Saturday, February 27, 2010

memang hampeh lagi bangang! (kemaskini: video kalimah Allah)


Farid datang ke kafe aku pagi tadi. Dah lama tak jumpa dia. Aku bukanlah kenal sangat cuma sekali dua saja duduk semeja. Kali pertama bertemu dulu terjadi perdebatan antara kami tentang ISA. Dia mahu ISA dikekalkan dan kami berdebat sampai muka dia naik merah. Aku tak nampaklah dia penyokong parti rasuah tu tapi mungkin kerana dia banyak menelaah utusan bangang maka sedikit sebanyak benih2 bahalol tersemai di kepala hotak dia. Dia juga mempersoalkan keberanian Anwar dan macam-macam lagi. Walaupun kami masing2 merah muka waktu itu tetapi kami setuju untuk terus berkawan dan berpolemik lagi. Beberapa pertemuan selepas itu hanya sekadar bertanya khabar dan sedikit saja perbincangan. Mungkin tak mahu menyentuh sensitiviti demi persahabatan. Setahun juga tak bertemu.

Setelah memesan minuman dan lempeng kelapa (hah! kalau datang sarapan kedai aku, sila cuba lempeng kelapa atau lempeng pisang kalau pun tak cekodok, kemudian cicah sambal...pehh! ) dia bertanyakan perkembangan terkini politik tanahair. Nak kena belasah mamat ni. Tapi nadanya berubah.....

"Terus terang cakaplah Lup, kes Sepol liwat ni memang betul2 bahalol dan bengong. Aku tak percaya langsung. Betul2 bodohkan rakyat. Toksah cakaplah pasal Sepol tu gagah takkan tak boleh bedal Anwar, banyak sangat benda mengarut. Dua hari tak beraklah..Hisyy!!"

"Kenapa kau kata lawak?"

"Yelah! Spenda jumpa kat rumah tunang, gel pulak dia yang simpan. Bila aku telaah semula kes lama 98 dulu, aku sedar ia skrip yang diulang tetapi dengan lebih rapi. Camana pun ia kantoi!" Dulu aku percaya malah sekarang pun ada yang percaya terutama bila puak2 bodoh tu guna modal budak MCKK memang ada ramai gay..kah kah! Kau tau Lup?"

"Apa?"

"Kawan2 aku bebudak Umno pun ramai tak caya. Silap2 kalau Anwar masuk dalam, perpecahan besar akan berlaku lebih hebat lagi."

"okeylah, tapi mengapa kau tak percaya kes ni?" tanya aku mengharap suatu jawapan.

"hahaha! Kau takkan tak tau, kan Anwar ni pakar retorik, sastera berbunga-bunga dengan bahasa indahnya, nyanyi pun sedap...tapi dengan Sepol dia hanya straight forward je can i fuck u? Longgar betul skrip ni."

Hahaha! Hari tu aku belanja dia makan lempeng free.

sementara tu tonton video yang Sham ambil beberapa bulan dulu dari balkoni rumah kami. Bila ditengok kembali, ternampak awan hitam berbentuk kalimah Allah. Perasan tak?

video

8 comments:

benludin said...

farid akan dtg lagi pekena free lempeng. kalau dia tersilap cakap pasti dpt free lempang!

Anonymous said...

sudah gaharu cendana pilak kawan u tu...okay la tu ..dapat lempeng free...aku pun nak gak..

Anonymous said...

Bukti penting dalam perbicaraan. Tak kira lah seluar dalam ker .. gel ke .. tilam ke atau apa-apa pun yg boleh dijadikan bukti kuat . Simangsa tak berak 2 hari .. kalau sesape nak rasa tak berak 2 hari .. cubalah tadah sekali .. nak rasa penangan seludang yg mmg kaki buntut.

Jangan harap UMNO akan berpecah besar gara2 kes DSAI .. JGN MIMPI BRO .. sbb UMNO 100% antiLiwat atau pun senang disebut AlJuburi. UMNO lagi menyampah kalau kes ini tergendala lagi dengan berbagai helah.
Kalau ia pun jgnlah sampai minta tolong yahudi australia dan amerika kerana undang2 mereka mengiktiraf kaum gay. Selepas ni tak tahu lah sape lagi dia nk minta tolong.

Kepada penyokong kuat khususnya SiKulup Luncai ..anda sebenar nya telah dikelentongkan.Di Kelentong oleh PARTI KELENTONG RAKYAT !!!

kulupSakah said...

syndrome of denial

Anonymous said...

Seorang Lagi Bekas Pemimpin Luar Negara Yang Menyokong Perkahwinan Sejenis Desak Gugur Kes Anwar!

Selepas dua kontroversi campur tangan asing terhadap kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim, bekas Perdana Menteri Kanada, Paul Martin semalam menjadi pemimpin asing terbaru mendesak kerajaan Malaysia menggugurkan kes liwat tersebut.

