Sunday, February 28, 2010

senyum isnin


fairuz keluar pkr masuk umno demi prinsip AGAMA, bangsa dan negara? Cuba tengok kedatangan dia sebagai exco agama masa jadi TKM haritu.. nak bela agama jadah babi hapa?

(jadual dipetik dari blog rakyat marhaen)

aku tercirit-birit ketawa pagi tadi. kentut aku meletup sampai ke selayang.

cadangan untuk dia: sila tonton "i know what u did last year"

20 comments:

daLyaanoon said...

dia pi study kan?hahaha...sib baik member gua tak jadi kerja ngan dia. Kalo tak member gua jadi penganggurlah!

hg_kasturi said...

fairuz keluar pkr masuk umno demi prinsip AGAMA, bangsa dan negara? Cuba tengok kedatangan dia sebagai exco agama masa jadi TKM haritu.. nak bela agama jadah babi hapa?

aku tercirit-birit ketawa pagi tadi. kentut aku meletup sampai ke selayang.

cadangan untuk dia: sila tonton "i know what u did last year"

SiKULUP LUNCAI .. aku pun tercirit2 macam ngko malah smpai tercirit2 dalam sluar .. bukan itu saja malah smpai terkencing2 sekali .. kerana terkejut dengan perkembangan yang menimpa Parti Kelentong Rakyat.

Berita terkini: Ahli parlimen Nibong Tebal Tan Tee Beng hari ini mengumumkan keluar parti dan menjadi wakil rakyat bebas.

Hg_Kasturi : He he he he. Macam arus. Tanda-tanda nak bungkus kot. Semalam bekas Tim. Ketua Menteri Pulau Pinang Si Fairuz keluar PKR dan menyertai UMNO.
Mungkin semua pihak sudah boleh membacakan talkin untuk PKR.
PR tu biar lah dulu. Dan PR memang tak ujud pun. Ia hanya pakatan haram .. maksud kata atas nama sahaja kerana pemimpin2 mereka ini masih menaruh perasaan curiga dan tidak mempercayai satu sama lain...Kaum Cina mcm perangai Cina lah .. Kaum India mmg sudah diketahui umum perangai mereka dan kaum melayu pula .. alahai jadi pencacai DAP ..apa tidak nya .. nak makan pun nak kena suap ??Nak berjalan pun nk kena bagi tongkat .. bangsa subsidilah katakan ..tidak saperti Pakatan BN.(1 Malaysia)Satu contoh ikutan yang baik .. yang tak boleh dibandingkan dengan negara2 lain didunia.Hanya segelintir manusia haprak dan pecacai DAP sahaja yg tidak dapat menerima hakikat ini.

Wasssalam. Amin.
*** Malam kian suram buat Parti Kelentong Rakyat. Begitulah juga nasib pemimpin agungnya!!!

Tambahan:
KATA SIKULUP LUNCAI :
fairuz keluar pkr masuk umno demi prinsip AGAMA, bangsa dan negara? Cuba tengok kedatangan dia sebagai exco agama masa jadi TKM haritu.. nak bela agama jadah babi hapa?

Berdasarkan kepada kenyataan SIKULUP LUNCAI diatas .. sebenarnya:

1. Fairuz ketika itu masih lagi menjadi pecacai PKR/PAS.

2. Fahaman tentang Islam antara UMNO dan PKR/PAS jauh terbatas dan tidak ujud hubungan yg baik.PKR/PAS tidak mengiktiraf UMNO sebagai pemerentah dan Islam itu agama resmi negara.

3.Jakim ada lah sebuah badan dibawah kerajaan BN. Berdasarkan kepada PARA 2 diatas sudah tentu mereka tak sependapat dengan JAKIM malah memperlekehkan badan atau institusi agama itu.

4. Berdasarkan kepada para 3 diatas .. sudah tentu ketidak hadiran beliau dialu2kan oleh PKR/PAS. \

5.Kenapa perlu SIKULUP LUNCAI mengutarakan isu ini(rujuk jadual kedatangan) sedangkan PKR/PAS langsung tidak menerima pakai badan (JAKIM) ini.
Sekali lagi aku nak tergelak dengan KEBENGONGAN SIKULUP LUNCAI. Dah kering modal kah ? atau sedang NAZAK memikirkan masalah Parti Kelentong Rakyat yang sering menipu rakyat?

