Monday, April 11, 2011

eye of the tiger


mata aku dah macam mata kongkang. kena kuarantin. harap annisa selamat. an-nur sangat perlahan sembuhnya. sham juga sakit menjaga an-nur di wad. jantung sham berdegup laju dari biasa. dr suruh rehat. walau semangat kuat, fizikal kami mungkin tak sekuat dulu.

aku teringat anwar. sejak 98 hingga hari ini tak pernah dia diberi berita baik oleh media arus perdana. aku takde idea macamana dia boleh lalui semua ni. degil dan kering. semakin diburuk, semakin gelabah musuhnya kerana imejnya makin kuat. hebat!

kawan dari sarawak bagitahu sentimen anti taik mamod amat tinggi seperti gelombang 98. tapi aku masih tak percaya spr. cerita pasal mata dan anwar teringat akan lagu eye of the tiger - filem rocky. sewaktu anwar ditangkap 98 dulu menurut zunar, polis menyuruh anwar pakai baju banduan tetapi anwar menolak. katanya dia bukan penjenayah.terjadi pertengkaran. anwar memberi kata dua - jika mau juga, waktu bicara di mahkamah nanti dia akan datang berpakaian seperti ghandi. "try me if u don't believe!" - kelam kabut depa dan anwar pakai baju yang dihantar abangnya.

kalau kita tengking polis camtu kita penyet...kita takde 'matarimau'

6 comments:

Isa said...

Salam bro;

Moga AnNur/AnNisa segera sembuh.

Gua tak mampu nak ucapkan apa lagi untuk lu dan syam, sebab segalanya telah lu orang berdua tempuhi.

Hanya Allah MAHA Mengetahui... harap yang terbaik hingga kemuncaknya buat lu orang sekeluarga.

(gua baca setiap n3 lu, cuma gua tak terdaya nak komen. Pasal n3 ustaz tu... gua pun tumpang bengang jugak..)

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
doa gua panjatkan

kulupSakah said...

isa,
terimakasih. gua tau lu peminat gua ahahak tapi sejak populariti lu lebih meningkat, lu terlalu sebok..haha! woitt! ada masa pekena satey

brutal,
syukran!

Pena Marhaen said...

aku cuma mampu berharap agar semuanya seperti sediakala..

GOLD3 said...

Innalillah wainnalillah hirajiun. Kita Hamba. Semoga Allah lantik kita sebagai hamba sehamba hambanya. Sebesar besar anugerah, Allah lantik kita sebagai hamba yang duduk di rodhiah .Tak berdaya , pasrah

Penyatuan orang mukmin dengan air mata (menangis kerana mengenangkan keagungan Tuhan). Penyatuan orang yang tak mukmin dengan gelak ketawa.

Nuruliman.

marauhirang said...

Salam...

terguris dan terhiris...
apa yang mampu kulakukan untuk menceriakan hatimu.. semoga tuahan menambahkan lagi kekuatan yang telah sedia ada dalam diri kalian berdua..
aminnnnn