Thursday, February 3, 2011

Parti Kroni dan Rakan2..

apa jadi dengan aduan chegubard tentang penyelewengan jpp dalam pemilihan parti pkr?
setiausaha agung pkr, saifuddin nasution janji akan memberi jawapan dalam tempoh dua minggu.
NI DAH DUA BULAN?
Apahal? susah ke? bila orang senyap, bersopan dan mengikut prosedur, pihak atasan parti pula ambil pendekatan memekakkan telinga. diam tanda setujulah ye tak? macam najib diam pasai kes altantuya..
mana pergi semangat solidariti dalam parti? mana suara orang lain? dah menang senyaplah ye tak? mana semangat melawan atau semangat reformasi?
mentang2lah puak azmin dengan slogan 'reformasi ke putrajaya' mendominasi parti, maka suara terpencil dipinggirkanlah ye tak? reformasi ke putrajaya jadah hapa? melalui apa? pilihanraya? kahkahkah..masih percaya pilihanraya? atau tak kesahlah BN menipu ke tak dalam PRU akan datang asalkan aku boleh jadi YB ye tak?
perjuangan anak muda bukan mahu jadi YB mangkuk! perjuangan anak muda adalah untuk menegakkan keadilan dan menumbangkan kezaliman.
apa strategi sekarang untuk menawan putrajaya? lenggang perut?
HOIII!!
MACAMANA NAK CERITA SOAL KEADILAN KALAU DALAM RUMAH SENDIRI ADA AHLI YANG DIZALIMI?
isu ini mencabar PKR dan jika benar penipuan berlaku, maka parti ini hanyalah parti untuk kawan2 saja..yang bukan geng akan dipinggirkan, dibuli (dengan memekakkan telinga bermaksud membuli). senang saja...jika ahli marah dan tak bersetuju, mereka akan kata: alah! Dia minta macam2 lepas tu kecewa tak dapat, keluarlah!
aku pun tak setuju Gobala mencecehh memburukkan parti dan kemudian keluar. begitu juga beberapa yang lain. tetapi isu zaid ibrahim lain. dia dipangkah!
isu chegubard juga lain. dia terlalu bersopan mengikut prosedur tetapi didiamkan. cuma ada puak2 bangang dalam parti masih cakap "yang sudah tu sudahla...." atau "dah kalah banyak lak cakap,"..."kita ada perjuangan yang lebih besar"

ini cakap2 mangkuk dan pencacai parti. mengutuk umno bukan main lagi padahal bengongnya sama. tu ada jugak yang cakap trojan horselah.. hari ni ada lak mereka mula berfikir macam umno apabila mengeluarkan kenyataan apakah blogger diupah untuk memburukkan ketua amk?
laa.................................... .. blogger ni bukan makan gaji. dia nampak lembab dia kutuklah pasal sebelum ni cakap berdegar2 ye tak?
Sampai aku pun masuk senarai dulu blogger upahan zaid..kah kah kah!

- beginilah! sebelum tuduh macam-macam minta pimpinan jawab isu jpp tu dulu..jangan diam, diam tanda ada terjadi..kah kah! bukan menawarkan jawatan kepada sang pelapor..kah kah! rasuah ke?
kalau tidak, lebih ramai yang akan keluar dan jangan pulak keluar kenyataan mereka itu memang dah dijangka keluar. tengok seluar dalam sendiri dulu.

6 comments:

Anonymous said...

bravo! Tuan Kulup dah mengamuk kembali :))

jasmantoy said...

rileklah bro, xkan lu pon nak kuar parti. perjuangan mesti diteruskan.

Isa said...

Aku dah bosan... aku dah bosan... dengan celaka2 politik nih....

kah..kah..kah....

Isa said...

Bro,

Baik lu suruh Syam masakkan masak lomak lado padi kek gua... lagi sodap... dah lamo den tak meraso nih...

Daripada layan mangkok2 ayun dalam PKR yang dah serupa haramjadah majam umnoapco...

kulupSakah said...

worait, sabtu 12 feb dtg rumah aku

daLyaanoon said...

bro lup ada lagi belen zaid berahim kasi tu? nak sikit