Menurutnya, jika Malaysia mahu mengambil tempat sebagai antara negara progresif di dunia, adalah sangat penting tuduhan yang didakwanya bermotifkan politik itu digugurkan.

“Sebagai sebuah negara demokratik yang menghormati hak asasi manusia dan undang-undang antarabangsa, Anwar juga harus diberikan kebebasan untuk melaksanakan visinya,” katanya di dalam :The Globe and Mail:, sebuah portal berita di negara itu.

Dalam kenyataan berkenaan, beliau menegaskan Anwar adalah seorang yang amat komited terhadap demokrasi, keadilan dan undang-undang negara. “Saya telah lama mengenalinya, semenjak beliau menjadi Menteri Kewangan Malaysia dan saya Menteri Kewangan Kanada.

“Saya melahirkan rasa kesal beliau diperlakukan sebegitu rupa kerana komitmennya kepada prinsip tersebut,” katanya. Martin adalah bekas Perdana Menteri Kanada dari 2003 hingga 2008 selain menjadi Ahli Parlimen selama 20 tahun dan Menteri Kewangan dari 1993 hingga 2002.

Menurutnya, kehadiran ramai pemerhati dan perwakilan asing semasa perbicaraan kes liwat Anwar merupakan bukti jelas betapa prihatinnya masyarakat antarabangsa terhadap kes beliau.

“Beliau kini dilihat sebagai ancaman kepada pegangan kuasa kerajaan yang memerintah pada pilihan raya akan datang. Ini faktor utama yang mendalangi tuduhan terbaru terhadap beliau,” katanya.

Sebelum ini, 50 Ahli Parlimen Australia yang diketuai oleh Michel Danby menghantar surat bantahan kepada Pesuruhjaya Tinggi Canberra, Datuk Salman Ahmad agar Kerajaan Malaysia menggugurkan tuduhan liwat yang dikenakan terhadap Anwar.

Ia kemudian disusuli kenyata:an Pengerusi Jawatankuasa Hubungan Luar Senat Amerika Syarikat (AS), John Kerry yang menggesa kerajaan memastikan perbicaraan yang adil dan saksama kepada Anwar. Duta Besar Malaysia ke AS, Datuk Seri Dr. Jamaluddin Jarjis berkata, kenyataan Kerry adalah peribadi.

Anonymous said...

Sedikit tentang Bekas Perdana Menteri Kanada ini :

Same-sex marriage in Canada

On July 20, 2005, Canada became the fourth country in the world and the first country in the Americas to legalize same-sex marriage nationwide with the enactment of the Civil Marriage Act. Court decisions, starting in 2003, each already legalized same-sex marriage in eight out of ten provinces and one of three territories, whose residents comprised about 90% of Canada's population. Before passage of the Act, more than 3,000 same-sex couples had already married in these areas.[1] Most legal benefits commonly associated with marriage had been extended to cohabiting same-sex couples since 1999.

The Civil Marriage Act was introduced by Prime Minister Paul Martin's Liberal government in the Canadian House of Commons on February 1, 2005 as Bill C-38. It was passed by the House of Commons on June 28, 2005, by the Senate on July 19, 2005, and it received Royal Assent the following day. On December 7, 2006, the House of Commons effectively reaffirmed the legislation by a vote of 175 to 123, defeating a Conservative government motion to examine the matter again. This was the third vote supporting same-sex marriage taken by three Parliaments under three Prime Ministers in three different years.

Statistics on same-sex marriage
From June 2003 (date of the first legal same-sex marriages in Ontario) to October 2006, there were 12,438 same-sex marriages contracted in Canada.[41]

Province Date of legalization Number of same-sex marriages
Ontario June 10, 2003 : 6,524
British Columbia July 8, 2003 : 3,927
Quebec March 19, 2004 : 947
Alberta July 20, 2005 : 409
Nova Scotia September 24, 2004 : 273
Manitoba September 16, 2004 : 193
Saskatchewan November 5, 2004 : 83
New Brunswick June 23, 2005 : 44
Newfoundland and Labrador December 21, 2004 : 14
Yukon July 14, 2004 : 13
Prince Edward Island July 20, 2005 : 8
Northwest Territories July 20, 2005 : 2
Nunavut July 20, 2005 : 1

Maka tidak hairanlah selepas ini akan keluar seorang demi seorang pemimpin dunia yang ada bersangkut paut dengan " dunia fantasi ini " mendesak kerajaan agar kes liwat yang melibatkan Anwar Ibrahim ini di gugurkan! Sama-samalah kita tunggu dan lihat.

Suara Politik
Taminsari

BERBANGGALAH WAHAI SIKULUP

kulupSakah said...

syeikh yusof qardhawi pun gay ke?

Anonymous said...

kulupSakah said...
syeikh yusof qardhawi pun gay ke?

Siapa dia syeikh yusof qardhawi ? Adakah beliau seorang Mukjizat ? Come on la..SiKULUP LUNCAI ... bagi alasan lain lah ..