Saturday, April 9, 2011

lukisan hidup

kepala masih pening. mata aku merah dan bengkak kerana kurang tidur. tekak sakit dan kelenjar di leher membengkak. tapi kena jaga annisa di rumah agar dia sentiasa sihat. sham menjaga an-nur di wad. juga demam tak dapat tidur. an-nur agak perlahan sembuhnya. matanya juga dah sembab banyak masuk air. bengong begini nak buat apa pun tak de mood. nak apdet pon tak larat. seluruh sendi sengal dan sakit. capai gitar..greng! takde mood.. teringat wajah seorang ustat yang kencing aku sampai aku sengkek..potong! hidup ini adalah lukisan yang dilukiskan oleh maha pencipta (lagu Pelukis - M.Nasir) . lalu kucapai peralatan lukisan,melakar wajah seorang kawan - muda dan berani. perlahan-lahan aku cuba siapkan. masih kasar lagi lakaran itu.. harap berjaya...
kenal dia?

5 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
hanya mengenal DIA tak kenal Dia

Cikli said...

bukan itu mak budaknya?

kulupsakah said...

brutal,
kau kenal dia? asma'nya? dzatnya?, sifatnya dan afa'alnya?
wow! hehe...

cikli..
bukan, maknya tak pakai spek..ini budak muda, kena kenal sebab mana tau dia diperlukan satu hari nanti..ihih!

Pena Marhaen said...

sapa gerangan empunya wajah dalam lukisan tu?hehe

gedek! said...

maveles!