Rakyat harus sokong Fairuz keluar pkr masuk umno demi prinsip AGAMA, bangsa dan negara... kerana selama ini beliau tidak nampak PKR/PAS sebagai Pencetus Perpaduan Umat Islam di Malaysia. Kalau PAS sebagai Pejuang Agama .. mana bukti pemimpin2 mereka menyatukan umat islam di Malaysia .. yang beliau nampak hanyalah satu Retorik semata2 kerana gila kuasa .. mencerca .. menghina .. memfitnah dan menghalalkan mencarut kepada sesama Islam .. mudah mengkafirkan orang lain .. dan byk lagi. Sekali gus tak nampak langsung yang boleh dijadikan ikutan atau contoh sebagai satu pertubuhan MUKMIN yang baik.

SIKULUP LUNCAI sebenarnya ingin menari tetapi beliau langsung tak tahu menari ..akhir menyalahkan pentas yang tidak rata dan kukuh.

Cadangan terbaik untuk dia tonton : So You Think You Can Dance.

Anonymous said...

betul lah cakap ngko hg_kasturi.bukan mereka sahaja yg keluar parti malah dh ramai dn ada ramai lagi yg tengah tunggu nak belah.
Parti Kelentong Rakyat dah kucar kacir.. Rayat sekarang bijak menilai yg baik dan buruk. Jangan jadi pecacai DAP sudah lah...

kulupSakah said...

kah kah kah!

hg kuda said...

ape kejadahnya hg kasturi

Anonymous said...

kulupSakah said...
kah kah kah!

Sikulup ketawa dalam derita

kulupSakah said...

ada orang tanya aku knapa tak jawab anonymous atau pengomen yg hentam aku?

laa...muka depa pun depa tak berani tunjuk, buat pa nak jawab?..silap jawab kang terjawab muka babi ka muka cipan ka..kan?

kah kah kah (kulup ketawa bahagia)

Gombak said...

Ya Allah, ku mohon ampunan Mu, taufik dan hidayah Mu di setiap helaan nafasku, pada setiap kerdipan mata ku, juga ku mohon taufik dan hidayah Mu buat hg-kasturi, anon dan seluruh umat islam, tunjuki kami akan kebenaran.
Yg benar pasti akan datang meskipun depani pelbagai halangan, yg batil pasti akan kecundang meski pun punya beribu dokongan. Sementara waktu yg masih tersisa...sementara nyawa belum sampai ke halkum...hitung2 lah diri...esok kau PASTI akan benar2 tercirit dan terkencing hg kasturi

hg_kasturi said...

kulupSakah said...
ada orang tanya aku knapa tak jawab anonymous atau pengomen yg hentam aku?

laa...muka depa pun depa tak berani tunjuk, buat pa nak jawab?..silap jawab kang terjawab muka babi ka muka cipan ka..kan?

kah kah kah (kulup ketawa bahagia)

SiKULUP LUNCAI sudah tenat rupanya ..nazak dan merapu .. patutlah beliau menghamburkan kata2 kesat seolah2 sudah tidak mampu lagi bertahan. Berpijaklah dibumi yang nyata wahai SIKULUP LUNCAI.
Berilah Fakta yang kukuh dan bukan dengan fakta2 yang berlandaskan kata2 kesat.

Berhujahlah dengan kata2 yang bernas supaya umum tahu.. benarkah apa yang di tulis oleh SIKULUP LUNCAI itu KELENTONG ataupun nyata.
Kata orang lain muka babi/cipan apa faedahnya .. buat tambah dosa .. YANG PELIKNYA TUAN2 SEMUA .. SIKULUP LUNCAI NI KONONNYA SEORANG MUKMIN YG BAIK .. SELALU IKUT SUNNAH RASULULLAH SAW. TAK TAHULAH SAYA BETUL KE TIDAK ...

Satu lagi : Sikulup Luncai selama ini pun tk tunjuk muka .. tunjuk gmbr adalah .. Jadi nak suruh saya tunjuk muka ape KEJADAHNYA... Lagi pun bukan On Live Video Conference.
KULUP OH KULUP DAH NYANYOK KE ?

hg_kasturi said...

Gombak said...
Ya Allah, ku mohon ampunan Mu, taufik dan hidayah Mu di setiap helaan nafasku, pada setiap kerdipan mata ku, juga ku mohon taufik dan hidayah Mu buat hg-kasturi, anon dan seluruh umat islam, tunjuki kami akan kebenaran.
Yg benar pasti akan datang meskipun depani pelbagai halangan, yg batil pasti akan kecundang meski pun punya beribu dokongan. Sementara waktu yg masih tersisa...sementara nyawa belum sampai ke halkum...hitung2 lah diri...esok kau PASTI akan benar2 tercirit dan terkencing hg kasturi

GOMBAK ... Lebih baik aku panggil ngko ni DAJAL. Kalu tak tahu apa itu DAJAL .. tolong tanya SIKULUP.
Dajal Gombak .. ngko ni sebenarnya tersilap mohon doa. Sepatutnya mohon doa kepada Allah SWT serta di beri taufik dan hidayah serta bertaubat terhadap SIKULUP LUNCAI.Jadikanlah beliau seorang mukmin yang baik.

