Sunday, January 30, 2011

anak muda poyo

2011 adalah tahun pilihanraya jika masih percaya pilihanraya. anak muda yang mengetuai barisan depan dan percaya akan menawan putrajaya harus bergerak sekarang. jangan sibuk berpolitik. jangan sibuk nak jadi yb. jangan menempel di pentas ceramah tempat orang tua berlonggok terhangguk-hangguk menghibur hati. anak muda mesti turun ke tempat anak muda. ke sarang-sarang. di konsert dan gig, di litar rempit, di kampus, di mana-mana tempat anak muda melepak. jangan suruh mereka pakai kopiah atau baju hijau atau bagi bendera pkr. anak muda geli dengan parti politik. turunlah sebagai anak muda. jangan pakai baju batik seluar slack.
dekati anak muda jiran kita, pejabat, di lorong kedai berhampiran taman kita. jangan tak pandang mereka. jangan rasa kita lebih bersivik dari mereka. jangan ingat mereka liar.
anak muda kalau memboyot perut se'eh dan nampak elit akan dipulau. tunisia, mesir, yaman menyaksikan anak muda turun ke jalan. kalau kita turun demo dan tulis ini anjuran parti politik, anak muda malas campur kecuali yang memang ada kesedaran politik. ini untuk mengajak yang tidak tahu apa-apa.
runtuhkan rejim yang zalim!

3 comments:

Irwan said...

ni reaksi anak muda:

http://payabesarpedas.blogspot.com/2011/02/ini-bukan-tunisia-ini-bukan-mesir-ini.html

hehehe

Marhaenonymous said...

kita tunggu dan lihat reaksi anak muda malaya macam mana pulak..ni RON97 pun dah naik harga lagi takkan duk diam je??

pak muliadi said...

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.


KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.