Wednesday, March 2, 2011

bahalolisme


waktu bila - hidup kita ni - sedang mata berkelip dan nafas dihela - dikecualikan dari agama?

7 comments:

Anonymous said...

Jadilah dia seorang sekular yang sejati.

Aa said...

Ikut apa yang aku diajar tak kena apa yang dia pesan ni, tu mushkil aku sana sini ni...

Anonymous said...

dah tu nak guna hukum apa tok mufti?

Anonymous said...

Bro Kulup,

1.Faham 'statement' tu betul2x..

2.Tak silap mata,akal dan hati aku 'statement' berbunyi "jangan guna hukum agama nak raih undi"..

3.Maksudnya ditujukan kepada siapa yang nak meraih undi, Siapa dia???ahli politiklah kan??Orang UMNO,BN,PKR,PAS dan banyaklagi..tak silap aku jawatankuasa surau dan masjid pun guna yang sama nak raih undi untuk dapat jawatan..heee..heee..

4.Maksud kata kalo ada yang tunjuk2 alim, pandai ngaji,sembahyang rajin,berceramah bagus,Haji2x dan segala macama ulamaklah..lepas tu dia terlibat pulak dengan merebut kuasa/jawatan/pemerintahan dan lain-lain..maka orang tulah yang menggunakan hukum agama untuk meraih undi..bukan undi je tapi termasuk jawatan sama jugak macam ulamak yang buat statement tu.

5.Betultak???kalo dia malas dan tak pandai agama tak kan dia dapat jawatan jadi mufti.Cuba dia cuma pandai baca yasin je..boleh ke dia jadi mufti.Nik aziz tu kalo pandai baca Al-Quran je boleh ke jadi MB.Musyidul AM, nak perintah negara dan nak dapatkan undi orang-orang islam serta bukan Islam..heee..heee

6.Dah tentu punya tak dapat undi lah..bodooohhhhhh..jadi kena lah tunjuk kita ni bagus tentang agama, pandai pulak terjemah hukum Al-Quran..lagilah rakyat respek lepas tu bagilah undi untuk jadi pemimpin kita..

7.Yang masalahnya bila kita dah undi dia khianat pulak kat belakang kita..masa nak dapat undi bukan main lagi hukum macam-macam..lepas dapat undi dengan kafir pun dia bersahabat..itulah maksudnya bro kulup...

8.Belum dapat undi rakyat hukum Allah bukan main lagi..bila dah dapat undi sana sini hukum Allah dia nak longgarkan sampaikan dengan Lee Kuan Yew bagi nasihat pun dia setuju..orang islam bagi nasihat dia tak setuju malah sanggup putus saudara tu...

9.Masa belum dapat undi sana sini haram..bila dah dapat undi yang kata haram tu pun tak settle lagi nak hapuskan..malah makin berleluasa..

10.Kesimpulannya- Guna akal dan mata hati lah bro kulup pada 'statement tu'..statement ditujukan kepada orang politik..bukan pada ulamak yang berjuang dengan ikhlas untuk akhirat..

anon tanpa nama-ikhtiar selagi bernyawa

kulupSakah said...

kah kah kah!

Anonymous said...

Tengok pada kupasan anon 2 March 2011; 9:42 PM, dia dah boleh ganti tok mufti sana sini tuh...ha! ha! ha!

Irwan said...

tembakan yang tepat, bro kulup. tepat sekali.
Saya memilih untuk terasa...