Si Dajal Gombak .. sia sia Allah jadikan kamu sebagai hamba Allah yang ada AKAL .. Tidak boleh kah kamu membezakan yang mana satu baik dan sebaliknya.

laa...muka depa pun depa tak berani tunjuk, buat pa nak jawab?..silap jawab kang terjawab muka babi ka muka cipan ka..kan?

Buat Si DAJAL GOMBAK .. Muhasabah lah diri supaya dapat membezakan sesuatu dengan Akal.Maaf kalau aku sama kan kamu dengan DAJAL sebabnya itulah yang sebaik2nya buat ngkau.

hg_kasturi said...

Tambahan : Selepas ini ramai lagi pemimpin kanan Parti Kelentong Rakyat akan keluar parti. Kita tunggu ...

Banyak lagi konspirasi akan kita ketahui ..

tengkujoh said...

bole dikatakan hg kasturi nih jenis pelacur jalanan n murahan mulut jamban hehe berak cipan. Spesis ni sokong samapi rebah kalu masuk lobang taik pon jenis cipan hg kasturi pon masok same

tengkujoh said...

hg kasturi nih buka lg kategori pencacai meno but dah jadik barua taik aku ulang skali lg barua taik meno
hehee.....he

tengkujoh said...

hehe..hg kasturi konon....nick cantik but orgnye mangkok ....hehehe..haha woitt hg kasituli buat le blog sdr senang wa nk tgk lu punye tulisan balaci

Anonymous said...

Senarai Nama YB Yang Bakal Tinggalkan PKR?

Tuesday, March 2, 2010 PKR

oleh Yeop Parit..

Berdasarkan maklumat daripada DS Zahrain Nohamed Hashim, terdapat paling kurang 15 MP PKR menyatakan kekecewaan masing-masing terhadap kepimpinan PKR. Manakala bekas Setiausaha Agung PKR, Datuk Salehuddin Hashim pula, menyatakan paling kurang 10 lagi MP PKR yang bakal keluar PKR. Setakat semalam hingga hari ini, Mohd. Fairus Khairuddin dan Tan Tee Beng sudah pun menyatakan secara rasmi meninggalkan PKR.

Namun sehingga kini terdapat lima nama yang sedang hangat diperkatakan akan mengucapkan selamat tinggal kepada PKR.

Berdasarkan maklumat daripada Malaysia Instinct, mereka yang bakal melangkah keluar ialah MP Wangsa Maju, Wee Choo Keong, MP Kulim Bandar Baharu, Zulkifli Noordin, MP Indera Mahkota, Azan Ismail, MP Kapar, S. Manikavasagam dan ADUN PKR Kuala Kurau, Perak, Abdul Yunus Jamhari. Mungkin juga lebih daripada itu.

Namun, Zulkifli Noordin menafikan desas-desus bahawa beliau akan meninggalkan PKR (sini). Dalam pada itu, beliau juga ada menjelaskan bahawa dirinya tetap “mempertimbangkan opsyen” untuk keluar PKR jika gagal untuk meyakinkan kepimpinan parti itu termasuk susulan nasibnya yang bakal ditentukan lembaga disiplin (sini).

Walau apapun, dari segi realitinya, PKR sedang mengalami tsunami hebat ekoran para pemimpin dan ramai ahlinya yang bertindak keluar parti. Untuk selanjutnya, sama-samalah kita tunggu pengumuman demi pengumuman. Maka akhirnya, PKR akan tinggal sebagai nama. Yang wujud hanyalah 3A - Anwar, Azmin, Azizah.
YP

Kepada SIKULUP .. cuba buat post-mortem .. kenapa byk ahli PKR keluar parti.
Meh kita pakat2 baca TALKIN buat Parti Kelentong Rakyat (PKR)dan tak lupa juga Pakatan Reput (PR).SiKULUP boleh join sekali.

tengkujoh said...

heheee... nick jek mcm pahlawan melayu ....orgnye mcm berok matyeh ...wa ulang lg skali berok matyeh wakaka...hehe.. n dah tentu
muka cam pantat kuali wa ulang lg skali muka cam pantat kuali hehe...

