tengok bila malaysia nak banding harga minyak ngan arab saudi, brunei, iran, iraq ....

banding ngan papua, timur timur, singapura, jepun wat pe

hentikanlah membangangkan 1 m'sia.

petai muda said...

aku nak tengok bila malaysia nak banding harga minyak ngan arab saudi, brunei, iran, iraq ....

banding ngan papua, timur timur, singapura, jepun wat pe

hentikanlah membangangkan 1 m'sia.

Anonymous said...

alohai...
dah depa penaik harga segala barang keperluan... lagi nak cabar peniaga kecil jangan naikkan harga jualan...

bodoh jugak rupanya orang yang rasa pandai tuh...

Satu lagi spesis SiKulup .. Aku ingat ko ni bangang sangat .. rupa2nya tau jugak ekkk..

"dah depa penaik harga segala barang keperluan... lagi nak cabar peniaga kecil jangan naikkan harga jualan...

Abih tu depa tu sapa .. KERAJAAN ?? ? Dia beli barang.. harga tak naik kah .. Gula dunia tak naik ? .. minyak dunia tak naik ? Apa lagi yang tak naik kat dunia ni ?

Walaupun naik .. kita patut bersyukur kerana gula dan minyak cukup murah .. buka lah minda sikit .. otak jgn letak kat kepala lutut .. Kat sempadan tu orang siam dok seludup apa ..
Betapa bertuahnya Malaysia kerana kita sendiri tidak seludup barangan keperluan negara lain sebab harganya mahal.
Jadilah bangsa yang yang ada otak .. bangsa yang ada kemajuan .. bangsa2 yang tahu keadaan dunia dan jangan jadi bangsa yang HAPRAK dengan ideologi yang ketinggalan zaman.
KESIMPULAN:Orang dah pergi kebulan naik roket tapi kita sendiri nak kebulan naik UNTA.. macamana naik sampai .. saya bukan menghina..tapi fikir2lah sendiri bangsaku .. sejenis bangsa yamg jauh ketinggalan dari bangsa lain.

hg_kasturi said...

aku nak tengok bila malaysia nak banding harga minyak ngan arab saudi, brunei, iran, iraq ....

banding ngan papua, timur timur, singapura, jepun wat pe

hentikanlah membangangkan 1 m'sia.

Ada ramai lagi spesis SiKUlup yang jahil ....
Aku panggil ngko ni si BONGOK lah senang sikit.
BONGOK .. nama2 negara yang ngko sebut tadi adalah pengeluar minyak dunia OPEC dan M'sia belum layak menganggotai OPEC kerana hasil pengeluarannya tidak setanding dengan mereka.
Tak payah jauh la .. INDONESIA adalah anggota APEC .. pengeluaran minyak jauh labih besar dari M'sia .. saya ulang sekali lagi ..JAUH LEBIH BESAR DARI M'SIA. Tapi kenapa minyak mereka lebih mahal dari kita ?Kalau nak lebih sahih .. BONGOK boleh tanya MAT2 INDON kat m'sia ni !!! jADI HENTIKAN LAH SPEKULASI BODOH AWAK YANG TAK BERTEMPAT. DENGAN SIKULUP AWAK BOLEH KELENTONG.
Kesimpulan: Mmg saya berhak untuk nak membanggakan M'sia kerana buminya cukup bertuah .. cuma ada segelintir manusia yang hipokrit saperti bangsa aku sendiri yang tidak pernah bersyukur dengan segala limpah rezeki yg ada.
Bangsa melayu !! belajarlah mencari identiti sendiri .. dunia semakin maju.tapi kita jauh ketinggalan.. kerana .. bangsa melayu itu sendiri bila NAK MAKAN .. NAK PULA KENA SUAP.. BILA NAK BERJALAN >> NAK KENA PAKAI TONGKAT..

Anonymous said...

ape jenis spesis hg kasturi...
merapu tak tentu hala... meroyang tak kena tempat...ini jenis sokong sampai rebah....lu cakaplah pasai one malaysia..kalu semua nye harga naik yg sengsara nya sape oiii....rakyat marhain jugak bukannya org kaya.....bodoh tak bertempat..bangang yg xleh diajar

hg_kasturi said...

ape jenis spesis hg kasturi...
merapu tak tentu hala... meroyang tak kena tempat...ini jenis sokong sampai rebah....lu cakaplah pasai one malaysia..kalu semua nye harga naik yg sengsara nya sape oiii....rakyat marhain jugak bukannya org kaya.....bodoh tak bertempat..bangang yg xleh diajar
Kita bukan bodoh tk bertempat .. tapi ikut fakta.. Kita sering menyalahi orang lain bila harga barangan naik .. tapi pernah kita terfikir bahawa kita hidup didunia ini dengan orang lain .. yang melakukan byk kerja2 harian .. bercucuk tanam .. bekerja dan bekerja kerana ia satu evolusi kehidupan.
Kalau harga dunia naik ... macamana kita nak hidup kalau kita sendiri tak naik kan harga.
Bersyukurlah kepada Allah SWT.. kerana kita beruntung dapat tinggal di M'sia kerana harga barangan masih lagi murah berbanding dengan negara2 lain.

kepada Anon. diatas .. tolong tunjukkan bukti bahawa barang2 keperluan dimalaysia terlalu mahal. Tunjukan statistik kepada saya.

Yang kaya kat M'sia ini adalah orang cina .. jadi .. kalau nk kaya ikut lah resmi orang2 cina mcm mana mereka boleh hidup kat M'sia tanpa byk kerenah. Cara mereka bekerja dan satu saya nak bagi tau kat Anon. orang cina tak busuk hati mcm orang melayu.. tk dengki ... malah tolong kaum dia sendiri dalam apa jua keadaan.