Friday, February 26, 2010

habeh tu?

dia : cuti maulidur rasul pun kau bukak kedai?

aku : kenapa?

dia : hormatlah sikit, hari ni kan junjungan besar Nabi MUhammad SAW punya maulud?
banyakkan selawat dan mengenang baginda

aku : meniaga ni pun profesion baginda. kalau jujur, berkatnya 9/10. perjuangan bagi anak bini
makan lebih afdal.


dia tersengih kerang. orang macam ni pun ada?

8 comments:

Isa said...

Salam bro,

Lain kali lu jawap kat orang tu "hari ini pun tarikh Baginda wafat"

So... macam mana tu...?

author faethal said...

Salam Kulup..

Patut hang bagi dia 20sen..suruh main jauh-jauh..

Tak pun suruh dia pegi berarak dekat Penang nu...

Atau suruh dia jumpa Mat Sembab tanya apasal kat Johor takde perarakan??

Apa punya orang daa..

cicitHJHASSANu said...

salam tuan

sambe ngetuk kuali pun bleh selawat nabi...sebelah pegang sodet,lg sebelah pegang tasbih,gerenti makan penuh dengan keberkatan.

Zambreyyyyyyyyyyy woluk2 tanik yelek

mosabit said...

hai ?...hari baginda wafat pun dia nak berarak?....hormatlah sikit...mana ada orang mati kita berarak?....giler apa?....

kah kah kah kah kah .....

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam bro kulup
kenapa bagi sikit sangat...

drizzter said...

berarak je keje ... hudud takde plak nak pjuangkan ..

bahlol betul la umgok!

alang said...

Erkk, Aku rasa dia saje je. Klau tak apasal dia tersengih. Nk uji imu bro kut. hehe.

hg_kasturi said...

Betul2 aku setuju .. walupun begitu .. masih ada lagi manusia diluar sana dan mungkin antara pemberi2 komen blog SiKulup masih lagi BEBAL mengikut teladan Rasullullah SAW. Yang penting kepribadian Rasullulah SAW yang amat sederhana dalam segala hal

Antara aspek salah satu kehidupan Baginda yg boleh diikuti :

1. PERILAKU : Cara berjalan, duduk, bersandar, bertopang, tidur, makan, jenis roti, lauk, gelas minum dan buah-buahan.

2. IBADAH : Wuduk, doa, wangi-wangian, solat Dhuha, solat sunat di rumah, puasa dan membaca al-Quran.

3. PERHUBUNGAN & AKHLAK : Berbicara, ketawa, bergurau, bersyair, berbual, bersifat tawasuk, rasa malu dan tangisan.

Kesimpulan: Susah nak mencari ciri orang2 Islam sebegini ..walaupun dimulut pandai berkata2 " Kita ikut Sunnah"