Anonymous said...

Senarai Nama YB Yang Bakal Tinggalkan PKR?

Tuesday, March 2, 2010 PKR

oleh Yeop Parit..

Berdasarkan maklumat daripada DS Zahrain Nohamed Hashim, terdapat paling kurang 15 MP PKR menyatakan kekecewaan masing-masing terhadap kepimpinan PKR. Manakala bekas Setiausaha Agung PKR, Datuk Salehuddin Hashim pula, menyatakan paling kurang 10 lagi MP PKR yang bakal keluar PKR. Setakat semalam hingga hari ini, Mohd. Fairus Khairuddin dan Tan Tee Beng sudah pun menyatakan secara rasmi meninggalkan PKR.

Namun sehingga kini terdapat lima nama yang sedang hangat diperkatakan akan mengucapkan selamat tinggal kepada PKR.

Berdasarkan maklumat daripada Malaysia Instinct, mereka yang bakal melangkah keluar ialah MP Wangsa Maju, Wee Choo Keong, MP Kulim Bandar Baharu, Zulkifli Noordin, MP Indera Mahkota, Azan Ismail, MP Kapar, S. Manikavasagam dan ADUN PKR Kuala Kurau, Perak, Abdul Yunus Jamhari. Mungkin juga lebih daripada itu.

Namun, Zulkifli Noordin menafikan desas-desus bahawa beliau akan meninggalkan PKR (sini). Dalam pada itu, beliau juga ada menjelaskan bahawa dirinya tetap “mempertimbangkan opsyen” untuk keluar PKR jika gagal untuk meyakinkan kepimpinan parti itu termasuk susulan nasibnya yang bakal ditentukan lembaga disiplin (sini).

Walau apapun, dari segi realitinya, PKR sedang mengalami tsunami hebat ekoran para pemimpin dan ramai ahlinya yang bertindak keluar parti. Untuk selanjutnya, sama-samalah kita tunggu pengumuman demi pengumuman. Maka akhirnya, PKR akan tinggal sebagai nama. Yang wujud hanyalah 3A - Anwar, Azmin, Azizah.
YP

Kpd SIKULUP .. cuba buat Post mortem .. kenapa byk sgt pecacai2 PKR keluar parti.
AKHIR SEKALI.. Meh sama2 kita baca TALKIN buat Parti Kelentong Rakyat (PKR)dan juga tak lupa Pakatan Reput (PR).

Anonymous said...

Untuk Tengkujoh;
Engkau dilahir kedunia semata2 membawa SIAL kepada semua makluk yg ada di muka bumi ini.Betapa malangnya Ayah dan Ibu yang memiliki anak yg cukup SIAL saperti kamu.

Lagak kamu cukup hebat .. tapi keperibadian kamu sama tarafnya dengan seekor KHINZIR yang haram bagi umat ISLAM.

Panglipulara© said...

lup...pencacai2 gerombolan yang bergaji untuk berbelog dan memprovoke luw...wkwkwkwk

Budak2 baru nk naik,rupa tu ler...

Tak perlu jawab lup, dah mmg minda kecil gerombolan macam tuh, teruskan dengan apa idea skali pun macam berkartun untuk bagi dorang celik mata hati, kita doa yang terbaik untuk budak2 hanyir ni...

hg_kasturi said...

Panglipulara© said...

lup...pencacai2 gerombolan yang bergaji untuk berbelog dan memprovoke luw...wkwkwkwk

Budak2 baru nk naik,rupa tu ler...

Tak perlu jawab lup, dah mmg minda kecil gerombolan macam tuh, teruskan dengan apa idea skali pun macam berkartun untuk bagi dorang celik mata hati, kita doa yang terbaik untuk budak2 hanyir ni...

Berkarya secara Berkartun ini .. adalah cara dan ideologi YAHUDI .. lebih2 lagi yang banyak memesongkan Akidah. Saperti SIKULUP LUNCAI.

Lihatlah bagaimana Yahudi berkartun semata2 untuk menghina Islam sebabnya mereka ini tidak mampu untuk berbicara secara total dan bukti yg kukuh.

Panglipulara ! anda sebenarnya masih lagi MERANGKAK .. tetapi ada hati untuk BERJALAN sedangkan orang lain sudah pun boleh BERLARI meninggalkan anda yg belum cukup dewasa.

*** aku hanya mampu mengeleng2 kepala kerana adalagi spesis manusia bodoh yang mengatakan dia lebih hebat dari orang lain sedangkan hakikatnya beliau begitu MUNDUR dalam segala hal.